dc.contributor.author |
Ντέλη, Μαρία Νικολέττα
|
|
dc.contributor.author |
Nteli, Maria Nikoletta
|
|
dc.date.accessioned |
2019-10-23T10:38:13Z |
|
dc.date.available |
2019-10-23T10:38:13Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49353 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17051 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Αεροσταθμοί |
el |
dc.subject |
Κατασκευές |
el |
dc.subject |
Φορέας |
el |
dc.subject |
Χάλυβας |
el |
dc.subject |
Αεροδρόμια |
el |
dc.subject |
Steel |
en |
dc.subject |
Airports |
en |
dc.subject |
Terminals |
en |
dc.subject |
Structures |
en |
dc.title |
Η κατασκευαστική ειλικρίνεια των σύγχρονων αεροσταθμών |
el |
dc.title |
The constructional honesty of the modern
airport terminals |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Airports -- Design and construction. |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2019-10-01 |
|
heal.abstract |
Οι αεροσταθμοί αποτελούν μεγαδομές οι οποίες ενσωματώνουν τα επιτεύγματα της τεχνολογίας. Η αρχιτεκτονική τους διακρίνεται για την υψηλή τεχνολογία και την ειλικρίνεια της. Στο παρελθόν ο σκοπός των αεροδρομίων περιοριζόταν στη μεταφορά και στη σύνδεση του επιβάτη με το αεροσκάφος. Σήμερα το σύστημα αυτό αποτελεί πλήρη αστική ενότητα με έντονο το στοιχείο της πολιτιστικής υπόστασης. Στα σύγχρονα αεροδρόμια χαρακτηρίζονται από διατροπικότητα μεταφορών και τερματικούς σταθμούς τεράστιας κλίμακας που λειτουργούν ως εμπορικοί και επικοινωνιακοί κόμβοι.Ως εκ τούτου σχεδιασμός των αεροσταθμών οφείλει να ενσωματώνει ένα πλήθος προδιαγραφών, όπως είναι η λειτουργικότητα ,η ευελιξία, η βιωσιμότητα καθώς και τεχνικά ζητήματα ,στην επίλυση του χώρου και του φορέα. Δεδομένου των υψηλών λειτουργικών ,στατικών και αισθητικών απαιτήσεων , οι αεροσταθμοί αποτελούν κτίρια των οποίων η αρχιτεκτονική είναι άμεσα συνυφασμένη με την κατασκευαστική και δομική τους υπόσταση. Η καθολική χρήση του χάλυβα σε συνδυασμό με την εξέλιξη της τεχνολογίας στα μέσα σχεδιασμού και τις μεθόδους κατασκευής οδηγούν σε συνειδητή έκφραση και τονισμό του φορέα και παράλληλα συμβάλλουν στη χωρική ευελιξία, στη λειτουργική και στατική επάρκεια, στη διαχείριση του φωτός ως σχεδιαστικό εργαλείο και τέλος στην κατασκευαστική ακρίβεια των αεροσταθμών. Οι φορείς που επιλέγονται για την γεφύρωση των μεγάλων είναι δικτυωματικές και χωροδικτυωματικές κατασκευές καθώς και δοκοί ιδιοκατασκευής σε συνδυασμό με ποικίλων μορφών υποστυλώματα και συνδέσμους.Επιλέγονται για ανάλυση χαρακτηριστικά παραδείγματα αεροσταθμών που χρησιμοποιούν το φορέα ως στοιχείο άρθρωσης της λειτουργίας και της κατασκευής τους και συγκεκριμένα τα αεροδρόμια Kansai , Barajas και Shenzhen. |
el |
heal.abstract |
The airport terminals are megadomes which
integrate the technology’s achievements. Honest
and high tech architecture distinguishes the modern
terminals. In the past, the purpose of the airports
was limited to the transportation and the
connection of the passenger with the aircraft. Today
this system composes a complete urban unity with a
strong cultural meaning. Modern airports are
characterized by transport intermodality and large -
scale terminals that function as commercial and
communication hubs. Therefore, the design of
airports has to incorporate a variety of
specifications, such as functionality, flexibility,
sustainability, as well as technical issues in the
spatial and structural arrangement. Due to the high
functional, static and aesthetic requirements, the
terminals are buildings whose architecture is directly connected with their structure and the
construction. The universal use of steel combined
with state-of-the-art technology in designing and
manufacturing methods leads to conscious
expression of the structure and contributes to
spatial flexibility, functional and static competence,
use of the light as a design tool and finally
constructional accuracy. The most ideal structures
for long spans are trusses and space grids in
combination with a variety of columns and joints.
Typical examples of terminals which use the
structure as a generator of the function and the
construction, such as Kansai, Barajas and
Shenzhen Airport, are analyzed. |
en |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Συνθέσεων Τεχνολογικής Αιχμής. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|