dc.contributor.author |
Δρακούλη, Όλγα
|
el |
dc.contributor.author |
Drakouli, Olga
|
en |
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:45:46Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:45:46Z |
|
dc.date.issued |
2019-07-04 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48973 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.9549 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΜΒΑ)” |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Διαδικτυακές αγορές |
el |
dc.subject |
ΙΚΕΑ |
el |
dc.subject |
Διαχείριση αποθέματος |
el |
dc.subject |
Αβεβαιότητα πωλήσεων |
el |
dc.subject |
E-commerce |
en |
dc.subject |
Online shopping |
en |
dc.subject |
IKEA |
en |
dc.subject |
Inventory management |
en |
dc.subject |
Sales volatility |
en |
dc.title |
Investigate the challenges and risks between e-commerce and Inventory management. How sales uncertainty influence stock levels. (IKEA case study) |
en |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
Logistics |
en |
heal.classification |
Εφοδιαστική αλυσίδα |
el |
heal.language |
en |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2019-03-01 |
|
heal.abstract |
Αυτή η εργασία αναπτύσσεται στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού προγράμματος "ATHENS MBA", το οποίο διοργανώνεται από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Η διατριβή διεξήχθη σε συνεργασία με το ΙΚΕΑ. Είμαι πολύ ευγνώμων που είχα την ευκαιρία να εργαστώ σε αυτό το έργο και να αναλύσω ένα πραγματικό επιχειρησιακό πρόβλημα λαμβάνοντας ως μελέτη περίπτωσης την εταιρεία ΙΚΕΑ, τον ηγέτη της βιομηχανίας επίπλων οικιακής χρήσης.
Σήμερα, το φαινόμενο του ηλεκτρονικού εμπορίου αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς και πολλές εταιρείες υποφέρουν από λάθος λήψη αποφάσεων και διφορούμενες στρατηγικές. Η αβεβαιότητα ζήτησης και η αστάθεια των πωλήσεων οδηγεί τις εταιρείες να διατηρούν υψηλό επίπεδο αποθεμάτων και κατά συνέπεια να αυξάνουν το κόστος αποθεμάτων τους. Συνοψίζοντας, το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες είναι η έλλειψη γνώσης, οι λανθασμένες αποφάσεις διαχείρισης και η έλλειψη τεχνολογικής ανάπτυξης.
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να δώσει μια γενική εικόνα των υφιστάμενων κινδύνων και προκλήσεων μεταξύ του ηλεκτρονικού εμπορίου και της διαχείρισης αποθεμάτων. Λόγω της αυξανόμενης τάσης του ηλεκτρονικού εμπορίου, οι εταιρείες αντιμετωπίζουν πολλές προκλήσεις προκειμένου να εξισορροπήσουν την ικανοποίηση των πελατών και την κατάλληλη διαχείριση αποθεμάτων. Τα επίπεδα των αποθεμάτων πρέπει να είναι τέτοια ώστε να καλύπτουν μόνο τις ανάγκες της εταιρείας.
Αυτή η ισορροπία είναι δύσκολη καθώς μερικές εταιρείες υποφέρουν από υπερπληρωμές και υψηλό κόστος αποθεμάτων, ενώ κάποιες άλλες απο έλλειψη αποθεμάτων και απώλειες πωλήσεων. Όπως κατέδειξε η έρευνα από τους Mustafa Caglayan, Sara Maioli, Simona Mateut (2011), υπήρξε σαφής σχέση μεταξύ της υψηλής αβεβαιότητας των πωλήσεων που οδηγεί σε μεγαλύτερο απόθεμα αποθεμάτων. Με βάση αυτά τα αποτελέσματα επαναλαμβάνω την έρευνα των συγγραφέων της περιόδου 2016-2018 για την επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου της IKEA στη Μεγάλη Βρετανία.
Μέσω αυτής της εμπειρικής μελέτης θα προσπαθήσουμε να καταλάβουμε εάν η αβεβαιότητα της ζήτησης μπορεί να επηρεάσει τα επίπεδα αποθεμάτων των online πωλήσεων της IKEA. Τα σύνολα δεδομένων από διαφορετικές τοποθεσίες έχουν αναλυθεί και παρουσιαστεί με μεθοδικό τρόπο.
Η πρώτη εμπειρική ανάλυση υποστηρίζει ότι πολλοί παράγοντες όπως η ανεργία, το ποσοστό μετανάστευσης και το ΑΕΠ μπορούν να επηρεάσουν το επίπεδο πωλήσεων και αποθεμάτων του ΙΚΕΑ σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες.
Στη δεύτερη ανάλυση, αποδεικνύεται ότι η μεταβλητότητα των πωλήσεων οδηγεί σε αβεβαιότητα της ζήτησης και συνεπώς σε υψηλότερα επίπεδα αποθεμάτων.
Τα αποτελέσματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως βάση για την βελτιστοποίηση του αποθέματος ανάλογα με την εταιρεία. Απαιτείται περαιτέρω ανάλυση από μια εταιρεία, προκειμένου να εντοπιστούν οι ρίζες των υψηλών αποθεμάτων και να εξευρεθούν λύσεις για τη βελτίωση της.
