dc.contributor.author | Ολυμπίου, Ειρήνη | |
dc.contributor.author | Olympiou, Eirini | |
dc.date.accessioned | 2019-10-21T10:04:10Z | |
dc.date.available | 2019-10-21T10:04:10Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49320 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17018 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Δημόσια Τέχνη | el |
dc.subject | Public Art | en |
dc.title | Τέχνη στο δημόσιο χώρο: ένας απολογισμός | el |
dc.title | Art in public spaces: evaluation | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.generalDescription | Η παρούσα έρευνα αφορά την τέχνη στο δημόσιο χώρο από το 1967 μέχρι σήμερα στις Δυτικές χώρες με εστίαση στη Β. Αμερική και στην Ευρώπη. Στα τέλη της δεκαετίας του ’60 εμφανίστηκε ο όρος Δημόσια Τέχνη για να περιγράψει τα έργα που είχαν γίνει σε χώρους ανοιχτούς προσβάσιμους από το ευρύ κοινό. Ο δημόσιος χώρος της έρευνας είναι ο αστικός χώρος, όπου αναπαράγεται η καθημερινότητα της κοινωνίας, ο οποίος αλλάζει, εξελίσσεται, μετασχηματίζεται, ενσωματώνοντας πολλαπλά επίπεδα εμπειρίας και νοημάτων. | el |
heal.classification | Τέχνη | el |
heal.classification | Art | en |
heal.language | el | el |
heal.language | en | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-06-26 | |
heal.abstract | Η παρούσα έρευνα αφορά έναν απολογισμό για την τέχνη στο δημόσιο χώρο από το 1967 μέχρι σήμερα, με παράδειγμα τη Β. Αμερική. Στα τέλη της δεκαετίας του ’60 εμφανίστηκε ο όρος Δημόσια Τέχνη για να περιγράψει τα έργα που είχαν γίνει σε χώρους ανοιχτούς προσβάσιμους από το ευρύ κοινό. Ο δημόσιος χώρος της έρευνας είναι ο αστικός χώρος. Αρχικά, γίνεται μια εισαγωγή για την τέχνη στο δημόσιο χώρο που ξεκίνησε από το θεσμικό πλαίσιο του Εθνικού Ιδρύματος Τεχνών και αναλύεται το Νέο Είδος Δημόσιας Τέχνης. Η δημόσια τέχνη καθορίζεται από κοινωνικούς, πολιτικούς και οικονομικούς παράγοντες και μέχρι κάποιο βαθμό αφορά την κοινωνία. Έπειτα, παρουσιάζονται εκθέσεις δημοσίου χώρου. Τα επίσημα δημόσια προγράμματα συγκρίνονται με πρωτοβουλίες από επιμελητές εκθέσεων που πραγματοποιούν στην πόλη, τονίζοντας το δίπολο της δημόσιας τέχνης για ενσωμάτωση ή παρέμβαση, καθώς και καλλιτεχνικές πρακτικές που επαναξιολογούν τον ρόλο του μουσείου. Καταλήγοντας στις παραμέτρους που επηρεάζουν ένα έργο τέχνης στο δημόσιο χώρο, παρουσιάζονται, μέσα από δίπολα εννοιών και στην εφαρμογή αυτών, τα παραδείγματα της έρευνας· το ζήτημα της επικοινωνίας μέσω έργων του Joseph Beuys και του Richard Serra καθώς και το δίπολο βίωμα ή θέαμα μέσω εκθέσεων του Krzysztof Wodiczko και του Ai Weiwei. Έρευνα που αφορά το ερώτημα, τελικά πόσο «δημόσια» είναι η τέχνη στον δημόσιο χώρο; | el |
heal.abstract | This paper refers to an evaluation of art in public space from 1967 until nowadays, focused on North America. In the late ‘60s appeared the term Public Art to describe the artworks created for open spaces accessible to the general public. The public space of this research refers to urban space. Initially, there is an introduction to art in public space that begun from the institutional framework of the National Endowment for the Arts (NEA) and also by an analysis of New Genre Public Art. Public art is determined by social, political and economic factors and to a certain extent that concerns society. Moreover, exhibitions in public spaces are presented. Official public programs are compared with individual curatorial practices in the city, pointing the duality of integration or intervention, and practices of visual artists re-evaluate the role of the museum. As a result of the parameters that affect the artwork in public space, through dual notions and their applications, case studies are presented; the communication issue through artworks of Joseph Beuys and Richard Serra and the duality experience or spectacle through exhibitions by Krzysztof Wodiczko and Ai Weiwei. The research responses the problematic, eventually how “public” is art in public space? | en |
heal.tableOfContents | ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 – ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΕΧΝΗ 1.1. Έννοια Public Art: ιστορική αναφορά (1967-80), θεωρία και κυρίαρχες τάσεις 1.2. New Genre Public Art 1.3. Συγκρότηση ή ενδυνάμωση κοινότητας, ταυτότητα, οικολογία, επι-κοινωνία ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 – ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΩΡΟΥ 2.1. Δημόσια προγράμματα και εκθέσεις: μοντέλο “plop art” versus “Culture in Action” 2.2. Μουσείο και δημόσιος χώρος ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 – ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΚΑΙ CASE STUDIES 3.1. Παράμετροι και συνθήκες για τη δημόσια τέχνη 3.2. Το ζήτημα της επικοινωνίας: Joseph Beuys – Richard Serra 3.3. Βίωμα ή θέαμα: Krzysztof Wodiczko – Ai Weiwei ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ – ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΑΡΘΡΑ – ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ ΙΣΤΟΤΟΠΟΙ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΕΙΚΟΝΩΝ | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: