dc.contributor.author |
Λαγός, Σπυρίδων
|
el |
dc.contributor.author |
Lagos, Spyridon
|
en |
dc.date.accessioned |
2019-07-19T11:04:33Z |
|
dc.date.available |
2019-07-19T11:04:33Z |
|
dc.date.issued |
2019-07-19 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49110 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16606 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Οδοφωτισμός |
el |
dc.subject |
Εξοικονόμηση ενέργειας |
el |
dc.subject |
ΕΝ13201 |
el |
dc.subject |
Πολυκριτηριακή ανάλυση |
el |
dc.subject |
PROMETHEE II |
el |
dc.subject |
Road lighting |
en |
dc.subject |
Energy saving |
el |
dc.subject |
EN 13201 |
el |
dc.subject |
Muticriteria analysis |
el |
dc.subject |
PROMETHEE II |
el |
dc.title |
Μεθοδολογία βελτιστοποίησης εγκαταστάσεων οδοφωτισμού με χρήση πολυκριτηριακών μεθόδων |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Φωτισμός |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2019-06-18 |
|
heal.abstract |
Σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι η ανάπτυξη μιας μεθοδολογίας βελτιστοποίησης εγκαταστάσεων οδοφωτισμού, με τη χρησιμοποίηση της πολυκριτηριακής μεθόδου PROMETHEE II. Στην παρούσα διπλωματική εργασία η μεθοδολογία εφαρμόζεται πιλοτικά σε 2 οδούς διαφορετικής κλάσης φωτισμού οι οποίοι φωτίζονται με 10 διαφορετικά φωτιστικά. Oι επιδόσεις της κάθε διάταξης αξιολογούνται σύμφωνα με καθορισμένα κριτήρια με καθορισμένο συντελεστή βάρους που καθορίζονται από τον χρήστη. Άρα η μεθοδολογία μπορεί να εφαρμοσθεί σε κάθε περίπτωση οδού με κριτήρια που θα θέτει ο χρήστης κατά τη δική του κρίση και με βαρύτητα των κριτηρίων που επίσης θα καθορίζει ο χρήστης.
Στο 1ο Κεφάλαιο γίνεται εισαγωγή στο μηχανισμό όρασης και σε βασικές έννοιες φωτισμού ενώ ορίζονται τα θεμελιώδη φωτοτεχνικά μεγέθη που χρησιμοποιούνται στις μελέτες οδοφωτισμού.
Το 2ο Κεφάλαιο αφορά τις εγκαταστάσεις οδοφωτισμού. Παρουσιάζονται οι τεχνολογίες λαμπτήρων που χρησιμοποιούνται στον οδοφωτισμό, ενώ γίνεται εκτενής αναφορά στις φωτοεκπέμπουσες διόδους (LED), λόγω των συγκριτικών πλεονεκτημάτων που παρουσιάζουν καθώς και λόγω της σταδιακής επικράτησής τους τόσο στον εσωτερικό φωτισμό όσο και στον οδοφωτισμό. Τέλος, αναλύονται τα τεχνικά χαρακτηριστικά εγκαταστάσεων οδοφωτισμού και τα συστήματα κεντρικής διαχείρισης του.
Στο 3ο Κεφάλαιο παρουσιάζονται ο τρόπος εφαρμογής και οι απαιτήσεις του ευρωπαϊκού προτύπου ΕΝ 13201 και της αντίστοιχης Τεχνικής Οδηγίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας.
Στο 4ο Κεφάλαιο γίνεται εισαγωγή στα πολυκριτήρια συστήματα αποφάσεων ως ένα εργαλείο επίλυσης προβλημάτων απόφασης σχετικά με τον οδοφωτισμό. Επίσης, αναλύεται η πολυκριτήρια μέθοδος PROMETHEE II και το μαθηματικό υπόβαθρο της, που είναι και η μέθοδος που χρησιμοποιείται στα πλαίσια της παρούσας εργασίας.
Στο 5ο Κεφάλαιο παρατίθενται οι φωτομετρικές μελέτες που εκπονήθηκαν με τη βοήθεια του λογισμικού RELUX. Εν συνεχεία, δίνονται οι πίνακες με τα κριτήρια και τα βάρη που χρησιμοποιήθηκαν από τη μέθοδο PROMETHEE II. Τέλος, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της μεθόδου και τα συμπεράσματα που εξάγονται από αυτά. |
el |
heal.abstract |
The purpose of this thesis is the delevopment of a method that optimizesstreet lighting facilitiesthrough the use of the PROMETHEE IImulticriteria analysis method. In the thesis, the method isimplemented in 2 pilot streets that belong to 2 different lighting classes and that are lit by 10 different luminaires. The performance of each setup isevaluated using defined criteria and defined weight coefficients, all defined by the user. As a result, the method can be implemented in any case of road, with criteria defined by the user according to his judgement, as well as weight weight coefficients also defined by the user.InChapter1 themechanismofsight andbasic lighting concepts are introduced and fundamental photometric quantities used in roadlighting are defined.InChapter2 theimportanceofimplementingstreetlightingisinitiallyanalyzed.Furthermore,the types of lamps used for this application are presented,with a thorough analysis of light-emitting diodes(LED), because of theiradvantagesas well as their dominance in indoor and outdoor lighting. Finally,thetechnicalspecificationsofroadlightinginstallations and central management systemsare described.In Chapter 3 regards therequirementsand specificationsof the European Norm EN13201 as well asTechnical Directiveof the Technical Chamber of Greece.InChapter4multicriteria decision systems are introduced as a toolto solve decision problems related to road lighting.Moreover,multicriteria method PROMETHEE II and itsmathematical background are analyzed.InChapter5 the lighting studies that were carried out byusing the Relux software are demonstrated. Thenthecriteria and weights that were used by the implementation of PROMETHEE II are listed. Finally, the results of the method and theconclusions of this thesis are presented |
en |
heal.advisorName |
Τοπαλής, Φραγκίσκος |
el |
heal.committeeMemberName |
Τοπαλής, Φραγκίσκος |
el |
heal.committeeMemberName |
Γκόνος, Ιωάννης |
el |
heal.committeeMemberName |
Γεωργιλάκης, Παύλος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος. Εργαστήριο Φωτοτεχνίας |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
129 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|