HEAL DSpace

Υπόγεια πρόσβαση του λιμένα της Σαντορίνης στα Φηρά: το φρέαρ

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Τζόγκα, Δήμητρα el
dc.contributor.author Tzogka, Dimitra en
dc.date.accessioned 2019-07-16T08:33:01Z
dc.date.available 2019-07-16T08:33:01Z
dc.date.issued 2019-07-16
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49072
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16704
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Κατασκευή φρέατος el
dc.subject Βαθύ φρέαρ el
dc.subject Φρέαρ μεγάλης διαμέτρου el
dc.subject Σαντορίνη el
dc.subject Ηφαιστειακά πετρώματα el
dc.subject Προσομοίωση φρέατος el
dc.subject Tunneling en
dc.subject Shaft construction en
dc.subject Shaft simulation en
dc.subject Υποστήριξη υπογείων έργων el
dc.subject Transportation system en
dc.subject Σύστημα μεταφοράς επιβατών el
dc.subject Santorini en
dc.subject Shaft excavation en
dc.subject Support simulation en
dc.subject Deep shaft en
dc.title Υπόγεια πρόσβαση του λιμένα της Σαντορίνης στα Φηρά: το φρέαρ el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Υπόγεια Έργα el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-03-18
heal.abstract Το πρόβλημα του τουριστικού κορεσμού του νησιού της Σαντορίνης λειτούργησε ως έναυσμα για την εύρεση επίλυσής του και οδήγησε στην παρουσίαση ενός καινοτόμου υπόγειου έργου συστήματος μεταφοράς φυσικών προσώπων. Το σύστημα μεταφοράς ενώνει τον λιμένα με την πόλη των Φηρών μέσω ενός φρέατος και συνδετήριας σήραγγας. Η παρούσα διπλωματική διατριβή αποτελεί την προμελέτη της κατασκευής φρέατος βάθους 200 m και των ανελκυστήρων που θα διέρχονται εντός αυτού. Στο 2ο κεφάλαιο μελετάται η γεωλογική εξέλιξη της Σαντορίνης από τα αρχαία χρόνια μέχρι και σήμερα. Βάσει της ανάλυσης των γεωλογικών σχηματισμών ανά τους ηφαιστειακούς κύκλους, σχεδιάζεται η στρωματογραφία των πετρωμάτων στη περιοχή των Φηρών που θα κατασκευασθεί το σύστημα μεταφοράς και εκτιμώνται οι γεωτεχνικές παράμετροι της βραχομάζας. Το 3ο κεφάλαιο περιέχει πληροφορίες για την επιλογή της θέσης εξόδου του φρέατος στη πόλη των Φηρών και των τεχνικών χαρακτηριστικών των ανελκυστήρων. Αναλύονται, επίσης, οι δυνατότητες που παρέχει τόσο στο τουριστικό πληθυσμό όσο και στους μόνιμους κατοίκους του νησιού. Το 4ο κεφάλαιο επικεντρώνεται στην μελέτη στης διάνοιξης του φρέατος. Προτείνονται τρεις εναλλακτικές μέθοδοι εκσκαφής σύμφωνα με τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του φρέατος και τη συμπεριφορά των περιβάλλοντων πετρωμάτων. Δίνεται, ακόμη, εκτενής ανάλυση των προβλεπόμενων μέτρων στήριξης, του κύκλου εργασιών για κάθε φάση εκσκαφής και του μηχανολογικού εξοπλισμού. Στο 5ο κεφάλαιο προσομοιώνεται η ολομέτωπη διάνοιξη του φρέατος με χρήση του λογισμικού πεπερασμένων στοιχείων Phase 2 της Rocscience. Εξετάζεται, αρχικά, η αξιοπιστία και η αντιπροσωπευτικότητα των προσομοιωμάτων σύμφωνα με τις αναλυτικές μεθόδους επίλυσης. Έπειτα, μελετάται η γεωμηχανική συμπεριφορά της βραχομάζας για την εκσκαφή του φρέατος, όπου προσομοιώνεται η εφαρμογή της μεθόδου σύγκλισης – αποτόνωσης για κάθε στρώμα ξεχωριστά και συγκρίνεται με τις θεωρητικές προσεγγίσεις. Προσομοιώνονται, ακόμη, οι φάσεις εκσκαφής και εφαρμογής των μέτρων στήριξης του φρέατος και γίνεται ενδελεχής έλεγχος της απόκρισης των μέτρων στήριξης, όπου εξετάζεται η επάρκεια του οπλισμού και του σκυροδέματος κάθε στρώσης, με απώτερο σκοπό τον καθορισμό των ελάχιστων απαιτήσεων για την επένδυση και ευστάθεια του φρέατος σε βάθος χρόνου. Τέλος, παρατίθενται τα συμπεράσματα που εξήχθησαν από τη προσομοίωση της διάνοιξης του φρέατος και γίνεται η αποτίμηση του συνόλου του έργου. el
heal.abstract The problem of touristic saturation on the island of Santorini served as a trigger for finding its solution and led to the presentation of an innovative underground transport system project. The transport system connects the port with the city of Fira via a shaft and connecting tunnel. This diploma thesis is the pre-study of the construction of a 200 meter deep shaft and of the elevators that will pass through it. The geological evolution of Santorini from ancient times is studied. Based on the analysis of the geological formations according to the volcanic cycles, a geological section is produced for the Fira region where the project is to be constructed. The geotechnical parameters of the rock mass are also estimated. The study contains information about the selection of the exit point in the city of Fira and the technical characteristics of the lifts in the shaft. The opportunities created for both the tourist population and the island's permanent residents are analyzed. Three alternative excavation methods are proposed according to the geometrical characteristics of the shaft and the behavior of the surrounding rocks. An extensive analysis of the support measures is envisaged. The cycle of each excavation and support phase and the mechanical equipment is also given. The simulation of the shaft’s excavation was carried out by using Rocscience's Phase 2 finite element software, which contains 2D plane strain analysis as well as 3D axisymmetric analysis. The reliability and representativeness of the simulations are validated according to analytical methods. In addition, the geomechanical behavior of the rock mass is explored for the excavation of the shaft, where the application of the convergence-confinement method is simulated and compared to the theoretical approaches. There is also simulation of the excavation phases and application of the support measures. The adequacy of the reinforcement and the concrete of each layer is also examined, with a view to setting minimum requirements for the support and shaft’s stability over time. Finally, the conclusions drawn from the shaft’s simulation and the evaluation of the entire project are presented. en
heal.advisorName Σοφιανός, Αλέξανδρος el
heal.advisorName Νομικός, Παύλος el
heal.advisorName Sofianos, Alexandros en
heal.committeeMemberName Νομικός, Παύλος el
heal.committeeMemberName Μπενάρδος, Ανδρέας el
heal.committeeMemberName Γιούτα-Μήτρα, Παρασκευή el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών. Τομέας Μεταλλευτικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα