dc.contributor.author | Ζέρβας, Δημήτρης | el |
dc.contributor.author | Ανδριανός, Παύλος | el |
dc.contributor.author | Zervas, Dimitris | en |
dc.contributor.author | Andrianos, Pavlos | en |
dc.date.accessioned | 2019-09-03T09:52:27Z | |
dc.date.available | 2019-09-03T09:52:27Z | |
dc.date.issued | 2019-09-03 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49178 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16838 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αυτόνομο όχημα | el |
dc.subject | Βιώσιμη κινητικότητα | el |
dc.subject | Aθήνα | el |
dc.subject | Ιστορικό τρίγωνο | el |
dc.subject | Έξυπνη πόλη | el |
dc.subject | Autonomous vehicle | en |
dc.subject | Sustainable mobility | el |
dc.subject | Athens | el |
dc.subject | Historical triangle | el |
dc.subject | Smart city | el |
dc.title | Βιώσιμη αστική κινητικότητα και αυτόνομο όχημα: το παράδειγμα εφαρμογής του ιστορικού τριγώνου της Αθήνας. | el |
dc.contributor.department | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών.Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού. | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Αστικός Σχεδιασμός | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-03-22 | |
heal.abstract | Η διπλωµατική αυτή εργασία αποτελει συνέχεια της διάλεξής µας µε θέµα “Το αυτόνοµο όχηµα ως εργαλείο διαµόρφωσης της πόλης του αύριο” και αποτελεί τη µελέτη εφαρµογής στο χωρικό παράδειγµα του ιστορικού τριγώνου της Αθήνας. Στόχος της είναι η επανάκτηση του αστικού χώρου αυτού από τους πολίτες-πεζούς µε κατεύθυνση πάντα τις αρχές του βιώσιµου αστικού σχεδιασµού και κατ’ επέκταση της βιώσιµης αστικής κινητικότητας. Ταυτόχρονα, µέσω αυτού επιτυγχάνεται η αναζωογόνηση του κέντρου µετά την έντονη αλλοίωση του χαρακτήρα του τις τελευταίες δεκαετίες από την κυριαρχία του Ι.Χ. ως µέσου µετακίνησης και του συµβατικού αστικού σχεδιασµού. Παράλληλα, αναγνωρίζονται οι σύγχρονες επιταγές για την ανάδειξη της Αθήνας ως µητροπολιτικού κέντρου σε ανταγωνιστικά διεθνή επίπεδα οικονοµίας, κοινωνίας, πολιτισµού και τεχνολογίας. Ως αναγνωρίσιµα στάδια εργασίας γίνονται αντιληπτά η διάκριση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών καθώς και δυσλειτουργιών του τριγώνου, και των σχετικών θεµάτων που το ορίζουν συνολικότερα ως ζήτηµα που χρήζει επίλυσης. Στη συνέχεια, γίνεται παράθεση και διαλογή των διαθέσιµων σύγχρονων και µελλοντικών εργαλείων τεχνολογίας και σχεδιασµού σε επίπεδο πόλης και µετακινήσεων µε κυριότερο άξονα την αναθεωρητική διάσταση που απαιτεί η ενσωµάτωση των αυτόνοµων οχηµάτων καθώς και τα πλεονεκτήµατα που προσφέρουν. Τα παραπάνω εντάσσονται σε ένα γενικότερο στρατηγικό σχέδιο όπου ως κυριότεροι πυλώνες ορίζονται οι: 1) αποµάκρυνση του συµβατικού ιδιωτικού οχήµατος από το ιστορικό τρίγωνο της Αθήνας, 2) τη µετατροπή του υπάρχοντος οδικού δικτύου σε δρόµους χαµηλής όχλησης µε προτεραιότητα στους πεζούς, 3) χρήση αυτόνοµων οχηµάτων για εξυπηρέτηση των µετακινήσεων ευπαθών οµάδων και εξυπηρέτηση τροφοδοσιών, µεταφορτώσεων και µεταφορές απορριµάτων, 4)δηµιουργία χώρου για ενθάρρυνση δηµοσίων δράσεων, εκµετάλλευση των πλέον ελεύθερων χώρων, 5) ενσωµάτωση τεχνολογίας, µετατροπή της Αθήνας σε έξυπνη βιώσιµη πόλη, διαχείριση δικτύων, διασυνδεσιµότητα. Η αναλυτικότερη επίλυση 5 συγκεκριµένων σηµείων, αργότερα, προκύπτει µέσα από την ανάγνωση των διαθέσιµών δεδοµένων και εξαγωγή συµπερασµάτων στους τοµείς της συµφόρησης και των χρήσεων γης σε 26 χαρακτηριστικές διασταυρώσεις του τριγώνου. Τα παραπάνω στοιχεία ενσωµατώνονται στη νέα συνολική δαπεδόστρωση που προτείνεται και αλληλεπιδρούν αρµονικά ως ενιαίο σύνολο αναβάθµισης του αστικού χώρου. Δοµικά επιδιώκεται η υδατοπερατότητα του οδικού δικτύου για καλύτερη διαχείριση υδάτων και αναβάθµιση του υδροφόρου ορίζοντα, η