dc.contributor.author | Χιονή, Ευαγγελία | el |
dc.contributor.author | Chioni, Evangelia | en |
dc.date.accessioned | 2019-07-11T10:25:42Z | |
dc.date.available | 2019-07-11T10:25:42Z | |
dc.date.issued | 2019-07-11 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49053 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16509 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Συνωστισμός | el |
dc.subject | Λεωφορεία | el |
dc.subject | Οικονομετρία | el |
dc.subject | Αυτοσυσχέτιση | el |
dc.subject | Παλινδρόμηση | el |
dc.subject | Bunching | el |
dc.subject | Buses | el |
dc.subject | Regression | el |
dc.subject | Analysis | el |
dc.subject | Logistic | el |
dc.title | Διερεύνηση του προβλήματος συνωστισμού λεωφορείων με χρήση οικονομετρικών μεθόδων | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Συγκοινωνιακά | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-03-12 | |
heal.abstract | Για τις σύγχρονες κοινωνίες τα Συγκοινωνιακά Συστήματα αποτελούν τη βάση αλλά και το μέσο εξέλιξής τους. Πολύ περισσότερο σε αστικά περιβάλλοντα η εποπτεία και η εύρυθμη λειτουργία τους αποφέρουν τεράστιο κέρδος για τους χιλιάδες καθημερινούς χρήστες. Για την Αθήνα, το δίκτυο των λεωφορείων λειτουργεί παράλληλα με αυτό των μέσω σταθερής τροχιάς, υπό την ευθύνη του Ο.Α.Σ.Α Α.Ε. που από το 2017 δημιούργησε μία βάση δεδομένων για τις λεωφορειακές μετακινήσεις αναβαθμίζοντας τον τρόπο λειτουργίας τους. Η συμβολή του είναι μεγάλης σημασίας ως πάροχος δεδομένων αυτόματου εντοπισμού, που επιτρέπουν την μελέτη λειτουργίας, τον εντοπισμό προβλημάτων και τη διαμόρφωση στρατηγικών για τη λύση τους. Η εργασία αυτή επικεντρώνεται στη μελέτη φαινομένων Συνωστισμού Λεωφορείων λόγω απόκλισης από τον χρονικό τους προγραμματισμό. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιούνται οικονομετρικά μοντέλα και συγκεκριμένα η Παλινδρόμηση, εντοπίζοντας και ερμηνεύοντας τη σχέση αιτίου –αιτιατού. Τα μοντέλα αυτά συνδέουν το φαινόμενο με πλήθος παραγόντων που θεωρείται ότι το περιγράφει εφαρμόζοντας την κατάλληλη μαθηματική σχέση. Η Δυαδική Λογιστική Παλινδρόμηση και η Χωρικά Σταθμισμένη Παλινδρόμηση περιγράφουν το φαινόμενο του λεωφορειακού συνωστισμού, δίνοντας νέες πτυχές στην μέχρι τώρα βιβλιογραφία. Η παθογένεια αυτή σχετίζεται τόσο με χαρακτηριστικά του περιβάλλοντος της στάσης όσο και με χρονικές μεταβλητές αναδεικνύοντας τόσο χωρικές όσο και χρονικές εξαρτήσεις του φαινομένου.Με την ανάδειξη των σχέσεων αυτών για ορισμένες λεωφορειακές γραμμές της Αθήνας, δίνεται η βάση για την επέκταση της έρευνας σε επίπεδο δικτύου. Ακόμα, προτείνονται νέες κατευθύνσεις για τον συνδυασμό πρότερων και σύγχρονων ερευνών. | el |
heal.abstract | Transportation Systems have always been a great support for society’s establishment and further development. In greater scale urban environments are being built around transportation nodes attracting thousands of daily users. Therefore, Transportation Systems monitoring and supervision should remain the top priority for transit agencies. Bus Service in Athens, Greece functions in combination to Railway transportation creating a dense network. O.A.S.A. A.E. is responsible for bus lines’ operation building a database with all the necessary information of daily bus trips, since 2017. This new initiative has upgraded Athens’ bus network providing users with real time information and agencies with the chance to detect schedule irregularities and propose treatment methods. This specific dissertation is focused on the investigation of Bus Bunching, underlining its causes and how they variate over space and time. Bunching issues are the result of headway irregularities that result in almost simultaneous arrivals between successive vehicles. In order to detect where and when this occurs Econometric methods, namely Regression Analysis, are used. Bus Bunching Modelling associates the phenomenon with its explanatory factors through suitable mathematical relations. In this study Logistic Regression as well as the Geographically Weighted Regression are used to explore the issue contributing to current literature. Bus Bunching is linked with several attributes including bus stop environment and different time zones illustrating space and time correlation. Indeed, by applying the proposed models on a small network of four bus lines attention is directed towards exploring the phenomenon at the network level, versus single bus lines. Results demonstrate that Bus Bunching is linked to several attributes, including factors describing the bus stop environment and different time periods, illustrating spatial and temporal correlation. Finally, new perspectives are proposed for combining existing with novel analysis methods. | en |
heal.advisorName | Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Ψαριανός, Βασίλειος | el |
heal.committeeMemberName | Σπυροπούλου, Ιωάννα | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης. Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 84 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: