HEAL DSpace

Ποδηλατόδρομοι στην Ελλάδα-Το παράδειγμα της Λάρισας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Χατζοπούλου-Τζίκα, Αλίκη el
dc.contributor.author Πεσίνης, Κωνσταντίνος Β. el
dc.contributor.author Pesinis, Konstantinos V. en
dc.contributor.author Σπυρόπουλος, Ιωάννης el
dc.contributor.author Spyropoulos, Ioannis en
dc.date.accessioned 2011-08-31T06:46:34Z
dc.date.available 2011-08-31T06:46:34Z
dc.date.copyright 2011-07-27 -
dc.date.issued 2011-08-31
dc.date.submitted 2011-07-27 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/4933
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.9086
dc.description 247 σ. el
dc.description.abstract Η παρούσα διπλωματική έχει ως αντικείμενο την καταγραφή των εξελίξεων και των προοπτικών σε ότι αφορά την κατασκευή ποδηλατοδρόμων στις ελληνικές πόλεις στο πλαίσιο της βιώσιμης κινητικότητας. Συγκεκριμένα, η εργασία ασχολείται με τα εξής ζητήματα: • Την ανάλυση της ανάγκης που προκύπτει παγκοσμίως στις σύγχρονες πόλεις για βιώσιμη ανάπτυξη και για ύπαρξη βιώσιμης κινητικότητας σε αυτές. • Την εξέταση παραδειγμάτων από ευρωπαϊκές πόλεις στις οποίες το ποδήλατο είναι διαδεδομένο μέσο μετακίνησης και των ωφελειών που προκύπτουν από τη χρήση του. • Την ανάγκη για αλλαγή φιλοσοφίας στον πολεοδομικό και κυκλοφοριακό σχεδιασμό των ελληνικών πόλεων και για ένταξη του ποδηλάτου. • Την ανάγκη ένταξη του ποδηλάτου ως κύριου μέσου και όχι ως μέσου αποκλειστικά για αναψυχή. • Την αναφορά των τεχνικών προδιαγραφών για κατασκευή ποδηλατοδρόμων στην Ελλάδα. • Την εξέταση του νομικού πλαισίου που αφορά το σχεδιασμό του χώρου στην Ελλάδα και καθώς και αυτού που αναφέρεται στο ποδήλατο. Σκοπός της εργασίας είναι να αναδείξει τους λόγους οι οποίοι κάνουν σήμερα επιτακτική την ανάγκη μείωσης της χρήσης του αυτοκινήτου στο εσωτερικό των πόλεων και ένταξης του ποδηλάτου ως μέσου εξυπηρέτησης καθημερινών αναγκών μετακίνησης καθώς και να παρουσιάσει το ισχύον τεχνικό και νομικό πλαίσιο για την ένταξη του ποδηλάτου στις ελληνικές πόλεις. Η Μεθοδολογία που ακολουθήθηκε ήταν η προσέγγιση και ανάλυση του τρόπου με τον οποίον είναι δυνατόν να ενταχθεί το ποδήλατο στην ελληνική πόλη καθώς και οι λόγοι που η ένταξη αυτή θεωρείται αναγκαία. Κατόπιν, αναλύθηκε το θεσμικό πλαίσιο που συνοδεύει την ένταξη αυτή και με βάση αυτά παρουσιάστηκε το παράδειγμα της πόλης της Λάρισας. Πηγές της εργασίας αποτέλεσαν πανεπιστημιακά συγγράμματα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, η βιβλιοθήκη του Ε.Μ.Π., η βιβλιοθήκη του Τ.Ε.Ε., πρακτικά συνεδρίων και άλλων εκπαιδευτικών φορέων μηχανικών, πληθώρα ιστοσελίδων στο διαδίκτυο καθώς και το έργο της Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας της σχολής Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Η μελέτη διαρθρώνεται σε 7 ενότητες: Στο κεφάλαιο-εισαγωγή διατυπώνεται η σκοπιμότητα της μελέτης και περιγράφονται οι κύριοι στόχοι της. Το πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζει συνοπτικά τις έννοιες της βιώσιμης ανάπτυξης και της αστικής κινητικότητας στις σύγχρονες πόλεις. Στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζονται οι κοινοτικές οδηγίες και οι πολιτικές προώθησης του ποδηλάτου και της βιώσιμης κινητικότητας από την Ευρωπαϊκή Ένωση , ενώ δίνονται παραδείγματα ποδηλατικών υποδομών από συγκεκριμένα κράτη-μέλη. Το τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζει την ελληνική υστέρηση στον τομέα της βιώσιμης κινητικότητας και του ποδηλάτου και παρουσιάζει τις προσπάθειες που γίνονται. Στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η τεχνογνωσία στην οποία βασίζεται η κατασκευή ποδηλατικών υποδομών στην Ελλάδα. Στο πέμπτο κεφάλαιο παρουσιάζεται το νομικό πλαίσιο σχεδιασμού του χώρου στην Ελλάδα καθώς και οι αναφορές του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας στο ποδήλατο. Στο έκτο κεφάλαιο παρατίθεται το παράδειγμα της πόλης της Λάρισας η οποία πραγματοποιεί αποφασιστικά βήματα για τη διάδοση της χρήσης του ποδηλάτου στο εσωτερικό της. Η εργασία ολοκληρώνεται με ορισμένες προτάσεις-συμπεράσματα εφ’όλης της ύλης. (έβδομο κεφάλαιο) el
dc.description.abstract This diploma thesis is to record developments and prospects in terms of the construction cycle in the Greek cities in the context of sustainable mobility. Specifically, the work addresses the following issues: • The analysis of the need arising in the modern world cities for sustainable development and existence of sustainable mobility in them. • Examining examples from European cities where cycling is a widespread means of travel and the benefits resulting from its use. • The need for paradigm shift in urban planning and traffic of the Greek cities to join the bike. • The need to integrate cycling as a main instrument and not as an instrument solely for recreation. • The reference of the technical specifications for construction of bicycle paths in Greece. • Examining the legal framework for the design of a site in Greece, as well as that specified on the bike. The purpose of the paper is to highlight the reasons which now make it imperative to reduce car use in inner cities and the integration of cycling as a means of handling everyday transport needs and to present the current technical and legal framework for the integration of cycling in Greek cities. The methodology used was the approach and analysis of how they can join the bike in the Greek city and the reasons for this integration is necessary. Then analyzed the institutional framework that accompanies such integration on the basis of these presented the example of the city of Larissa. Sources of work have textbooks from the National Technical University, NTUA's library, the library of TEE, conference and other educational institutions engineering, multiple sites on the Internet and the work of the Unit for Sustainable Mobility of School of Rural and Surveying Engineering of NTUA. The study is divided into 7 sections: This chapter out-introduction feasibility study and outlining the main objectives. The first chapter outlines the concepts of sustainable development and urban mobility in modern cities. The second chapter presents the EU directives and policies to promote cycling and sustainable mobility in the European Union and cycling infrastructure are examples of specific states. The third chapter presents the Greek behind the field of sustainable mobility and cycling and shows the efforts being made. The fourth chapter presents the expertise on which the construction of cycling infrastructure in Greece. The fifth chapter presents the legal framework of the design space in Greece and the reports of the Highway Code on the bike. The sixth chapter shows the example of the city of Larissa, which makes decisive steps towards increasing the use of the bicycle at home. The work concludes with some suggestions, conclusions Comprehensive. (Seventh chapter) en
dc.description.statementofresponsibility Κωνσταντίνος B. Πεσίνης el
dc.description.statementofresponsibility Ιωάννης Σπυρόπουλος el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDRestricted-policy.xml en
dc.subject Ποδηλατόδρομοι el
dc.subject Λάρισα el
dc.subject Βιώσιμη κινητικότητα el
dc.subject Υποδομές ποδηλάτου el
dc.subject Κυκλοφοριακός Σχεδιασμός el
dc.subject Bicycle paths en
dc.subject Larisa en
dc.subject Sustainable mobility en
dc.subject Bicycle infrastructure en
dc.subject Traffic planning en
dc.title Ποδηλατόδρομοι στην Ελλάδα-Το παράδειγμα της Λάρισας el
dc.title.alternative Bicycles paths in Greece-The example of the city of Larisa en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2011-07-21 -
dc.date.modified 2011-07-27 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Γερασίμου, Σ. el
dc.contributor.advisorcommitteemember Μηλιός, Ιωάννης el
dc.contributor.committeemember Χατζοπούλου-Τζίκα, Αλίκη el
dc.contributor.committeemember Γερασίμου, Σ. el
dc.contributor.committeemember Μηλιός, Ιωάννης el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Ανθρωπιστικών, Κοινωνικών Επιστημών και Δικαίου el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2011-08-31 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2011-08-31 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής