dc.contributor.advisor |
Ψαραύτης, Χαρίλαος |
el |
dc.contributor.author |
Σταματοπούλου, Ειρήνη-Ασημίνα Β.
|
el |
dc.contributor.author |
Stamatopoulou, Irene-Asimina V.
|
en |
dc.date.accessioned |
2011-08-26T07:13:04Z |
|
dc.date.available |
2011-08-26T07:13:04Z |
|
dc.date.copyright |
2011-07-26 |
- |
dc.date.issued |
2011-08-26 |
|
dc.date.submitted |
2011-07-26 |
- |
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/4897 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.8839 |
|
dc.description |
111 σ. |
el |
dc.description.abstract |
Η παρούσα διπλωματική εργασία, έχει σαν κύριο στόχο να ερευνήσει αν υπό προϋποθέσεις θα υπάρξει μετατόπιση φορτίου από τα πλοία και τις κλασικές διαδρομές μέσω της διώρυγας του Σουέζ, σε εναλλακτικά μέσα μεταφοράς όπως ο υπερσιβηρικός σιδηρόδρομος ή εναλλακτικές διαδρομές όπως η διαδρομή μέσω του βόρειου περάσματος. Συγκεκριμένα, η επιβολή των νέων κανονισμών της MARPOL, ANNEX VI επιβάλει την μείωση των εκπομπών οξειδίων του θείου σε συγκεκριμένες περιοχές λειτουργίας. Αυτό για να επιτευχθεί χρησιμοποιείται καύσιμο με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο (Low sulfur fuel), το οποίο είναι ακριβότερο από το κοινό καύσιμο (heavy fuel oil) και συνεπώς οδηγεί σε αύξηση του κόστους λειτουργίας. Πολλές συζητήσεις έχουν γίνει για την μετατόπιση φορτίου από τα πλοία σε άλλα μεταφορικά μέσα όπως τα φορτηγά ή ο υπερσιβηρικός σιδηρόδρομος.
Επιπλέον, τα τελευταία χρόνια η κλιματική αλλαγή έχει αλλάξει σημαντικά τα δεδομένα του βόρειου πόλου. Ο άλλοτε παγωμένος ωκεανός ήδη κατά τους καλοκαιρινούς μήνες είναι προσπελάσιμος από εμπορικά πλοία, ενισχύοντας τα σενάρια που αφορούν στο λιώσιμο των πάγων κατά τους καλοκαιρινούς μήνες τουλάχιστον, και παρέχοντας την συντομότερη θαλάσσια διαδρομή μεταξύ Ασίας και βόρειας Ευρώπης.
Για την εκτίμηση του ποσοστού που αντιστοιχεί στο κάθε μεταφορικό μέσο χρησιμοποιήθηκε το πολυωνυμικό μοντέλο, στο οποίο υπεισέρχονται σαν μεταβλητές το γενικευμένο κόστος και ο χρόνος ταξιδίου. Στο μαθηματικό μοντέλο θεωρούνται ως σταθερές οι παράμετροι λ και η αξία του χρόνου (value of time). Παρατίθενται τα αποτελέσματα των υπολογισμών, τόσο συναρτήσει του κόστους φορτίου και της αξίας του χρόνου, όσο και συναρτήσει της σταθεράς λ. Με τα υπάρχοντα κόστη προκύπτει ότι η κλασική διαδρομή με πλοίο μέσω της διώρυγας του Σουέζ, είναι η επικρατέστερη επιλογή. Όταν η αξία του φορτίου ανεβαίνει πάρα πολύ τότε η διαδρομή μέσω του υπερσιβηρικού δείχνει να είναι η επιλογή που θα υπερισχύσει. |
el |
dc.description.abstract |
This thesis has as main objective to investigate whether certain conditions should be a shift of cargo from ships and traditional routes through the Suez Canal, to alternative modes such as the trans-Siberian railway, or alternative routes as the route through the northern passage. Specifically, the imposition of new regulations of MARPOL, ANNEX VI imposed to reduce emissions of sulfur oxides in specific areas of operation. This is used to obtain fuel with low sulfur content (Low sulfur fuel), which is more expensive than common fuel (heavy fuel oil) and thus leads to increased operational costs. Many discussions have been made to shift cargo from ships to other modes of transport such as trucks or the trans-Siberian railway.
Furthermore, in recent years climate change has significantly changed the data of the north pole. The previously frozen ocean as early as the summer months is accessible by commercial vessels, reinforcing the scenarios for the melting of ice during the summer months at least, and providing the shortest sea route between Asia and northern Europe.
To estimate the percentage corresponding to each mode of transport used in the polynomial model, which involved as many variables the generalized cost and time travel. In the mathematical model is considered as constant parameters k and the value of time (value of time). Presents the results of the calculations, the basis of cost and freight value of time, and according to the constant k. Existing costs that the classic route by ship through the Suez Canal, is the dominant choice. When the value of the load goes up too much then the path via the Transsiberian seems to be the choice will prevail. |
en |
dc.description.statementofresponsibility |
Ειρήνη-Ασημίνα Β. Σταματοπούλου |
el |
dc.language.iso |
el |
en |
dc.rights |
ETDRestricted-policy.xml |
en |
dc.subject |
Μετατόπιση φορτίου |
el |
dc.subject |
Εναλλακτικές διαδρομές |
el |
dc.subject |
Εναλλακτικά μέσα μεταφοράς |
el |
dc.subject |
Κλιματική αλλαγή |
el |
dc.subject |
Πολυωνυμικό μοντέλο |
el |
dc.subject |
Modal shift |
en |
dc.subject |
Modal choice |
en |
dc.subject |
Multinomial logic |
en |
dc.subject |
Alternative routes |
en |
dc.subject |
Alternative modes of transport |
en |
dc.title |
Νέοι κανονισμοί για την κλιματική αλλαγή: εκτίμηση μετατόπισης φορτίου σε άλλα μεταφορικά μέσα ή διαδρομές |
el |
dc.title.alternative |
New regulations for climate change: effect on modal shift & modal choice |
en |
dc.type |
bachelorThesis |
el (en) |
dc.date.accepted |
2011-07-25 |
- |
dc.date.modified |
2011-07-26 |
- |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Βεντίκος, Νικόλαος |
el |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Λυρίδης, Δημήτριος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Ψαραύτης, Χαρίλαος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Βεντίκος, Νικόλαος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Λυρίδης, Δημήτριος |
el |
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλασσίων Μεταφορών |
el |
dc.date.recordmanipulation.recordcreated |
2011-08-26 |
- |
dc.date.recordmanipulation.recordmodified |
2011-08-26 |
- |