µετατροπή του σε ισόπεδη ενιαία επιφάνεια, η αύξηση της φύτευσης και η ενσωµάτωση της φύτευσης και η προσθήκη αστικού εξοπλισµού και υπεδάφιων και ασύρµατων δικτύων για τη γενικότερη καταγραφή αστικών δεδοµένων και άρα µεγαλύτερη αποτελεσµατικότητα στην επίλυση ζητηµάτων της πόλης. Ως τελευταίο επίπεδο σχεδιασµού προτείνονται δύο αντικείµενα αστικού εξοπλισµού: µονάδα αστικού καθίσµατος και µία τυπολογία διαµόρφωσης εφήµερων κατασκευών για την εξυπηρέτηση δράσεων στο απελευθερωµένο πλέον οδόστρωµα της πόλης. Τέλος τα παραπάνω συµβάλλουν συνδυαστικά στον επαναπροσδιορισµό της ζωής στην πόλη, στην ζωντάνια και την ασφάλεια της. | el |
heal.abstract | This thesis project is the [logical] evolution of our dissertation/research paper with subject “The autonomous vehicle as a shaping tool of the city of tomorrow” and it basically is the implementation study in the spacial example of the historical triangle of Athens. Its main aim is the recovery of the urban space from the citizens-pedestrians always accordingly with the principles of the sustainable urban planning and therefore of the sustainable urban mobility. Simultaneously, and through this procedure, the city center it is revived after the intense alteration of its character in the last decades from the total domination of the private vehicle as the main transportation mode and the conservative urban planning. Also, we recognize the contemporary requirements for the highlighting of Athens as metropolitan center in competitive international levels in economy, society, culture and technology. As recognisable levels of study are the distinction of the particular characteristics as well as the dysfunctions of the triangle of Athens and the relative subjects that shape it more generally as a problem that needs solution. Subsequently, the available modern and future technology and planning tools at city and transportational level are presented and sorted, focusing mainly on the revisionary dimension required by the integration of autonomous vehicles as well as the advantages they offer. The above are part of a more general strategic plan where the main pillars are defined as: 1)the removal of the conventional private vehicle from the historical triangle of Athens, 2) transformation of the existing road network into low-priority roads with pedestrian priority, 3) Creation of space to encourage public actions, exploitation of the most free spaces, 4) Incorporation of public transport and transport of waste, transformation of Athens into a smart viable city, with network management and interconnectivity. The more detailed resolution of 5 specific points, later, results from reading the available data and drawing conclusions in the areas of congestion and land use in 26 characteristic intersections of the triangle. The above elements are incorporated into the new overall flooring that is proposed and interact harmoniously as a single set of upgrading urban space. Structurally, road water permeability is sought to improve water management and upgrading the aquifer, convert it to a flat land, increase and incorporate planting and add urban equipment, subsoil and wireless networks for the general recording of urban data and hence more effective in solving city issues. As a last level of design, two items of urban equipment are proposed: an urban seat unit and a prototype design of ephemeral structures to serve actions in the now freed space on the city’s pavement. Finally, the above contributes to the redefinition of life in the city, its vitality and security. | en |
heal.advisorName | Παπαβασιλείου, Ματθαίος | el |
heal.academicPublisher | Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 100 | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: