dc.contributor.author |
Μπατάλα, Άλκηστις - Ειρήνη
|
el |
dc.contributor.author |
Batala, Alkistis - Eirini
|
en |
dc.date.accessioned |
2019-07-24T08:47:00Z |
|
dc.date.available |
2019-07-24T08:47:00Z |
|
dc.date.issued |
2019-07-24 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49138 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16752 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Παράγοντες επιρροής της ευτυχίας κατά τη μετακίνηση |
el |
dc.subject |
Χαρακτηριστικά χρηστών |
el |
dc.subject |
Χαρακτηριστικά ταξιδιού |
el |
dc.subject |
Καθημερινά ταξίδια |
el |
dc.subject |
Μπεϋζιανό δίκτυο |
el |
dc.subject |
Travel happiness |
en |
dc.subject |
Users’ characteristics |
en |
dc.subject |
Journey characteristics |
en |
dc.subject |
Daily trips |
en |
dc.subject |
Bayesian networks |
en |
dc.title |
Παράγοντες επιρροής της ευτυχίας κατά τη μετακίνηση σε αστικά συγκοινωνιακά δίκτυα |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Ποσοτικές μέθοδοι στις μεταφορές |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2019-03-15 |
|
heal.abstract |
Αντικείμενο της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας αποτέλεσε η διερεύνηση της ευτυχίας που αισθάνονται οι επιβάτες κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού λαμβάνοντας υπόψη τα χαρακτηριστικά των χρηστών, του ταξιδιού και τα συναισθήματα. Έχοντας ορίσει τον επιδιωκόμενο στόχο, αναζητήθηκε βιβλιογραφία ερευνών με αντικείμενο έρευνας παρεμφερές με αυτό της Διπλωματικής Εργασίας. Οι μελέτες που εντοπίστηκαν, εγχώριες και διεθνείς, αφορούσαν την ικανοποίηση που αισθάνονται οι επιβάτες κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους. Ωστόσο, δεν εντοπίστηκαν έρευνες των οποίων το αντικείμενο να ταυτίζεται με το αντίστοιχο της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας, δηλαδή να λαμβάνει υπόψη όλα τα μέσα μεταφοράς, τους σκοπούς μετακίνησης και τα προσωπικά χαρακτηριστικά του ταξιδιώτη. Ακολούθησε η ανάπτυξη ενός μπεϋζιανού δικτύου ώστε να διερευνηθούν σημαντικές σχέσεις μεταξύ των παραγόντων και για τις τρεις χώρες. Για την ανάπτυξη και εκπαίδευση του προτύπου αξιοποιήθηκαν οι απαντήσεις έρευνας ερωτηματολογίου που διεξήχθη σε τρεις χώρες: Ελλάδα, Ολλανδία και Ισπανία. Τα στοιχεία που συλλέχθηκαν αφορούσαν προσωπικά χαρακτηριστικά του ατόμου, στοιχεία σχετικά με το καθημερινό του ταξίδι καθώς και στοιχεία που αφορούν το νοικοκυριό, το επάγγελμα και το εισόδημα του. Η τελική επιλογή του μπεϋζιανού δικτύου, έγινε μετά από πολλές δοκιμές συνδυασμών μεταβλητών και εν τέλει ορισμένα από τα στοιχεία που είχαν συλλεχθεί αρχικά δεν αξιοποιήθηκαν. Τα ευρήματα αποκάλυψαν μια ισχυρή σχέση μεταξύ της επιλογής μέσου μετακίνησης και της ευτυχίας των μετακινούμενων. Επιπλέον, η ευτυχία που αισθάνεται ο ταξιδιώτης κατά τη διάρκεια του ταξιδιού συνδέεται ισχυρά με δυο μεταβλητές που σχετίζονται με την αντίληψη του χρήστη για το μέσο που χρησιμοποιεί. Η πρώτη αφορά στο πόσο πιθανό θεωρεί ο χρήστης την εμφάνιση οποιουδήποτε μη αναμενόμενου γεγονότος (για παράδειγμα κλείσιμο δρόμου, ζημιά οχήματος κτλ.). Η δεύτερη μεταβλητή περιγράφει το πόσο ανεκτικός είναι ο ταξιδιώτης σχετικά με τις αλλαγές των συνθηκών του δικτύου. Από τη συνολική αξιολόγηση των αναλύσεων που διεξήχθησαν στο πλαίσιο της διπλωματικής εργασίας προκύπτει ότι πιο ευτυχισμένοι κατά τη διάρκεια του ταξιδιού φαίνεται να είναι οι ποδηλάτες και οι πεζοί, ενώ αυτοί που φαίνεται να είναι λιγότερο ικανοποιημένοι κατά τη διάρκεια του ταξιδιού είναι οι χρήστες των μέσων μαζικής μεταφοράς. Οι πιο ευτυχισμένοι χρήστες παρατηρείται ότι θεωρούν λιγότερο πιθανή την εμφάνιση οποιουδήποτε μη αναμενόμενου γεγονότος (για παράδειγμα κλείσιμο δρόμου, ζημιά οχήματος κτλ.). Αντίθετα, οι πιο δυσαρεστημένοι χρήστες θεωρούν όλο και πιο πιθανή την εμφάνιση μη αναμενόμενου γεγονότος.
