dc.contributor.author | Παπακώστας, Αλέξιος | el |
dc.contributor.author | Papakostas, Alexios | en |
dc.date.accessioned | 2019-07-09T08:24:32Z | |
dc.date.available | 2019-07-09T08:24:32Z | |
dc.date.issued | 2019-07-09 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48995 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16672 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Υγροποιημένο φυσικό αέριο | el |
dc.subject | Δρομολόγηση στόλου | el |
dc.subject | Διαχείριση πλοίου | el |
dc.subject | Στρατηγικός σχεδιασμός | el |
dc.subject | Liquefied natural gas | en |
dc.subject | Fleet scheduling | en |
dc.subject | Ship management | en |
dc.subject | Strategic planning | en |
dc.title | Εργαλείο υποστήριξης λήψης στρατηγικών αποφάσεων στη διαχείριση στόλου πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου | el |
dc.title | Decision support tool for strategic fleet deployment of LNG carriers | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Θαλάσσιες μεταφορές | el |
heal.language | en | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-03-07 | |
heal.abstract | Global energy market experiences significant expansion of natural gas consumption and Liquefied Natural Gas (LNG) has become a considerable source of profitability, leading to increased demand for LNG shipping. Hence, LNG shipping companies confront with intense competitiveness, assessing an information’s plethora in optimal manner. The present thesis examines the LNG market structure, focusing on transportation by sea via specialized LNG carriers. Moreover, the study proposes a functional LNG fleet deployment application that promotes optimal decision making on behalf of a LNG ship owner. Additionally, an extensive research on the LNG shipping considerations as well as the relevant parameters and their updated values is carried out, in order to potentiate model’s validity. More specifically, the scope of this work is the development of a mathematical model that adequately describes the original LNG fleet deployment problem, aiming the optimal vessel utilization, servicing worldwide, predetermined trade routes between liquefaction and regasification terminals. Optimality is accomplished by minimizing the operational costs of the LNG fleet, providing the most cost effective trade routes for the vessels. To provide such strategic information in a LNG shipping company, the model includes sophisticated optimization methods, such as: Mixed Integer Linear Programming Stochastic Mixed Integer Programming Genetic Algorithm based Heuristics A set of required data is used as input to the developed model, regarding trade routes and transition considerations, operations features of liquefaction and regasification terminals, specifications on the utilized LNG vessels. The model provides optimum solutions for contract assignment and proposes a scheduling plan for the entire LNG fleet. Finally, the study examines a deterministic and a stochastic approach of the original problem, leading to considerable conclusions. | en |
heal.abstract | Η παγκόσμια αγορά ενέργειας βιώνει αξιοσημείωτη αύξηση της κατανάλωσης φυσικού αερίου. Επίσης, το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) έχει μετατραπεί σε σημαντική πηγή κέρδους, με αποτέλεσμα την αύξηση της ζήτησης για μεταφορά LNG διά θαλάσσης. Συνεπώς, οι ναυτιλιακές εταιρίες, που δραστηριοποιούνται στο χώρο μεταφοράς LNG, καλούνται να αντιμετωπίσουν το έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον της αγοράς, αξιολογώντας πλήθος πληροφοριών κατά βέλτιστο τρόπο. Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τη δομή της αγοράς και της βιομηχανίας του LNG, δίνοντας έμφαση στη μεταφορά LNG, μέσω εξειδικευμένων πλοίων. Επιπλέον, στην εργασία παρουσιάζεται μία λειτουργική εφαρμογή για την δρομολόγηση στόλου πλοίων LNG, προτείνοντας βέλτιστες αποφάσεις από την πλευρά ενός πλοιοκτήτη. Στα πλαίσια της μελέτης και αποσκοπώντας στην ενίσχυση της εγκυρότητας του αναπτυσσόμενου μοντέλου, διεξάγεται μία ευρεία έρευνα περί της θαλάσσιας μεταφοράς LNG, καθώς και των σχετικών παραμέτρων και φυσικών περιορισμών. Συγκεκριμένα, ο σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι η ανάπτυξη ενός μαθηματικού μοντέλου, το οποίο περιγράφει επαρκώς το πραγματικό πρόβλημα της δρομολόγησης πλοίων μεταφοράς LNG. Το μοντέλο έχει ως στόχο τη βέλτιστη διαχείριση στόλου, πλοίων LNG, που εκτελούν προκαθορισμένες διαδρομές μεταξύ σταθμών υγροποίησης και επαναεριοποίησης ανά την υφήλιο. Η βελτιστοποίηση επιτυγχάνεται ελαχιστοποιώντας τα λειτουργικά κόστη ενός στόλου πλοίων μεταφοράς LNG, αντιστοιχίζοντας τις πλέον οικονομικά συμφέρουσες διαδρομές στα πλοία. Για την απόδοση τέτοιου είδους στρατηγικών πληροφοριών σε μία ναυτιλιακή εταιρία, που διαχειρίζεται πλοία μεταφοράς LNG, το εξεταζόμενο μοντέλο βασίζεται σε προχωρημένες μεθόδους βελτιστοποίησης, όπως: Mixed Integer Linear Programming Stochastic Mixed Integer Programming Genetic Algorithm based Heuristics Η ανάπτυξη του μοντέλου προαπαιτεί την εισαγωγή ενός συνόλου δεδομένων, αναφορικά με τη θαλάσσια μεταφορά και τις εκάστοτε δρομολογήσεις, τα λειτουργικά χαρακτηριστικά των σταθμών υγροποίησης και επαναεριοποίησης, καθώς και των χαρακτηριστικών των πλοίων LNG. Το μοντέλο προτείνει βέλτιστες λύσεις για την ανάθεση συμβολαίων και παράγει ένα χρονοδιάγραμμα δρομολόγησης για ένα σύνολο πλοίων LNG. Τέλος, η μελέτη εξετάζει μία ντετερμινιστική και μία στοχαστική προσέγγιση του φυσικού προβλήματος, καταλήγοντας σε αξιόλογα συμπεράσματα. | el |
heal.advisorName | Λυρίδης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Λυρίδης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Κολέτσος, Ιωάννης | el |
heal.committeeMemberName | Αραβώσης, Κωνσταντίνος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 104 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: