dc.contributor.author |
Παπαλέξης, Χρήστος
|
el |
dc.contributor.author |
Papalexis, Christos
|
el |
dc.date.accessioned |
2019-10-07T08:43:20Z |
|
dc.date.available |
2019-10-07T08:43:20Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49263 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16961 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Οδοντώσεις |
el |
dc.subject |
Δυναμική |
el |
dc.subject |
Τραχύτητα |
el |
dc.subject |
Σφάλματα μετάδοσης |
el |
dc.subject |
Γεωμετρικές αποκλίσεις |
el |
dc.subject |
Gears |
en |
dc.subject |
Dynamics |
en |
dc.subject |
Surface roughness |
en |
dc.subject |
Transmission error |
en |
dc.subject |
Tolerance class |
en |
dc.title |
Εκτίμηση κλάσης ακρίβειας οδοντώσεων κατά AGMA μέσω ανάλυσης φάσματος με αριθμητική μοντελοποίηση των γεωμετρικών αποκλίσεων και της τραχύτητας |
el |
dc.title |
Estimation of the AGMA tolerance class of gears through spectral analysis and modelling of the transmission errors and surface roughness |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Δυναμική μηχανών |
el |
heal.classification |
Οδοντώσεις |
el |
heal.classification |
Γεωμετρικές αποκλίσεις |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2019-07-17 |
|
heal.abstract |
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η ανάπτυξη μεθοδολογίας για την διαπίστωση της κλάσης ποιότητας των οδόντων κατά την συνεργασία τους μέσω ανάλυσης φάσματος. Για τον σκοπό αυτό αναπτύχθηκε ένα ολοκληρωμένο μοντέλο συστημάτων μετάδοσης με οδοντωτούς τροχούς ώστε να προσομοιωθεί το φαινόμενο σε προγραμματιστικό περιβάλλον για διάφορα χαρακτηριστικά του εξεταζόμενου συστήματος με στόχο την εξαγωγή συμπερασμάτων. Πιο συγκεκριμένα, αρχικά καθορίστηκε το σύστημα περιγραφής των εργαζόμενων κατατομών των οδόντων οι οποίες δίνονται υπό την μορφή σημειοσυνόλων. Στην συνέχεια περιγράφεται ένας αριθμητικός αλγόριθμος υπολογισμού της θέσης επαφής κατά την συνεργασία ο οποίος καλύπτει κάθε μορφή κατατομής. Με βάση την ανάλυση της γεωμετρίας γίνεται ο υπολογισμός των ενδοτικοτήτων των οδόντων. Με αυτόν τον τρόπο αναπτύσσεται το στατικό μοντέλο υπολογισμού του Static Transmission Error είτε λόγω γεωμετρικών αποκλίσεων είτε λόγω της ενδοτικότητας του συστήματος για τις ονομαστικές κατατομές. Δηλαδή χωρίς να συμπεριλαμβάνεται στο γεωμετρικό μοντέλο η πληροφορία της τραχύτητας. Η πληροφορία αυτή ενσωματώνεται ως ένα σφάλμα στην διεύθυνση της αναπτυσσόμενης δύναμης στην διεπαφή των τροχών. Τέλος, αναπτύσσεται το δυναμικό μοντέλο με χρήση των αποτελεσμάτων του στατικού ώστε να ενσωματωθούν αδρανειακά φαινόμενα και με αυτόν τρόπο να προσομοιώνεται η συνεργασία μίας βαθμίδας και σε υψηλές ταχύτητες περιστροφής. Η μοντελοποίση έγινε σε περιβάλλον MATLAB. Από την διεξαγωγή προσομοιώσεων εξάχθηκαν χρήσιμα συμπεράσματα αλλά και καταρτήθηκαν μετρικές της ποιότητας. |
el |
heal.abstract |
The purpose of this thesis is to develop a methodology for determining the tolerance class of teeth during their collaboration through spectrum analysis. For this purpose, an integrated model of gear transmission systems was developed to simulate the phenomenon in a computational environment for different characteristics of the system in order to draw conclusions. More specifically, at first a mathematical formulation is defined for describing tooth geometry in the form of point clouds. Subsequently, an arithmetic algorithm for calculating position of contact is described capable of covering every form of tooth profile. Based in part on the geometrical analysis, the stiffness properties of gear teeth are calculated. Hence, the static model was developed for the calculation of Static Transmission Error either due to geometrical deviations or due to system compliance for nominal profiles. That is, without including the roughness information in the geometric model. This information is incorporated as a fault in the direction of the developing force at the interface of the teeth. Finally, the dynamic model is developed, using the results of the static, to integrate inertial phenomena, in order to simulate the function of one stage of gears and at high angular velocity. The modeling was done in MATLAB environment. From the simulations, useful conclusions were drawn, but also quality metrics were extracted. |
en |
heal.advisorName |
Σπιτάς, Βασίλειος |
el |
heal.advisorName |
Spitas, Vasileios |
en |
heal.committeeMemberName |
Σπιτάς, Βασίλειος |
el |
heal.committeeMemberName |
Προβατίδης, Χριστόφορος |
el |
heal.committeeMemberName |
Χασαλεύρης, Αθανάσιος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανολογικών Κατασκευών και Αυτομάτου Ελέγχου. Εργαστήριο Στοιχείων Μηχανών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
71 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|