Επιπλέον, πιο ανεκτικοί σχετικά με τις αλλαγές των συνθηκών του δικτύου φαίνεται να είναι οι πιο ευτυχισμένοι χρήστες κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, σε σχέση με τους πιο δυσαρεστημένους χρήστες που παρουσιάζουν χαμηλά επίπεδα ανεκτικότητας.
Πιο ευέλικτοι σε σχέση με το χρόνο φαίνεται να είναι οι ταξιδιώτες που κινούνται για προσωπικούς λόγους, ενώ οι χρήστες με σκοπό την εργασία και την εκπαίδευση παρατηρείται ότι είναι λιγότερο ευέλικτοι σε σχέση με το χρόνο. Παρατηρείται επίσης, ότι ο σκοπός του ταξιδιού συνδέεται ισχυρά με το εισόδημα που έχει ο ταξιδιώτης. Συγκεκριμένα, φαίνεται ότι οι χρήστες με το υψηλότερο εισόδημα μετακινούνται με σκοπό την εργασία. Αντίθετα, οι χρήστες με το χαμηλότερο εισόδημα μετακινούνται κυρίως με σκοπό την εκπαίδευση.
Ισχυρή σύνδεση παρατηρείται τέλος, μεταξύ της πιθανότητας που θεωρούν οι χρήστες ότι έχει η εμφάνιση οπουδήποτε μη αναμενόμενου γεγονότος και των « Κινητικότητα ως υπηρεσία » που χρησιμοποιεί ο χρήστης. Συγκεκριμένα, φαίνεται ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των χρηστών, οι οποίοι είτε θεωρούν πιθανή τη εμφάνιση μη αναμενόμενου γεγονότος είτε όχι, δεν επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν κάποια υπηρεσία μετακίνησης.
Τα παραπάνω συμπεράσματα αποτελούν ένα πρώτο βήμα για τη διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν την ευτυχία κατά τη μετακίνηση σε αστικά συγκοινωνιακά δίκτυα, κρίνεται όμως απαραίτητη περαιτέρω έρευνα, αφού η παρούσα Διπλωματική Εργασία στηρίχτηκε σε δεδομένα που αφορούν τρεις συγκεκριμένες Ευρωπαϊκές χώρες των οποίων τα διαθέσιμα μέσα μεταφοράς και οι συνθήκες του δικτύου μπορεί να διαφέρουν από άλλες. Επίσης, προτείνεται η διεξαγωγή παρόμοιας έρευνας σε άλλα κράτη με ποικίλα κοινωνικά και οικονομικά χαρακτηριστικά, αλλά και μέσα μετακίνησης προκειμένου να επιβεβαιωθούν ή βελτιωθούν τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης εργασίας. Επιπλέον, η συγκριτική αξιολόγηση των συμπερασμάτων αρκετών ερευνών με το ίδιο αντικείμενο μπορεί να συμβάλει στην εξεύρεση λύσεων για τη βελτίωση της ικανοποίησης που αισθάνονται οι ταξιδιώτες κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους, που να εφαρμόζονται κατάλληλα ανάλογα με τα χαρακτηριστικά της κάθε χώρας. Τέλος, η εγκυρότητα των αποτελεσμάτων της παρούσας έρευνας θα ενισχυόταν μέσω της εκπόνησης έρευνας ίδιου στόχου και αντικειμένου με μόνη διαφοροποίηση τη μεθοδολογία με την οποία θα επεξεργαστούν τα στοιχεία, ώστε να ελεγχθεί εάν συμβαδίζουν τα αποτελέσματα των δυο περιπτώσεων. |
el |
heal.abstract |
The purpose of this Diploma Thesis is to investigate the sentiment of happiness passengers feel during their journey and highlight the factors that affect these emotions, considering both users’ and journey’s characteristics. To achieve that goal, data gathered from questionnaires, created within the European research program My-Trac, were used. This survey was conducted in three Europeans countries, Greece, Netherlands and Spain. The data collected refer to the individual’s demographic characteristics (gender, age, occupation, income, etc.) and information on their daily trips. These data were used to develop a Bayesian network which identifies significant interrelations between the factors and travel happiness across these three countries. Findings revealed a strong probabilistic relationship between the Mode of transport an individual choose and their Happiness. In addition, the Happiness of users is significantly related with the variables which describe how likely the user considers the occurrence of an unexpected event and how flexible the user is regarding the changes in the network conditions. |
en |
heal.advisorName |
Βλαχογιάννη, Ελένη |
el |
heal.committeeMemberName |
Γιαννής, Γιώργος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Βλαχογιάννη, Ελένη |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
59 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|