Το IKEA έχει αρχίσει να αλλάζει τον τρόπο λειτουργίας, καθώς έχει συνειδητοποιήσει τα πιθανά οφέλη από τη βελτίωση της διαχείρισης αποθεμάτων και του ηλεκτρονικού εμπορίου. Δεν υπάρχει ακόμη σαφής στρατηγική για το τι χρειάζεται και πώς να χειριστεί την ραγδαία αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου. Δεν υπάρχει σαφής ορατότητα στο απόθεμα που διατηρείται για ηλεκτρονικές πωλήσεις και οι συνεργάτες εξακολουθούν να είναι συγκεχυμένοι για το πώς να το χειριστούν. Κάθε χώρα λειτουργεί με διαφορετικούς τρόπους και αυτό δυσχεραίνει την προσαρμογή μόνο ενός τρόπου εργασίας.
Ωστόσο, το IKEA εργάζεται σκληρά για να βελτιώσει αυτή τη διαδικασία και να βρει την καλύτερη και οικονομικά αποδοτικότερη λύση για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Δεδομένου ότι ο κύριος στόχος είναι η διασφάλιση της διαθεσιμότητας στον τελικό πελάτη, μερικές φορές αυτό οδηγεί σε λανθασμένες αποφάσεις με υπερκατανάλωση στα κέντρα διανομής και υψηλό λειτουργικό κόστος. Για το λόγο αυτό, υπάρχει ανάγκη να βρεθεί ένας τρόπος μείωσης του λειτουργικού κόστους, μείωσης του περιττού αποθέματος και ελαχιστοποίησης των χρόνων παράδοσης. Απαιτείται ένα κατάλληλο σύστημα απογραφής και στρατηγική προκειμένου να ληφθεί η σωστή απόφαση και να αξιοποιηθούν οι νέες τάσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου. Το απόθεμα πρέπει να είναι αρκετό για να καλύψει την ανάγκη και να μην κρατηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα στα κέντρα διανομής. Το κύριο πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί είναι να βρεθούν οι σωστές ανάγκες που θα μεταφραστούν στη διατήρηση των κατάλληλων επιπέδων απογραφής. |
el |
heal.abstract |
This thesis is developed in the context of my Master "ATHENS MBA", organized by the Economic University and the National Technical University of Athens. The thesis has been conducted on behalf of and in collaboration with IKEA.
I am very grateful that I had the opportunity to work on this project and analyze a real business problem taking as a case study IKEA company, the leader of the home furniture industry.
Nowadays, E-commerce phenomenon increases rapidly, and many companies suffer from wrong decision making and ambiguous strategies. Demand uncertainty and sales volatility leads companies to keep high level of stock and consequently increase their inventory carrying costs. To summarize, the biggest problem that companies face is lack of knowledge, wrong management decisions and lack of technology development.
This Thesis aim is to provide with an overview of the current risks and challenges between e-commerce and inventory management. Due to the rising trend of e-commerce, companies face many challenges in order to balance customer satisfaction and appropriate inventory management. The stock levels must be in such levels so as just cover the company’s needs. This balance is difficult as some companies suffer of overstock and high inventory costs and some others of stock outs and lost sales. As the research from Mustafa Caglayan, Sara Maioli , Simona Mateut (2011), there has been a clear relationship between high sales uncertainty that leads to largest stock of inventories. Based on these results I replicate the authors’ research of the period 2016-2018 for IKEA e-commerce business in Great Britain and Ireland. Through this empirical study we will try to understand if the demand uncertainty can influence the stock levels of IKEA online sales. Data sets from different locations have been analyzed and represented in a methodical way.
The first empirical analysis supports that many factors such as unemployment, percentage of migration and GDP can influence IKEA sales and inventory level in different European countries. In the second analysis, is proved that sales volatility leads to demand uncertainty and consequently in higher stock levels.
The results can be used as the basis for company-specific inventory optimization. A further analysis is needed by a company in order to identify the root-causes of high inventory levels and find solutions to improve it.
IKEA has started to change their way of working, as has realized the potential benefits of improving the inventory management and e-commerce. There is still not clear strategy of what is needed and how to work with the inventory and e-commerce. There is no clear visibility at the stock that is kept for online sales and coworkers are still confused of how to handle it. Each country works on different ways and this makes difficult to adapt only one way of working. However, IKEA works hard to improve this procedure and find the best and most cost-efficient solution for e-commerce. As the main goal is to secure availability to the final customer, sometimes this leads to wrong decisions with overstock at distribution centers and high operational costs. For this reason, there is a need to find a way to reduce the operational costs, decrease the unnecessary stock and minimize the lead times. An appropriate inventory system and strategy is needed in order to take the right decision and take advantage of the new trends of e-commerce. The stock must be enough to cover the need and not being kept at the distribution centers for a long time. The main problem which needs to be addressed is to find the right needs that would translate to maintaining proper inventory levels. |
en |
heal.advisorName |
Χαλικιάς, Ιωάννης |
el |
heal.committeeMemberName |
Καρδαράς, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κασιμάτης, Κωνσταντίνος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
86 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|