HEAL DSpace

Η κατασκευαστική ειλικρίνεια των σύγχρονων αεροσταθμών

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ντέλη, Μαρία Νικολέττα
dc.contributor.author Nteli, Maria Nikoletta
dc.date.accessioned 2019-10-23T10:38:13Z
dc.date.available 2019-10-23T10:38:13Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49353
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17051
dc.rights Default License
dc.subject Αεροσταθμοί el
dc.subject Κατασκευές el
dc.subject Φορέας el
dc.subject Χάλυβας el
dc.subject Αεροδρόμια el
dc.subject Steel en
dc.subject Airports en
dc.subject Terminals en
dc.subject Structures en
dc.title Η κατασκευαστική ειλικρίνεια των σύγχρονων αεροσταθμών el
dc.title The constructional honesty of the modern airport terminals en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Airports -- Design and construction. en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-10-01
heal.abstract Οι αεροσταθμοί αποτελούν μεγαδομές οι οποίες ενσωματώνουν τα επιτεύγματα της τεχνολογίας. Η αρχιτεκτονική τους διακρίνεται για την υψηλή τεχνολογία και την ειλικρίνεια της. Στο παρελθόν ο σκοπός των αεροδρομίων περιοριζόταν στη μεταφορά και στη σύνδεση του επιβάτη με το αεροσκάφος. Σήμερα το σύστημα αυτό αποτελεί πλήρη αστική ενότητα με έντονο το στοιχείο της πολιτιστικής υπόστασης. Στα σύγχρονα αεροδρόμια χαρακτηρίζονται από διατροπικότητα μεταφορών και τερματικούς σταθμούς τεράστιας κλίμακας που λειτουργούν ως εμπορικοί και επικοινωνιακοί κόμβοι.Ως εκ τούτου σχεδιασμός των αεροσταθμών οφείλει να ενσωματώνει ένα πλήθος προδιαγραφών, όπως είναι η λειτουργικότητα ,η ευελιξία, η βιωσιμότητα καθώς και τεχνικά ζητήματα ,στην επίλυση του χώρου και του φορέα. Δεδομένου των υψηλών λειτουργικών ,στατικών και αισθητικών απαιτήσεων , οι αεροσταθμοί αποτελούν κτίρια των οποίων η αρχιτεκτονική είναι άμεσα συνυφασμένη με την κατασκευαστική και δομική τους υπόσταση. Η καθολική χρήση του χάλυβα σε συνδυασμό με την εξέλιξη της τεχνολογίας στα μέσα σχεδιασμού και τις μεθόδους κατασκευής οδηγούν σε συνειδητή έκφραση και τονισμό του φορέα και παράλληλα συμβάλλουν στη χωρική ευελιξία, στη λειτουργική και στατική επάρκεια, στη διαχείριση του φωτός ως σχεδιαστικό εργαλείο και τέλος στην κατασκευαστική ακρίβεια των αεροσταθμών. Οι φορείς που επιλέγονται για την γεφύρωση των μεγάλων είναι δικτυωματικές και χωροδικτυωματικές κατασκευές καθώς και δοκοί ιδιοκατασκευής σε συνδυασμό με ποικίλων μορφών υποστυλώματα και συνδέσμους.Επιλέγονται για ανάλυση χαρακτηριστικά παραδείγματα αεροσταθμών που χρησιμοποιούν το φορέα ως στοιχείο άρθρωσης της λειτουργίας και της κατασκευής τους και συγκεκριμένα τα αεροδρόμια Kansai , Barajas και Shenzhen. el
heal.abstract The airport terminals are megadomes which integrate the technology’s achievements. Honest and high tech architecture distinguishes the modern terminals. In the past, the purpose of the airports was limited to the transportation and the connection of the passenger with the aircraft. Today this system composes a complete urban unity with a strong cultural meaning. Modern airports are characterized by transport intermodality and large - scale terminals that function as commercial and communication hubs. Therefore, the design of airports has to incorporate a variety of specifications, such as functionality, flexibility, sustainability, as well as technical issues in the spatial and structural arrangement. Due to the high functional, static and aesthetic requirements, the terminals are buildings whose architecture is directly connected with their structure and the construction. The universal use of steel combined with state-of-the-art technology in designing and manufacturing methods leads to conscious expression of the structure and contributes to spatial flexibility, functional and static competence, use of the light as a design tool and finally constructional accuracy. The most ideal structures for long spans are trusses and space grids in combination with a variety of columns and joints. Typical examples of terminals which use the structure as a generator of the function and the construction, such as Kansai, Barajas and Shenzhen Airport, are analyzed. en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Συνθέσεων Τεχνολογικής Αιχμής. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής