HEAL DSpace

Χωροθετώντας πολιτισμούς: κοινωνικός αποκλεισμός και εκπαίδευση στη Μασσαλία

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ζητούνη-Πετρόγιαννη, Γρηγορία
dc.contributor.author Παναγής, Παναγιώτης
dc.contributor.author Σλίμπι, Λίνα
dc.contributor.author Zitouni-Petrogianni, Gregoria
dc.contributor.author Panayis, Panagiotis
dc.contributor.author Slimpi, Lina en
dc.date.accessioned 2019-10-15T09:40:48Z
dc.date.available 2019-10-15T09:40:48Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49289
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16987
dc.rights Default License
dc.subject Κοινωνικός αποκλεισμός el
dc.subject Social exclusion en
dc.subject Μασσαλία, Γαλλία el
dc.subject Εκπαίδευση el
dc.subject Διαχωρισμός el
dc.subject Ένταξη el
dc.subject Marseille, France en
dc.subject Education el
dc.subject Segregation en
dc.subject Inclusion en
dc.title Χωροθετώντας πολιτισμούς: κοινωνικός αποκλεισμός και εκπαίδευση στη Μασσαλία el
dc.title Spatializing cultures: social exclusion and education in Marseille en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification City planning en
heal.classification Urban Sociology en
heal.classification Πολεοδομία el
heal.classification Αστική Κοινωνιολογία el
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-06-10
heal.abstract Η ερευνητική αυτή εργασία, ασχολείται με τους μεταναστευτικούς/ μειονοτικούς πληθυσμούς της Μασσαλίας, και ιδιαίτερα με αυτούς από τις πρώην γαλλικές αποικίες της Βορείου Αφρικής. Μελετά τη θέση αυτών των ανθρώπων σε αυτήν την ιδιαίτερη μεσογειακή, πολυπολιτισμική και ταυτόχρονα γαλλική πόλη, καθώς και την απομόνωσή τους από ένα σύνολο τομέων της κοινωνικής ζωής. Βασικά εργαλεία ανάλυσης είναι τόσο οι θεωρίες για τον κοινωνικό αποκλεισμό, την κοινωνική ένταξη και τον χωρο-κοινωνικό διαχωρισμό (Α’ Κεφάλαιο), όσο και το γενικό ιδεολογικό, νομικό και πολιτικό πλαίσιο του γαλλικού κράτους, οι αστικές πολιτικές του και οι μετα-αποικιακές του σχέσεις με τους μεταναστευτικούς πληθυσμούς από τις πρώην αποικίες (Β’ Κεφάλαιο). Κρίνοντας αναγκαία μια επικέντρωση σε κάποιο πεδίο που να συμπυκνώνει όλες αυτές τις θεματικές, η εκπαίδευση φαίνεται ιδανική, καθότι είναι κυρίαρχος τομέας της ενταξιακής πολιτικής του κράτους, έχει χωρικό αποτύπωμα και αφορά όλα τα μέλη ενός εθνοτικού νοικοκυριού. Το Γ’ Κεφάλαιο επικεντρώνεται στην πόλη της Μασσαλίας. Στην πρώτη υποενότητα, αναλύεται διαχρονικά η παρουσία αυτών των πληθυσμών στην πόλη, σε συνάρτηση τόσο με το γαλλικό μοντέλο έθνους-κράτους όσο και με τις θεωρίες για τον αποκλεισμό και την ένταξη. Στη συνέχεια, αναλύονται σημαντικές αστικές πολιτικές στις γειτονιές της Μασσαλίας (Politique de la Ville κ.α.). Η δεύτερη υποενότητα, αφορά τον σχολικό διαχωρισμό στη Μασσαλία, μέσα από εκπαιδευτικά προγράμματα σχολικής βοήθειας, παραδείγματα σχολείων, στατιστικές και εκπαιδευτικές πρακτικές γονέων. Στο Δ’ Κεφάλαιο, γίνεται ένας συνεκτικός σχολιασμός όλων των ζητημάτων που μελετήθηκαν προηγούμενα, σε μια προσπάθεια να εξαχθεί μια ιδιαίτερη οπτική μέσα από την οποία μπορεί κανείς να μιλά για τους αποκλεισμένους, τους εθνοτικούς πληθυσμούς και τις κρατικές πολιτικές, μέσα κι όλας από το ιδιαίτερο πεδίο της εκπαίδευσης, τόσο στη Μασσαλία, όσο και γενικότερα. el
heal.abstract This thesis deals with the life of migratory/ minority populations of Marseille and especially those from the former French colonies of North Africa. We study the social role of those populations in this multicultural, Mediterranean French city, as well as their exclusion from a wide range of aspects in social life. The basic tools of the analysis are theories on social exclusion, social inclusion and spatio-social segregation (Chapter I), as well as the general ideological, legal and political framework of the French state –its urban policies and the post-colonial relations with the migrant populations from former colonies (Chapter II). It was deemed necessary to focus on a field that concentrates all those aspects, thus education was ideal as a main domain of the state’s accession policy with a spatial footprint. The third Chapter focuses on the city of Marseille. In the first subchapter, the presence of these populations is analyzed over time, in line with both the French nation-state model and the theories of exclusion and integration. Additionally, important urban policies are examined in different neighborhoods of Marseille (Politique de la Ville etc.). The second subchapter deals with school segregation in Marseille, through school aid programs, statistics and parenting educational practices. In Chapter IV, a coherent commentary is made on all the issues previously studied in an effort to extract a particular perspective through which one can speak of the excluded, the ethnic populations and the state policies, through the particular field of education both in Marseille and in general. en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Πολεοδομίας και Χωροταξίας el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής