dc.contributor.author | Μάνκα, Σύλβια-Δήμητρα | el |
dc.contributor.author | Manca, Silvia-Dimitra | en |
dc.date.accessioned | 2019-10-17T10:46:20Z | |
dc.date.available | 2019-10-17T10:46:20Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49297 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16995 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Κινητή υπολογιστική στα άκρα του δικτύου | el |
dc.subject | Μεταφόρτωση δεδομένων | el |
dc.subject | Αυτόματα μάθησης | el |
dc.subject | Θεωρία παιγνίων | el |
dc.subject | Ισορροπία ικανοποίησης | el |
dc.subject | Mobile edge computing | en |
dc.subject | Data offloading | en |
dc.subject | Learning automata | en |
dc.subject | Game theory | en |
dc.subject | Satisfaction equilibrium | en |
dc.title | Μεταφόρτωση δεδομένων σε τεχνολογίες κινητής υπολογιστικής στα άκρα του δικτύου βασισμένη στην θεωρία παιγνίων και στην ισορροπία ικανοποίησης | el |
dc.title | Data offloading for mobile edge computing based on game theory and satisfaction equilibrium | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Θεωρία παιγνίων και ενισχυτική μάθηση σε δίκτυα υπολογιστών | el |
heal.classification | Game theory and reinforcement learning for computer networks | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-07-05 | |
heal.abstract | Σε ένα περιβάλλον ολοένα αυξανόμενων υπολογιστικών αναγκών και παραγωγής όγκου πληροφοριών, η τεχνολογία νέφους αποτελεί πλέον ισχυρό σύμμαχο ώστε να πληρούνται οι απαιτήσεις του χρήστη σε επίπεδο υπηρεσιών. Μία επέκταση της τεχνολογίας νέφους για τα συστήματα κινητών συσκευών, που ανταποκρίνεται και στις απαιτήσεις για εξαιρετικά γρήγορη αποκρισιμότητα, είναι η Κινητή Υπολογιστική στα Άκρα του Δικτύου (ΚΥΑΔ). Στα περιβάλλοντα ΚΥΑΔ, όπου κινητές συσκευές προσπαθούν να μεταφορτώσουν απαιτητικές εργασίες σε εξυπηρετητές στα άκρα του δικτύου, κρίνεται επιτακτική η ανάγκη αποδοτικού συντονισμού ώστε να γίνεται η καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των πόρων και κατανομής του φορτίου. Προς αυτή την κατεύθυνση, η θεωρία παιγνίων σε συνδυασμό με την ενισχυτική μάθηση προσφέρουν ισχυρές κατανεμημένες λύσεις με χαμηλό υπολογιστικό κόστος. Στην παρούσα διπλωματική, μελετήθηκε ένα περιβάλλον ΚΥΑΔ με πολλαπλούς εξυπηρετητές άκρης και πολλαπλούς χρήστες κινητών συσκευών, οι οποίοι εκτός από την επιλογή του εξυπηρετητή, μπορούσαν επιπλέον να προσδιορίσουν το ποσοστό της διεργασίας που θα μεταφορτώσουν ώστε να ικανοποιήσουν τους περιορισμούς τους σε χρόνο απόκρισης και ενεργειακή κατανάλωση. Για την επιλογή του εξυπηρετητή από τους χρήστες υιοθετήθηκε μία λύση βασισμένη στην θεωρία παιγνίων κατά την οποία οι χρήστες συμπεριφέρονταν σαν αυτόματα μάθησης, προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η συνολική ευχαρίστηση του συστήματος. Σε κάθε εποχή του αλγορίθμου μάθησης, για να προσδιοριστεί το ποσοστό που θα μεταφορτώσουν οι χρήστες στον εξυπηρετητή που έχουν επιλέξει και να καθοριστεί η τιμή στην συνάρτηση ευχαρίστησης τους, αντιμετωπίζουμε το πρόβλημα πάλι σαν ένα παίγνιο και αναζητούμε την εύρεση ενός σημείου ισορροπίας ικανοποίησης, ή γενικευμένης ισορροπίας ικανοποίησης, αν δεν είναι εφικτό όλοι οι παίκτες να ικανοποιηθούν ταυτόχρονα. Η αξιολόγηση της ορθότητας και αποτελεσματικότητας του προτεινόμενου πλαισίου πραγματοποιήθηκε μέσω μοντελοποίησης και προσομοίωσης. Συγκεκριμένα, εκτενή πειράματα εκτελέστηκαν ώστε να μελετηθούν τα θεμελιώδη χαρακτηριστικά λειτουργίας του προτεινόμενου ενιαίου αλγοριθμικού πλαισίου, η δυνατότητα κλιμακωσιμότητας του, καθώς και η σύγκριση του με εναλλακτικές στρατηγικές επίλυσης. | el |
heal.abstract | In an environment of ever-increasing computational needs and data generation, cloud computing arises as a powerful paradigm in meeting demanding Quality of Service (QoS) requirements. Mobile Edge Computing (MEC) has emerged as an extension of cloud computing, enabling the realization of computation-intensive and latency-critical applications at the resource-limited mobile devices. Due to the partial offloading of computation-intensive tasks from mobile devices to the MEC servers, there is an urgent need for efficient orchestration, in order to optimize resource utilization and load allocation. To this end, game theory combined with reinforcement learning offers powerful distributed solutions with low computational cost. {Subject of this thesis is a MEC environment containing multiple edge servers and mobile users, in which users try not only to select a MEC server to get associated with but also to determine a percentage of their data to offload in order to meet their latency and energy constraints. A game theoretic approach was adopted, in which users acting as learning automata aim to maximize their overall utility or satisfaction. In order to determine the percentage that users would offload to the server in each epoch of the learning algorithm, we modeled the problem as a satisfaction game and searched for a satisfaction equilibrium point. For cases where it was not possible for all users to simultaneously satisfy their constraints, a generalized satisfaction equilibrium was explored instead. The evaluation of the correctness and effectiveness of the proposed framework was achieved through modeling and simulation. In particular, extensive experiments were performed, aiming to study the fundamental operating characteristics of the proposed framework and its scalability property, while being compared with alternative data offloading strategies. | en |
heal.advisorName | Παπαβασιλείου, Συμεών | el |
heal.committeeMemberName | Παπαβασιλείου, Συμεών | el |
heal.committeeMemberName | Βαρβαρίγου, Θεοδώρα | el |
heal.committeeMemberName | Ρουσσάκη, Ιωάννα | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Επικοινωνιών, Ηλεκτρονικής και Συστημάτων Πληροφορικής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 65 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: