dc.contributor.author |
Σκούρτη, Ολυμπία-Μαρία
|
el |
dc.contributor.author |
Skourti, Olympia-Maria
|
en |
dc.date.accessioned |
2019-07-11T09:47:24Z |
|
dc.date.available |
2019-07-11T09:47:24Z |
|
dc.date.issued |
2019-07-11 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49045 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16716 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Κλιματική αλλαγή |
el |
dc.subject |
Λιμενικά έργα |
el |
dc.subject |
Αναβάθμιση κυματοθραύστη |
el |
dc.subject |
Κυματική υπερπήδηση |
el |
dc.subject |
Μέθοδοι προσαρμογής |
el |
dc.subject |
Climate change |
en |
dc.subject |
Harbor works |
en |
dc.subject |
Adaptation strategies |
en |
dc.subject |
Wave overtopping |
en |
dc.subject |
Breakwater upgrade |
en |
dc.title |
Προσαρμογή λιμενικών έργων στην κλιματική αλλαγή-εφαρμογή στο λιμένα Ευδήλου Ικαρίας |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Λιμενικά έργα |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2019-03-19 |
|
heal.abstract |
Με την αύξηση της θερμοκρασίας, η τήξη των πάγων και η θερμική διαστολή της ωκεάνιας μάζας οδηγούν σε αύξηση της μέσης στάθμης της θάλασσας με ρυθμό ολοένα αυξανόμενο. Η αύξηση αυτή, σε συνδυασμό με την εμφάνιση εντονότερης μετεωρολογικής παλίρροιας και υψηλότερων κυμάτων κατά τα ακραία καιρικά γεγονότα, δημιουργεί την ανάγκη προσαρμογής των λιμενικών έργων στην αλλαγή του κλίματος.
Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι οι μέθοδοι προσαρμογής που μπορούν να εφαρμοστούν. Υπάρχουν δραστικότερα μέτρα, όπως είναι η αναβάθμιση των κυματοθραυστών και η τοποθέτηση φραγμάτων για την προστασία του εξοπλισμού και των εγκαταστάσεων που βρίσκονται κοντά στο νερό, αλλά και ηπιότερα μέτρα, όπως είναι η αποστράγγιση των ομβρίων και θαλάσσιων υδάτων που συσσωρεύονται στους χώρους του λιμένα, η διαχείριση της αυξημένης στερεοαπορροής και η εντατική συντήρηση των έργων.
Ως εφαρμογή μελετάται ο λιμένας Ευδήλου Ικαρίας, όπου ο υφιστάμενος κυματοθραύστης με πρανή υπέστη σοβαρές ζημιές κατά τη θεομηνία που έπληξε την περιοχή τον Ιανουάριο του 2018. Η επάρκειά του ελέγχεται αρχικά με βάση τις συνθήκες σχεδιασμού και κατασκευής του, και κατόπιν με χρονικό ορίζοντα το 2050 και το 2100. Προκύπτει ότι η ευστάθεια θωράκισης και ποδός ικανοποιείται σε κάθε περίπτωση, όμως η μέση παροχή υπερπήδησης ξεπερνά κατά πολύ την επιτρεπόμενη υπό την επίδραση των υψηλότερων κυμάτων και της υψηλότερης στάθμης του 2050 και του 2100. Επομένως, το έργο χρήζει αναβάθμισης. Τα παραπάνω κριτήρια ελέγχονται για καθεμία από τις εναλλακτικές αναβάθμισης που είναι συμβατές και με τα χαρακτηριστικά της υφιστάμενης διατομής, καθώς και για κάθε έναν από τους παραπάνω χρονικούς ορίζοντες. Η τελική επιλογή γίνεται με βάση τις επιδόσεις και το κόστος της κάθε εναλλακτικής. |
el |
heal.abstract |
Along with the unquestionable temperature rise, the ocean thermal expansion and the glacier
melting lead the average sea level to change at an ever-increasing rate. This increase, combined
with the emergence of more severe storm surges and higher waves during extreme weather
events, requires the existing harbor works to be adapted to climate change.
The subject of this diploma thesis are the adaptation methods applied. There are more drastic
measures, such as upgrading the breakwaters and setting barriers to protect the near-water
equipment and facilities, as well as milder measures, such as draining the storm and sea water
accumulating in port areas, managing the increased sediment flow and intensively maintaining
the works.
The port of Evdilos, Ikaria, Greece, where the existing breakwater suffered serious damage during
the storm that hit the area in January 2018, is examined as a case study. Its sufficiency is initially
examined under the construction circumstances, then under the 2050 and 2100 climate change
scenarios. It is observed that the armor and foot stability criteria are satisfied in any case, however
the mean wave overtopping discharge exceedsthe admissible limit when the breakwater is tested
under the effects of the higher sea level and the more severe wave action. Therefore, the
breakwater needs to be upgraded. The above criteria are tested for each of the upgrade
alternatives that are also compatible with the features of the existing cross-section and each of
the above time horizons. The final choice is based on the performance and cost of each alternative |
en |
heal.advisorName |
Τσουκαλά, Βασιλική |
el |
heal.committeeMemberName |
Νουτσόπουλος, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Στάμου, Αναστάσιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Τσουκαλά, Βασιλική |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Υδατικών Πόρων και Περιβάλλοντος. Εργαστήριο Λιμενικών Έργων |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
137 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|