dc.contributor.author |
Βούλγαρης, Νικόλαος
|
el |
dc.contributor.author |
Voulgaris, Nikolaos
|
en |
dc.date.accessioned |
2019-07-23T07:51:31Z |
|
dc.date.available |
2019-07-23T07:51:31Z |
|
dc.date.issued |
2019-07-23 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49120 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16638 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Συνείδηση και τεχνητή νοημοσύνη |
el |
dc.subject |
Συνείδηση |
el |
dc.subject |
Θεωρία ενσωματωμένων πληροφοριών |
el |
dc.subject |
Αιτιατή πυκνότητα |
el |
dc.subject |
Αρχή ελεύθερης ενέργειας |
el |
dc.subject |
Consciousness |
en |
dc.subject |
Consciousness in artificial intelligence |
en |
dc.subject |
Integrated information theory |
en |
dc.subject |
Causal density |
en |
dc.subject |
Free energy principle |
en |
dc.title |
Τεχνητή νοημοσύνη: μπορεί να έχει συνείδηση και να ποσοτικοποιηθεί; |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Βιοϊατρική |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2019-06-28 |
|
heal.abstract |
Η ραγδαία αύξηση της βιοϊατρικής έρευνας τα τελευταία χρόνια έχει οδηγήσει στην προσέγγιση θεμάτων, που μέχρι πρόσφατα ήταν περισσότερο φιλοσοφικά, όπως αυτό της συνείδησης. Τι είναι η συνείδηση, άλλωστε;
Στην παρούσα διπλωματική εργασία λοιπόν, γίνεται προσπάθεια κατανόησης αυτού του θέματος, μέσω της παρουσίασης ορισμένων ερευνών που επιχειρούν να αναλύσουν και να ποσοτικοποιήσουν την έννοια της συνείδησης. Ακολούθως, εξετάζεται το ενδεχόμενο οι μηχανές, και γενικότερα η τεχνητή νοημοσύνη, να αποκτήσουν κάποια στιγμή συνείδηση. Τέλος, παρέχεται και η επίδειξη λειτουργίας της εφαρμογής PyPhi, η οποία «μετράει» τη συνείδηση ενός κυκλώματος, βασισμένη σε μία αντίστοιχη θεωρία. |
el |
heal.abstract |
Extensive fare evasion results in severe revenue loss for public transit operators. The
aim of this study is to capture the extent of fare evasion, analyze the causes that
lead to this phenomenon and determine the characteristics of passengers that
practice fare evasion. The Athens metro system is used as a test bed. Perceived
effectiveness of measures that can restrict its practice is also explored. The analysis
is based on data collected as part of a personal interview survey of metro users,
undertaken in metro stations of the Athens metropolitan area. The final sample
consisted of a total of 304 valid questionnaires. Discrete choice models were
developed to analyze the factors that affect fare evasion. Socio-demographic
characteristics travel characteristics, perceptions of ticket prices and quality of metro
services, as well as personal characteristics of respondents and psychological
constructs were included as independent variables. Findings of this study reveal an
overall high percentage of fare evasion in the Athens metro system. Gender, travel
purpose and ticket type are found to affect fare evasion of travelers. Results of this
study may provide useful insights to policy makers and help towards applying
effective strategies and target marketing policies to specific groups of metro users to
mitigate fare evasion in metro systems |
en |
heal.advisorName |
Κουτσούρης, Δημήτριος-Διονύσιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ματσόπουλος, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Τσανάκας, Παναγιώτης |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Συστημάτων Μετάδοσης Πληροφορίας και Τεχνολογίας Υλικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
107 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|