dc.contributor.author |
Ανδρούτσος, Κωνσταντίνος
|
el |
dc.contributor.author |
Androutsos, Konstantinos
|
en |
dc.date.accessioned |
2019-07-18T11:35:08Z |
|
dc.date.available |
2019-07-18T11:35:08Z |
|
dc.date.issued |
2019-07-18 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49084 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16815 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Αυτισμός |
el |
dc.subject |
Autism |
en |
dc.subject |
Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές |
el |
dc.subject |
Συναισθηματική αναγνώριση |
el |
dc.subject |
Εικονική πραγματικότητα |
el |
dc.subject |
Ρομποτική |
el |
dc.subject |
Pervasive development disorders |
en |
dc.subject |
Emotion recognition |
en |
dc.subject |
Virtual reality |
en |
dc.subject |
Robotics |
en |
dc.title |
Μελέτη τεχνολογικών εφαρμογών για την υποστήριξη
των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων
ατόμων με διαταραχές του αυτιστικού φάσματος |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Βιοιατρική |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2019-03-14 |
|
heal.abstract |
Ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη τεχνολογικών
εφαρμογών που έχουν υλοποιηθεί ή προταθεί για την υποστήριξη των
κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων ατόμων με διαταραχές του
αυτιστικού φάσματος.
Οι διαταραχές του αυτιστικού φάσματος είναι ένα σύνολο αναπτυξιακών
διαταραχών που εμφανίζονται στην βρεφική και παιδική ηλικία. Έχουν ως κοινό
χαρακτηριστικό την ταυτόχρονη ύπαρξη δυσλειτουργιών στην κοινωνική
αναγνώριση, την κοινωνική επικοινωνία και την κοινωνική φαντασία και
κατανόηση, η οποία περιλαμβάνει απουσία ή μειωμένη ικανότητα
ενσυναίσθησης και αδυναμία κατανόησης και έκφρασης συναισθημάτων. Από
τη στιγμή που δεν υπάρχει θεραπευτική αγωγή για τις αυτιστικές διαταραχές, η
αντιμετώπιση τους επικεντρώνεται στην άμβλυνση των δυσλειτουργιών μέσω εκπαίδευσης.
Στη διαδικασία εκπαίδευσης, και ειδικά στο κομμάτι της βελτίωσης της
ενσυναίσθησης των αυτιστικών ατόμων, παρατηρείται τα τελευταία χρόνια η
αυξανόμενη χρήση της τεχνολογίας. Σε αυτό έχει συμβάλει και η παρατήρηση
του ενδιαφέροντος των αυτιστικών ατόμων για τις ηλεκτρονικές συσκευές,
γεγονός που τα καθιστά πιο δεκτικά στην εκπαίδευση μέσω αυτών.
Στην παρούσα διπλωματική παρουσιάζεται μια επισκόπηση μελετών που
αφορούν τεχνολογικές εφαρμογές που αναπτύχθηκαν για το σκοπό αυτό και
κάνουν χρήση της συναισθηματικής υπολογιστικής. Πρόκειται για τεχνικές που
στοχεύουν στην ανίχνευση της συναισθηματικής κατάστασης και συγκεκριμένα
την αναγνώριση συναισθήματος μέσω εκφράσεων του προσώπου, κινήσεων
του σώματος, ομιλίας ή μέτρησης φυσιολογικών παραμέτρων. Οι εφαρμογές
παρουσιάζονται ανά μέθοδο που χρησιμοποιείται: σταθερό υπολογιστή, έξυπνα
κινητά τηλέφωνα ή τάμπλετ, εικονική πραγματικότητα και ρομποτική.
Τέλος παρουσιάζονται τα συμπεράσματα από τη συγκριτική μελέτη των
ερευνών και η κατεύθυνση μελλοντικών ερευνών με βάση αυτά. |
el |
heal.advisorName |
Κουτσούρης, Δημήτριος – Διονύσιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κουτσούρης, Δημήτριος – Διονύσιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ματσόπουλος, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Τσανάκας, Παναγιώτης |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Συστημάτων Μετάδοσης Πληροφορίας και Τεχνολογίας Υλικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
81 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|