dc.contributor.author |
Κρανιώτη, Αρετή
|
|
dc.contributor.author |
Kranioti, Areti
|
|
dc.date.accessioned |
2019-10-10T12:59:46Z |
|
dc.date.available |
2019-10-10T12:59:46Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49278 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16976 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Αεροσταθμοί |
el |
dc.subject |
Κόμβοι |
el |
dc.subject |
Μη-τόποι |
el |
dc.subject |
Δημόσιος χώροι |
el |
dc.subject |
Airports |
en |
dc.subject |
Terminals |
en |
dc.subject |
Hubs |
en |
dc.subject |
Non-places |
en |
dc.subject |
Public spaces |
en |
dc.title |
Αεροσταθμός: κόμβος - μη-τόπος - δημόσιος χώρος |
el |
dc.title |
Airport terminal: hub - non-place - public space |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Architecture |
en |
heal.classification |
Airports |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2019-02-14 |
|
heal.abstract |
Το θέμα της παρούσας ερευνητικής εργασίας αφορά την διαχρονική εξέλιξη της ταυτότητας των αεροσταθμών. Η ταυτότητα των αεροσταθμών αναλύεται σε επιμέρους όρους και μέσω των ορισμών και των χαρακτηριστικών των στοιχείων της ταυτότητας καθίσταται εφικτό να εντοπιστούν σε παραδείγματα αεροσταθμών τα στοιχεία που οδήγησαν στον εκάστοτε χαρακτηρισμό.Οι αεροσταθμοί εξ’ αρχής χαρακτηρίστηκαν ως κόμβοι, καθότι αποτελούν συγκοινωνιακούς σταθμούς. Όμως η εξέλιξη της κτιριακής τους δομής και η παγκοσμίως κοινή οργάνωση και λειτουργία τους οδήγησαν στον χαρακτηρισμό μη-τόπος. Πλέον, οι αεροσταθμοί δεν αντιμετωπίζονται ως απλοί σταθμοί αλλά συμπεριλαμβάνουν επιπλέον χρήσεις γης που δεν σχετίζονται με τη μεταφορά. Παράλληλα, διαμορφώνεται σε αυτούς ένα νέο είδος δημόσιου χώρου που ενώνει την αστική περιοχή από την οποία έρχονται οι επιβάτες, δηλαδή την πόλη, με την μη αστική περιοχή στην οποία βρίσκεται το αεροδρόμιο. Το ερώτημα είναι γιατί δόθηκαν οι παραπάνω χαρακτηρισμοί στα αεροδρόμια και τους αεροσταθμούς και ποια από τα στοιχεία που έχουν καθορίσει τους αεροσταθμούς του παρελθόντος μπορούν να καθορίσουν τους αεροσταθμούς στο μέλλον. |
el |
heal.abstract |
The main purpose of this thesis is the analysis of the several characterizations that have been used to describe the airport terminal. Since the very beginning airports were considered as hubs. However, due to their evolution to a megastructure, with the same restrictions and protocols worldwide, airports were described as a non-place. Nowadays, airports are designed in order to function not only as transportation hubs but also as urban drivers, meaning that they include public space. The question is why airports were characterised as hubs, non-places and public spaces, and which characteristics of the airports from the past will also define airports in the future. |
en |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|