dc.contributor.author | Νικολάου, Νικόλαος | el |
dc.contributor.author | Nikolaou, Nikolaos | en |
dc.date.accessioned | 2019-07-10T07:48:20Z | |
dc.date.available | 2019-07-10T07:48:20Z | |
dc.date.issued | 2019-07-10 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49014 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16690 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Χάλυβες | el |
dc.subject | Αυτοκινητοβιομηχανίες | el |
dc.subject | Θερμικές κατεργασίες | el |
dc.subject | Διφασικοί χάλυβες | el |
dc.title | Συγκριτική μελέτη χαρακτηριστικών μετασχηματισμού φάσεων διφασικών χαλύβων αυτοκινητοβιομηχανίας τύπου DP600 και συνακόλουθες μηχανικές ιδιότητες | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Τεχνολογία υλικών | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-03-13 | |
heal.abstract | Οι ολοένα και αυξανόμενες απαιτήσεις για ασφαλή, χαμηλού βάρους, ανακυκλώσιμα και φιλικά προς το περιβάλλον αυτοκίνητα, είναι πρόκληση για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την παραγωγή υλικών που ικανοποιούν αυτές τις απαιτήσεις. Οι χάλυβες υπερυψηλής αντοχής περιλαμβάνουν διαφορετικούς τύπους χαλύβων οι οποίοι παρουσιάζουν εξαιρετικές ιδιότητες, όπως αντοχή, ολκιμότητα και διαμορφωσιμότητα. Οι διφασικοί χάλυβες-dual phase (DP), ανήκουν στην κατηγορία των χαλύβων υπερυψηλής αντοχής. Οι αυξανομένη χρήση των DP χαλύβων σε μέρη του αμαξώματος του αυτοκινήτου έγκειται στο γεγονός της παραγωγής ελαφρύτερων οχημάτων, το οποίο έχει σαν αποτέλεσμα τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων και κατά συνέπεια την μείωση των ρύπων που εκπέμπονται στην ατμόσφαιρα. Οι εξαιρετικές ιδιότητες των διφασικών χαλύβων (DP) που αναλύθηκαν παραπάνω οφείλονται στην μικροδομή τους. Οι διφασικοί χάλυβες αποτελούνται από δυο φάσεις, δηλαδή την κυρίαρχη φερριτική μήτρα όπου μέσα σε αυτή βρίσκονται οι μαρτενσιτικές νησίδες του μαρτενσίτη. Οι μηχανικές ιδιότητες του διφασικού χάλυβα μεταβάλλονται ανάλογα με τα ποσοστά των δυο αυτών φάσεων. Σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι να δημιουργηθεί η κατάλληλη μικροδομή μέσω κατάλληλων θερμικών διαδικασιών με στόχο τη μεταβολή του ποσοστού του φερρίτη και του μαρτενσίτη. Αυτό επιτεύχθηκε με ενδοκρίσιμη ανόπτηση σε διάφορες θερμοκρασίες και χρόνους. Οι τροποποιημένες μικροδομές που επιτευχθήκαν για τον διφασικό χάλυβα DP600 οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ανάλογα με το ποσοστό φερρίτη/μαρτενσίτη έχουμε διαφορετικές τιμές σκληρότητας. Τέλος, στόχος της διπλωματικής εργασίας είναι να εξετάσουμε για ποια θερμοκρασία ενδοκρίσιμης ανόπτησης και για πόσο χρόνο θα έχουμε ένα δοκίμιο με ίδιες μηχανικές ιδιότητες με αυτό του αρχικού δοκιμίου. | el |
heal.abstract | The persistent and increasing demand for secure, low weight, recyclable and environmentally friendly cars, is a challenge for automotive companies. This has led in producing materials that fulfill those requirements. Advanced high strength steels contain different types of steels that showcase some excellent properties like strength, ductility and configurability. The dual phase (DP) steels belong to the category of advanced high strength steels. By using DP Steel on car body parts makes them lighter resulting in better fuel economy and reducing the air pollution. The excellent properties of DP Steels are due to their microstructure. DP Steel are consisting of two phases, the major ferritic matrix and the martensitic islands of martensite that are inside ferritic matrix. Mechanical properties of DP Steels alternate depending on percentage of each phase. The aim of this diploma thesis is to be created the right microstructure using the right thermal process in order the alternation of ferrite/martensite percentage. That was accomplished by using intercritical anneal in different temperatures and time. The modified microstructure that were made for DP600 Steel lead us to the conclusion that for different percentage of ferrite/martensite, we get different hardness values. Finally, the main goal of this diploma thesis is to research for which temperature intercritical anneal and for how long we will have a final product with the same mechanical properties as received sample. | en |
heal.advisorName | Φούρλαρης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Χαλικιά, Ηλιάνα | el |
heal.committeeMemberName | Παπαευθυμίου, Σπυρίδων | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών. Τομέας Μεταλλουργίας και Τεχνολογίας Υλικών. Εργαστήριο Μεταλλουργίας | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 113 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: