HEAL DSpace

Δίκτυα μετακίνησης σε αστικές περιοχές

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Σταυροπούλου, Αλεξία el
dc.contributor.author Stavropoulou, Alexia en
dc.date.accessioned 2019-10-21T08:27:12Z
dc.date.available 2019-10-21T08:27:12Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49318
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17016
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μεταπτυχιακή εργασία. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του Χώρου : Πολεοδομία - Χωροταξία (Κατ. Β')" el
dc.rights Default License
dc.subject Transport networks en
dc.subject Combined transport nodes en
dc.subject Public trasports en
dc.subject Urban dynamics en
dc.subject Spatial planning en
dc.subject Δίκτυα μετακίνησης el
dc.subject Κόμβοι συνδυασμένων μεταφορών el
dc.subject Δημόσια συστήματα μεταφορών el
dc.subject Aστική δυναμική el
dc.subject Χωρικός σχεδιασμός el
dc.title Δίκτυα μετακίνησης σε αστικές περιοχές el
dc.title Transport networks in urban areas : Public transport systems en
heal.type masterThesis
heal.secondaryTitle Δημόσια Συστήματα Μεταφορών el
heal.classification Πολεοδομία Χωροταξία el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-10-08
heal.abstract Τα συστήματα μεταφορών αποτελούν βασική συνιστώσα για την ανάπτυξη και την οργάνωση των πόλεων. Αναμφισβήτητα ο σχεδιασμός τους, είτε σε επίπεδο οργάνωσης δικτύων είτε σε επίπεδο υποδομών, μπορεί να επιδράσει καταλυτικά, αφενός μεν στην οικιστική διάρθρωση και δομή των πόλεων, αφετέρου δε στη μεταξύ τους σύνδεση. Καθημερινά εξυπηρετούν τις μετακινήσεις κατοίκων και επισκεπτών επιδρώντας ποικιλότροπα στη διαδικασία αστικής και περιφερειακής ανάπτυξης. Παράλληλα ,η εμπειρία αποδεικνύει ότι ο σχεδιασμός των συστημάτων μεταφορών, οφείλει να γίνεται με όρους βιωσιμότητας και κοινωνικής δικαιοσύνης, διαφορετικά μπορεί να προκληθούν ποικίλα προβλήματα στην κλίμακα της πόλης αλλά και ευρύτερα αυτής, να ενταθεί η ενίσχυση της οικιστικής επέκτασης και η περιβαλλοντική υποβάθμιση στον αστικό και περιαστικό χώρο. Έντονη είναι η συζήτηση σε παγκόσμιο επίπεδο διοίκησης (κεντρικής, περιφερειακής ,τοπικής) για τον προσδιορισμό εναλλακτικών συστημάτων μετακίνησης. Στο πλαίσιο ευαισθητοποίησης και διεκδίκησης εκ μέρους των πολιτών φιλικότερων και νέων τρόπων μετακίνησης, εμφανίζονται καινοτόμες προτάσεις σχετικά με τη διασφάλιση του βέλτιστου συνδυασμού των μέσων μεταφοράς. Βασική επιδίωξη αποτελεί η αποθάρρυνση της χρήση του ιδιωτικού αυτοκινήτου και η υιοθέτηση νέων εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης. Σε αυτές τις συνθήκες με τη συζήτηση για βιώσιμη κινητικότητα να βρίσκεται στο επίκεντρο του επιστημονικού ενδιαφέροντος, τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς (υπόγεια, υπέργεια) φαίνεται να αποκτούν βασικό ενδιαφέρον στον τομέα των δημόσιων συστημάτων μεταφορών καθώς ο σχεδιασμός τους σε συνάρτηση με τα υπόλοιπα μέσα μαζικής μεταφοράς έχει αποδειχθεί ότι μετασχηματίζει τον αστικό χώρο επιδρώντας ουσιαστικά στην δυναμική του. Ως αποτέλεσμα, νέα ισχυρά κέντρα διοικητικού ,πολιτιστικού και εμπορικού χαρακτήρα αναδεικνύονται, καθώς και υφιστάμενα αναδιαμορφώνονται και επαναπροσδιορίζονται (ιστορικά, τοπικά κ.α.) Στο πλαίσιο αυτής της προβληματικής η παρούσα ερευνητική εργασία έχει ως σκοπό να συμβάλει στη συζήτηση που βρίσκεται σε εξέλιξη, εστιάζοντας στο αστικό περιβάλλον μέσα από χωροταξική οπτική. Τομέα της έρευνας αποτελούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς με έμφαση στα δίκτυα σταθερής τροχιάς υπό μία συνολική θεώρηση και συσχέτιση τους με τα υπόλοιπα μέσα. Χωρικό πεδίο αναφοράς αποτελεί η Μητροπολιτική Περιφέρεια Αττικής, λόγω των προκλήσεων που παρουσιάζει και της πλειονότητας του πληθυσμού της χώρας που συγκεντρώνει. Η προσέγγιση γίνεται σε χωροταξική κλίμακα ,ενώ πιλοτικά εκτιμώνται δύο περιπτώσεις με ιδιαίτερο ερευνητικό ενδιαφέρον λόγω της μετεξέλιξη τους. Μέσα από βιβλιογραφική έρευνα και συλλογή δεδομένων, πραγματοποιείται χαρτογραφική ανάγνωση των δικτύων της περιοχής μελέτης και επιχειρείται ο εντοπισμός της δυναμικής και η ανάδειξή των τμημάτων του αστικού χώρου, ως έναυσμα περεταίρω διερεύνησης (Δ.Πλακεντίας,Σιγγρού Φιξ). Το όλο εγχείρημα επιδιώκει να επαναφέρει κρίσιμα ζητήματα που θα μπορούσαν να αποτελέσουν μέρος μία πολιτικής, σε άρρητκτη σχέση με τον χωρικό σχεδιασμό. el
heal.advisorName Θεοδωρά, Παναγιώτα el
heal.committeeMemberName Θεοδωρά, Παναγιώτα el
heal.committeeMemberName Αγγελίδης, Μηνάς el
heal.committeeMemberName Μάρκου, Μαρία el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 97
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής