dc.contributor.author | Μιτάκης, Ιωάννης | el |
dc.contributor.author | Mitakis, Ioannis | en |
dc.date.accessioned | 2019-07-10T08:03:13Z | |
dc.date.available | 2019-07-10T08:03:13Z | |
dc.date.issued | 2019-07-10 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49019 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16701 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Μήκος Ορατότητας για Στάση (ΜΟΣ) | el |
dc.subject | Υπεραστική οδός | el |
dc.subject | Stopping Sight Distance (SSD) | en |
dc.subject | Rural road | en |
dc.subject | FM17 | en |
dc.subject | ΟΜΟΕ-Χ | en |
dc.title | Διερεύνηση επάρκειας ορατότητας για στάση σε διαδοχικές αντίρροπες καμπύλες | el |
dc.title | Investigation regarding stopping sight distance visibility in successive counterbalanced curves | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Οδοποιία | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-03-18 | |
heal.abstract | H μελέτη και η χάραξη μίας οδού καθορίζεται από την ασφάλεια που προσφέρει στους οδηγούς της. Ένα από τα βασικότερα στοιχεία που συντελούν στην πραγματοποίηση αυτού του στόχου είναι η εξασφάλιση επαρκούς Μήκους Ορατότητας για Στάση (ΜΟΣ), ούτως ώστε ο οδηγός να έχει τη δυνατότητα να εκτιμά ορθά τη διαδρομή μπροστά του σε επαρκές μήκος πραγματοποιώντας πλήρη ακινητοποίηση του οχήματός του στην αναπάντεχη εμφάνιση ενός εμποδίου. Για την εξασφάλιση της επάρκειας της ορατότητας σε όλο το μήκος της οδού είναι αναγκαίος ο υπολογισμός του Διατιθέμενού ΜΟΣ, το οποίο μπορεί να περιγράφει με τη βοήθεια της οπτικής ακτίνας μεταξύ του οφθαλμού του οδηγού και του εμποδίου που περιορίζει την ορατότητά του. Εφόσον ολοκληρωθεί ο προσδιορισμός του Διατιθέμενού ΜΟΣ, θα πρέπει να γίνει η σύγκρισή του με το Απαιτούμενο ΜΟΣ, το οποίο προκύπτει από τις Ελληνικές οδηγίες σχεδιασμού οδών (ΟΜΟΕ-Χ, 2001) και να βρεθεί μεγαλύτερο ή οριακά ίσο. Σύμφωνα με τα παραπάνω προέκυψε το αντικείμενο της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας και η αναγκαιότητα του ελέγχου των προτεινόμενων ελαχίστων τιμών των ακτίνων των καμπυλών της οριζοντιογραφίας, οι οποίες δίνονται από τις ΟΜΟΕ-Χ. Από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση προέκυψε η ανάγκη διερεύνησης οδού με διαδοχικές αντίρροπες καμπύλες με μηδενική κατά μήκος κλίση και μηδενική ευθυγραμμία, με εφαρμογή των ελαχίστων προτεινόμενων τιμών των ακτίνων των καμπυλών σύμφωνα με τις ΟΜΟΕ-Χ. Στην περίπτωση αυτή παρατηρείται ότι δεν παρέχεται επαρκές ΜΟΣ και κατά συνέπεια η επιθυμητή ασφάλεια στην οδό όταν πραγματοποιείται τρισδιάστατη ανάλυση ορατότητας (συνδυασμός της οριζοντιογραφίας και της μηκοτομής για την απεικόνιση της οδού στο χώρο). Προκειμένου να καλυφθεί πλήθος περιπτώσεων, μελετήθηκαν οι ταχύτητες σχεδιασμού (Ve) από 50km/h έως 100km/h σε συνδυασμό με την παράμετρο της κλωθοειδούς (Α) για Α=R/3 και Α=R/2. Για τη χάραξη χρησιμοποιήθηκαν οι ελάχιστες ακτίνες του κυκλικού τόξου της οριζοντιογραφίας, ενώ εφαρμόστηκαν μηδενικές κατά μήκος κλίσεις. Το λογισμικό που επιλέχθηκε για την τρισδιάστατη ανάλυση της ορατότητας είναι το `FΜ17΄ με τη χρήση του οποίου παράγονται τα διαγράμματα Απαιτούμενου και Διατιθέμενου ΜΟΣ σε όλο το μήκος της οδού. Από τα διαγράμματα ορατότητας για τις διαφορετικές ταχύτητες σχεδιασμού και παραμέτρους κλωθοειδούς που χρησιμοποιούνται προκύπτει, ότι δεν παρέχεται επαρκές ΜΟΣ σε όλο το μήκος της οδού, εάν χρησιμοποιούνται οι ελάχιστες προτεινόμενες τιμές σχεδιασμού κατά τις ΟΜΟΕ-Χ. Προτείνονται όμως, μετά από διερεύνηση, η αλλαγή του ύψους εμποδίου καθώς η αλλαγή της δεξιάς διαμόρφωσης της οδού ούτως ώστε να εξασφαλίζεται οριακά το ΜΟΣ για την εξεταζόμενη οδό. Συμπερασματικά, δεν παρέχεται επαρκές ΜΟΣ εάν χρησιμοποιούνται οι ελάχιστες προτεινόμενες τιμές σχεδιασμού κατά τις ΟΜΟΕ-Χ. | el |
heal.abstract | The main objective of the present Diploma Thesis is to investigate the adequacy of Stopping Sight Distance (SSD) at successive counterbalanced curves in rural roads with zero vertical inclination according to the Greek Road Design Guidelines (OMOE-X, 2001). The investigation for the adequate visibility is based on the difference of the Available versus the Demanded SSD. The road design software, ΄FM17΄, is used for the tracing of the road and calculation of the SSD. Undivided road cases are examined and road is planned according to OMOE-X, applying the minimum radii of the curves in a horizontal plane, zero vertical inclination and zero alignment for design velocity (Ve) from 50km/h to 100km/h and clothoid parameter (A) for Α=R/3 and Α=R/2. The research shows that the use of the proposed minimum values of OMOE-X, does not provide sufficient SSD. Keywords: Stopping Sight Distance (SSD), rural road, FM17. | en |
heal.advisorName | Μαυρομάτης, Στέργιος | el |
heal.committeeMemberName | Γιαννής, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Λοίζος, Άντρεας | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 105 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: