HEAL DSpace

Μεταφόρτωση δεδομένων σε τεχνολογίες κινητής υπολογιστικής στα άκρα του δικτύου βασισμένη στην θεωρία παιγνίων και στην ισορροπία ικανοποίησης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μάνκα, Σύλβια-Δήμητρα el
dc.contributor.author Manca, Silvia-Dimitra en
dc.date.accessioned 2019-10-17T10:46:20Z
dc.date.available 2019-10-17T10:46:20Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49297
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16995
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Κινητή υπολογιστική στα άκρα του δικτύου el
dc.subject Μεταφόρτωση δεδομένων el
dc.subject Αυτόματα μάθησης el
dc.subject Θεωρία παιγνίων el
dc.subject Ισορροπία ικανοποίησης el
dc.subject Mobile edge computing en
dc.subject Data offloading en
dc.subject Learning automata en
dc.subject Game theory en
dc.subject Satisfaction equilibrium en
dc.title Μεταφόρτωση δεδομένων σε τεχνολογίες κινητής υπολογιστικής στα άκρα του δικτύου βασισμένη στην θεωρία παιγνίων και στην ισορροπία ικανοποίησης el
dc.title Data offloading for mobile edge computing based on game theory and satisfaction equilibrium en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Θεωρία παιγνίων και ενισχυτική μάθηση σε δίκτυα υπολογιστών el
heal.classification Game theory and reinforcement learning for computer networks en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-07-05
heal.abstract Σε ένα περιβάλλον ολοένα αυξανόμενων υπολογιστικών αναγκών και παραγωγής όγκου πληροφοριών, η τεχνολογία νέφους αποτελεί πλέον ισχυρό σύμμαχο ώστε να πληρούνται οι απαιτήσεις του χρήστη σε επίπεδο υπηρεσιών. Μία επέκταση της τεχνολογίας νέφους για τα συστήματα κινητών συσκευών, που ανταποκρίνεται και στις απαιτήσεις για εξαιρετικά γρήγορη αποκρισιμότητα, είναι η Κινητή Υπολογιστική στα Άκρα του Δικτύου (ΚΥΑΔ). Στα περιβάλλοντα ΚΥΑΔ, όπου κινητές συσκευές προσπαθούν να μεταφορτώσουν απαιτητικές εργασίες σε εξυπηρετητές στα άκρα του δικτύου, κρίνεται επιτακτική η ανάγκη αποδοτικού συντονισμού ώστε να γίνεται η καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των πόρων και κατανομής του φορτίου. Προς αυτή την κατεύθυνση, η θεωρία παιγνίων σε συνδυασμό με την ενισχυτική μάθηση προσφέρουν ισχυρές κατανεμημένες λύσεις με χαμηλό υπολογιστικό κόστος. Στην παρούσα διπλωματική, μελετήθηκε ένα περιβάλλον ΚΥΑΔ με πολλαπλούς εξυπηρετητές άκρης και πολλαπλούς χρήστες κινητών συσκευών, οι οποίοι εκτός από την επιλογή του εξυπηρετητή, μπορούσαν επιπλέον να προσδιορίσουν το ποσοστό της διεργασίας που θα μεταφορτώσουν ώστε να ικανοποιήσουν τους περιορισμούς τους σε χρόνο απόκρισης και ενεργειακή κατανάλωση. Για την επιλογή του εξυπηρετητή από τους χρήστες υιοθετήθηκε μία λύση βασισμένη στην θεωρία παιγνίων κατά την οποία οι χρήστες συμπεριφέρονταν σαν αυτόματα μάθησης, προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η συνολική ευχαρίστηση του συστήματος. Σε κάθε εποχή του αλγορίθμου μάθησης, για να προσδιοριστεί το ποσοστό που θα μεταφορτώσουν οι χρήστες στον εξυπηρετητή που έχουν επιλέξει και να καθοριστεί η τιμή στην συνάρτηση ευχαρίστησης τους, αντιμετωπίζουμε το πρόβλημα πάλι σαν ένα παίγνιο και αναζητούμε την εύρεση ενός σημείου ισορροπίας ικανοποίησης, ή γενικευμένης ισορροπίας ικανοποίησης, αν δεν είναι εφικτό όλοι οι παίκτες να ικανοποιηθούν ταυτόχρονα. Η αξιολόγηση της ορθότητας και αποτελεσματικότητας του προτεινόμενου πλαισίου πραγματοποιήθηκε μέσω μοντελοποίησης και προσομοίωσης. Συγκεκριμένα, εκτενή πειράματα εκτελέστηκαν ώστε να μελετηθούν τα θεμελιώδη χαρακτηριστικά λειτουργίας του προτεινόμενου ενιαίου αλγοριθμικού πλαισίου, η δυνατότητα κλιμακωσιμότητας του, καθώς και η σύγκριση του με εναλλακτικές στρατηγικές επίλυσης. el
heal.abstract In an environment of ever-increasing computational needs and data generation, cloud computing arises as a powerful paradigm in meeting demanding Quality of Service (QoS) requirements. Mobile Edge Computing (MEC) has emerged as an extension of cloud computing, enabling the realization of computation-intensive and latency-critical applications at the resource-limited mobile devices. Due to the partial offloading of computation-intensive tasks from mobile devices to the MEC servers, there is an urgent need for efficient orchestration, in order to optimize resource utilization and load allocation. To this end, game theory combined with reinforcement learning offers powerful distributed solutions with low computational cost. {Subject of this thesis is a MEC environment containing multiple edge servers and mobile users, in which users try not only to select a MEC server to get associated with but also to determine a percentage of their data to offload in order to meet their latency and energy constraints. A game theoretic approach was adopted, in which users acting as learning automata aim to maximize their overall utility or satisfaction. In order to determine the percentage that users would offload to the server in each epoch of the learning algorithm, we modeled the problem as a satisfaction game and searched for a satisfaction equilibrium point. For cases where it was not possible for all users to simultaneously satisfy their constraints, a generalized satisfaction equilibrium was explored instead. The evaluation of the correctness and effectiveness of the proposed framework was achieved through modeling and simulation. In particular, extensive experiments were performed, aiming to study the fundamental operating characteristics of the proposed framework and its scalability property, while being compared with alternative data offloading strategies. en
heal.advisorName Παπαβασιλείου, Συμεών el
heal.committeeMemberName Παπαβασιλείου, Συμεών el
heal.committeeMemberName Βαρβαρίγου, Θεοδώρα el
heal.committeeMemberName Ρουσσάκη, Ιωάννα el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Επικοινωνιών, Ηλεκτρονικής και Συστημάτων Πληροφορικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 65 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα