HEAL DSpace

Μελέτη καθιζήσεων κατά την διάνοιξη με ΤΒΜ της γραμμής 2 του μετρό της Αθήνας στο τμήμα Αργυρούπολη - Ελληνικό

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κοσκινιώτης, Δημοσθένης el
dc.contributor.author Koskiniotis, Dimosthenis en
dc.date.accessioned 2019-10-03T09:14:16Z
dc.date.available 2019-10-03T09:14:16Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49250
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16948
dc.rights Default License
dc.subject Σήραγγες el
dc.subject ΤΒΜ el
dc.subject Καθιζήσεις el
dc.subject Μετρό el
dc.subject Σηραγγοποΐα el
dc.subject Settlements en
dc.subject Tunneling en
dc.subject Metro en
dc.title Μελέτη καθιζήσεων κατά την διάνοιξη με ΤΒΜ της γραμμής 2 του μετρό της Αθήνας στο τμήμα Αργυρούπολη - Ελληνικό el
dc.title Study of settlements during tunneling with TBM of line 2 of Athens metro on the section Argyroupoli - Elliniko en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Εδαφομηχανική el
heal.classification Σηραγγοποιΐα el
heal.classification Μηχανική Όρυξη el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-07-19
heal.abstract Η πρόληψη καθιζήσεων στη σηραγγοποιΐα αποτελεί υπόθεση μείζονος σημασίας καθότι επηρεάζει τόσο τις κατασκευές που υπέρκεινται των σηράγγων, όσο και την ασφαλή χρήση τους σε λειτουργία. Η ανά χείρας διπλωματική εργασία πραγματεύεται την μελέτη των καθιζήσεων που παρατηρήθηκαν κατά την κατασκευή της σήραγγας για την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό της Αθήνας στο τμήμα Αργυρούπολη-Ελληνικό. Η διάνοιξη της σήραγγας στο εν λόγω τμήμα της χάραξης του έργου έγινε με την χρήση Μηχανήματος Ολομέτωπης Κοπής με Εξισορρόπηση Εδαφικής Πίεσης (ΕΡΒ) και η εκσκαφή πραγματοποιήθηκε κυρίως μέσα σε αλπικούς σχηματισμούς που αποτελούνται κυρίως από Αθηναϊκό Σχιστόλιθο, όπου επίσης συναντώνται μεταψαμμίτες και μεταϊλυόλιθοι, ενώ ο υδροφόρος ορίζοντας βρίσκεται πάνω από το επίπεδο της εκσκαφής, στο μεγαλύτερο τμήμα της. Για την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων, στο πλαίσιο της μελέτης, επιχειρήθηκε ο υπολογισμός των αναμενόμενων επιφανειακών καθιζήσεων μέσω της κατασκευής αριθμητικών μοντέλων στο λογισμικό πεπερασμένων στοιχείων PLAXIS 2D. Η προσομοίωση της διάνοιξης της σήραγγας πραγματοποιήθηκε με την βοήθεια προηγμένων καταστατικών μοντέλων, τα αποτελέσματα της οποίας συγκρίθηκαν με τις μετρηθείσες τιμές των καθιζήσεων από την γεωδετική και τοπογραφική παρακολούθηση της περιοχής. Η χρήση του μοντέλου Hardening Soil (HS) απέδωσε με επιτυχία την προσομοίωση των επιφανειακών καθιζήσεων, στο υπό μελέτη τμήμα της σήραγγας, με τις υπολογισθείσες τιμές να βρίσκονται μέσα στο εύρος των παρατηρούμενων τιμών από την γεωτεχνική παρακολούθηση. Για να προσδιοριστούν, με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη σαφήνεια, οι παράγοντες που επηρεάζουν την εκδήλωση επιφανειακών καθιζήσεων υλοποιήθηκε παραμετρική μελέτη σε ένα από τα τμήματα της σήραγγας. Συμπερασματικά, σε αυτή την εργασία, αναδείχθηκε η πληθώρα και η πολυπλοκότητα των φαινομένων που οδηγούν σε καθιζήσεις, οι παράμετροι των οποίων είναι αναγκαίο να αξιολογούνται και να μελετώνται επιστημονικά, ώστε να αντιμετωπίζονται με την πλέον προσήκουσα μέθοδο. el
heal.advisorName Νομικός, Παύλος el
heal.committeeMemberName Λουπασάκης, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Μπενάρδος, Ανδρέας el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών. Τομέας Μεταλλευτικής. Εργαστήριο Τεχνολογίας Διάνοιξης Σηράγγων el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 182 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής