HEAL DSpace

Αεροσταθμός: κόμβος - μη-τόπος - δημόσιος χώρος

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Κρανιώτη, Αρετή
dc.contributor.author Kranioti, Areti
dc.date.accessioned 2019-10-10T12:59:46Z
dc.date.available 2019-10-10T12:59:46Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49278
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16976
dc.rights Default License
dc.subject Αεροσταθμοί el
dc.subject Κόμβοι el
dc.subject Μη-τόποι el
dc.subject Δημόσιος χώροι el
dc.subject Airports en
dc.subject Terminals en
dc.subject Hubs en
dc.subject Non-places en
dc.subject Public spaces en
dc.title Αεροσταθμός: κόμβος - μη-τόπος - δημόσιος χώρος el
dc.title Airport terminal: hub - non-place - public space en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Architecture en
heal.classification Airports en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-02-14
heal.abstract Το θέμα της παρούσας ερευνητικής εργασίας αφορά την διαχρονική εξέλιξη της ταυτότητας των αεροσταθμών. Η ταυτότητα των αεροσταθμών αναλύεται σε επιμέρους όρους και μέσω των ορισμών και των χαρακτηριστικών των στοιχείων της ταυτότητας καθίσταται εφικτό να εντοπιστούν σε παραδείγματα αεροσταθμών τα στοιχεία που οδήγησαν στον εκάστοτε χαρακτηρισμό.Οι αεροσταθμοί εξ’ αρχής χαρακτηρίστηκαν ως κόμβοι, καθότι αποτελούν συγκοινωνιακούς σταθμούς. Όμως η εξέλιξη της κτιριακής τους δομής και η παγκοσμίως κοινή οργάνωση και λειτουργία τους οδήγησαν στον χαρακτηρισμό μη-τόπος. Πλέον, οι αεροσταθμοί δεν αντιμετωπίζονται ως απλοί σταθμοί αλλά συμπεριλαμβάνουν επιπλέον χρήσεις γης που δεν σχετίζονται με τη μεταφορά. Παράλληλα, διαμορφώνεται σε αυτούς ένα νέο είδος δημόσιου χώρου που ενώνει την αστική περιοχή από την οποία έρχονται οι επιβάτες, δηλαδή την πόλη, με την μη αστική περιοχή στην οποία βρίσκεται το αεροδρόμιο. Το ερώτημα είναι γιατί δόθηκαν οι παραπάνω χαρακτηρισμοί στα αεροδρόμια και τους αεροσταθμούς και ποια από τα στοιχεία που έχουν καθορίσει τους αεροσταθμούς του παρελθόντος μπορούν να καθορίσουν τους αεροσταθμούς στο μέλλον. el
heal.abstract The main purpose of this thesis is the analysis of the several characterizations that have been used to describe the airport terminal. Since the very beginning airports were considered as hubs. However, due to their evolution to a megastructure, with the same restrictions and protocols worldwide, airports were described as a non-place. Nowadays, airports are designed in order to function not only as transportation hubs but also as urban drivers, meaning that they include public space. The question is why airports were characterised as hubs, non-places and public spaces, and which characteristics of the airports from the past will also define airports in the future. en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού el
heal.fullTextAvailability true


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record