HEAL DSpace

Διερεύνηση επάρκειας ορατότητας για στάση σε διαδοχικές αντίρροπες καμπύλες

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μιτάκης, Ιωάννης el
dc.contributor.author Mitakis, Ioannis en
dc.date.accessioned 2019-07-10T08:03:13Z
dc.date.available 2019-07-10T08:03:13Z
dc.date.issued 2019-07-10
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49019
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16701
dc.rights Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ *
dc.subject Μήκος Ορατότητας για Στάση (ΜΟΣ) el
dc.subject Υπεραστική οδός el
dc.subject Stopping Sight Distance (SSD) en
dc.subject Rural road en
dc.subject FM17 en
dc.subject ΟΜΟΕ-Χ en
dc.title Διερεύνηση επάρκειας ορατότητας για στάση σε διαδοχικές αντίρροπες καμπύλες el
dc.title Investigation regarding stopping sight distance visibility in successive counterbalanced curves en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Οδοποιία el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-03-18
heal.abstract H μελέτη και η χάραξη μίας οδού καθορίζεται από την ασφάλεια που προσφέρει στους οδηγούς της. Ένα από τα βασικότερα στοιχεία που συντελούν στην πραγματοποίηση αυτού του στόχου είναι η εξασφάλιση επαρκούς Μήκους Ορατότητας για Στάση (ΜΟΣ), ούτως ώστε ο οδηγός να έχει τη δυνατότητα να εκτιμά ορθά τη διαδρομή μπροστά του σε επαρκές μήκος πραγματοποιώντας πλήρη ακινητοποίηση του οχήματός του στην αναπάντεχη εμφάνιση ενός εμποδίου. Για την εξασφάλιση της επάρκειας της ορατότητας σε όλο το μήκος της οδού είναι αναγκαίος ο υπολογισμός του Διατιθέμενού ΜΟΣ, το οποίο μπορεί να περιγράφει με τη βοήθεια της οπτικής ακτίνας μεταξύ του οφθαλμού του οδηγού και του εμποδίου που περιορίζει την ορατότητά του. Εφόσον ολοκληρωθεί ο προσδιορισμός του Διατιθέμενού ΜΟΣ, θα πρέπει να γίνει η σύγκρισή του με το Απαιτούμενο ΜΟΣ, το οποίο προκύπτει από τις Ελληνικές οδηγίες σχεδιασμού οδών (ΟΜΟΕ-Χ, 2001) και να βρεθεί μεγαλύτερο ή οριακά ίσο. Σύμφωνα με τα παραπάνω προέκυψε το αντικείμενο της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας και η αναγκαιότητα του ελέγχου των προτεινόμενων ελαχίστων τιμών των ακτίνων των καμπυλών της οριζοντιογραφίας, οι οποίες δίνονται από τις ΟΜΟΕ-Χ. Από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση προέκυψε η ανάγκη διερεύνησης οδού με διαδοχικές αντίρροπες καμπύλες με μηδενική κατά μήκος κλίση και μηδενική ευθυγραμμία, με εφαρμογή των ελαχίστων προτεινόμενων τιμών των ακτίνων των καμπυλών σύμφωνα με τις ΟΜΟΕ-Χ. Στην περίπτωση αυτή παρατηρείται ότι δεν παρέχεται επαρκές ΜΟΣ και κατά συνέπεια η επιθυμητή ασφάλεια στην οδό όταν πραγματοποιείται τρισδιάστατη ανάλυση ορατότητας (συνδυασμός της οριζοντιογραφίας και της μηκοτομής για την απεικόνιση της οδού στο χώρο). Προκειμένου να καλυφθεί πλήθος περιπτώσεων, μελετήθηκαν οι ταχύτητες σχεδιασμού (Ve) από 50km/h έως 100km/h σε συνδυασμό με την παράμετρο της κλωθοειδούς (Α) για Α=R/3 και Α=R/2. Για τη χάραξη χρησιμοποιήθηκαν οι ελάχιστες ακτίνες του κυκλικού τόξου της οριζοντιογραφίας, ενώ εφαρμόστηκαν μηδενικές κατά μήκος κλίσεις. Το λογισμικό που επιλέχθηκε για την τρισδιάστατη ανάλυση της ορατότητας είναι το `FΜ17΄ με τη χρήση του οποίου παράγονται τα διαγράμματα Απαιτούμενου και Διατιθέμενου ΜΟΣ σε όλο το μήκος της οδού. Από τα διαγράμματα ορατότητας για τις διαφορετικές ταχύτητες σχεδιασμού και παραμέτρους κλωθοειδούς που χρησιμοποιούνται προκύπτει, ότι δεν παρέχεται επαρκές ΜΟΣ σε όλο το μήκος της οδού, εάν χρησιμοποιούνται οι ελάχιστες προτεινόμενες τιμές σχεδιασμού κατά τις ΟΜΟΕ-Χ. Προτείνονται όμως, μετά από διερεύνηση, η αλλαγή του ύψους εμποδίου καθώς η αλλαγή της δεξιάς διαμόρφωσης της οδού ούτως ώστε να εξασφαλίζεται οριακά το ΜΟΣ για την εξεταζόμενη οδό. Συμπερασματικά, δεν παρέχεται επαρκές ΜΟΣ εάν χρησιμοποιούνται οι ελάχιστες προτεινόμενες τιμές σχεδιασμού κατά τις ΟΜΟΕ-Χ. el
heal.abstract The main objective of the present Diploma Thesis is to investigate the adequacy of Stopping Sight Distance (SSD) at successive counterbalanced curves in rural roads with zero vertical inclination according to the Greek Road Design Guidelines (OMOE-X, 2001). The investigation for the adequate visibility is based on the difference of the Available versus the Demanded SSD. The road design software, ΄FM17΄, is used for the tracing of the road and calculation of the SSD. Undivided road cases are examined and road is planned according to OMOE-X, applying the minimum radii of the curves in a horizontal plane, zero vertical inclination and zero alignment for design velocity (Ve) from 50km/h to 100km/h and clothoid parameter (A) for Α=R/3 and Α=R/2. The research shows that the use of the proposed minimum values of OMOE-X, does not provide sufficient SSD. Keywords: Stopping Sight Distance (SSD), rural road, FM17. en
heal.advisorName Μαυρομάτης, Στέργιος el
heal.committeeMemberName Γιαννής, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Λοίζος, Άντρεας el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 105 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα