dc.contributor.author | Απέργη, Μαρία - Ιωάννα | |
dc.contributor.author | Apergi, Maria - Ioanna | |
dc.date.accessioned | 2019-10-23T14:04:12Z | |
dc.date.available | 2019-10-23T14:04:12Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49357 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17055 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αισθήσεις | el |
dc.subject | Συναισθήματα | el |
dc.subject | Φως | el |
dc.subject | Σκοτάδι | el |
dc.subject | Siza, Alvaro | en |
dc.subject | Ιεροί χώροι | el |
dc.subject | Senses | en |
dc.subject | Emotions | en |
dc.subject | Light | en |
dc.subject | Darkness | en |
dc.subject | Sacred architecture | en |
dc.title | Αρχιτεκτονική του συναισθήματος: ο χειρισμός του φωτός σε δύο εκκλησίες του Alvaro Siza | el |
dc.title | The architecture of emotion: two churches of Alvaro Siza and the handling of light | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Αρχιτεκτονική Σύνθεση | el |
heal.classification | Light in architecture | en |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-09-26 | |
heal.abstract | Κάθε έκφανση των ενσώματων δράσεων του ανθρώπου βασίζεται στην αντίληψη του χώρου, μέσω τον αισθήσεων. Αποτέλεσμα της διαδικασίας αυτής είναι η διέγερση των συναισθημάτων. Η παρούσα εργασία μελετά την αλληλεπίδραση των ανθρώπινων συναισθημάτων με τον παραγόμενο αρχιτεκτονικό χώρο. Η έρευνα εστιάζει ειδικότερα στην αλληλεπίδραση του φωτός, ως στοιχείο του αρχιτεκτονικού χώρου, με το συναισθηματικό κόσμο του ανθρώπου. Το φως είναι αναπόσπαστο κομμάτι της αντίληψης του αρχιτεκτονικού χώρου καθώς πλάθει τους όγκους που ο αρχιτέκτονας σχεδιάζει και ταυτόχρονα δημιουργεί τις εικόνες που βλέπει ο άνθρωπος. Επομένως έχει την ικανότητα μεταβολής και αναδιαμόρφωσης του ψυχικού κόσμου του ανθρώπου. Ως ειδική περίπτωση εργασίας εξετάζεται η χρήση του φωτός στους ιερούς χώρους μέσα από τα συγκεκριμένα παραδείγματα δυο εκκλησιαστικών χώρων που έχει σχεδιάσει ο Πορτογάλος αρχιτέκτονας Alvaro Siza: το ναό Santa Maria και το παρεκκλήσι του Santo Ovidio. Σημαντικό μεθοδολογικό εργαλείο της έρευνας αποτέλεσε η προσωπική μου επίσκεψη, εμπειρία και επαφή με τα δύο αρχιτεκτονικά παραδείγματα. Μέσα από τη σύγκριση τους, γίνεται κατανοητό πως μία μικρή αλλαγή στο σχεδιασμό του φωτός μπορεί να επηρεάσει τον ψυχισμό του αποδέκτη. Υπογραμμίζεται έτσι η επιρροή του φωτός στον επαναπροσδιορισμό του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού με γνώμονα το συναίσθημα. | el |
heal.abstract | Every manifestation of human embodied action is based on the perception of space through our senses. The result of this process is the stimulation of emotions. This study examines the interaction of human emotions with architectural space. The research focuses especially on the way that light influences the human emotional world, as an element of the architectural space. Light is an integral part of the perception of architectural space since it gives form to the volumes designed by the architect and it creates the images that humans perceive. Therefore it has the ability to change and reformulate the psychic world of man. The research uses as case study the use of light in sacred spaces through two example of two temples designed by the Portuguese architect Alvaro Siza: the church Santa Maria and the chapel of Santo Ovidio. Methodologically the research is approached through a personal visit and experience of the two examples. Through their comparison it becomes obvious that even a slight change in the design of light can affect the user’s psyche. The study highlights thus, the influence that light can have on redefining architectural design in relation to emotion . | en |
heal.tableOfContents | ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. Περίληψη 2. Α’ μέρος I. Υπό το πρίσμα της φαινομενολογίας…………………………………………………………………..12 II. Βιωματική εμπειρίας…………………………………………………………………………………………..13 o Βίωμα……………………………………………………………………………………………………..14 III. Αντιληπτική διαδικασία……………………………………………………………………………………...16 o Ερμηνεία της αντίληψης και της αίσθησης……………………………………………...16 o Επίδραση της διαδικασίας στο τελικό αποτέλεσμα………………………………….…….19 IV. Ατμόσφαιρα…………………………………………………………………………………………………………22 o Επίδραση στην αντίληψη o Σχεδιασμός της ατμόσφαιρας V. Το συναίσθημα…………………………………………………………………………………………………….23 o Τι είναι συναίσθημα………………………………………………………………………………..23 o Παράγοντες που το επηρεάζουν……………………………………………………………..25 o Το συναίσθημα στην αρχιτεκτονική…………………………………………………………25 • Συσχέτιση χώρων-συναισθημάτων_ το παράδειγμα της εκκλησίας VI. Συμπεράσματα κεφαλαίου………………………………………………………………………………….36 3. Β’ μέρος - Φως I. Το αρχιτεκτονικό φως………………………………………………………………………………………….40 o Όραση…………………………………………………………………………………………………….40 o Σχεδιασμός …………………………………………………………………………………………….42 Αρχιτεκτονική Του Συναισθήματος II. Φως-Σκοτάδι μία αλληλένδετη σχέση …………………………………………………………………44 o Σκιά…………………………………………………………………………………………………………47 III. Επίδραση στην αντίληψη…………………………………………………………………………………….50 IV. Φως και συναίσθημα…………………………………………………………………………………………..52 V. Φως στους ιερούς χώρους…………………………………………………………………………………..54 VI. Συμπεράσματα κεφαλαίου………………………………………………………………………………….56 4. Γ’ μέρος – Ανάλυση έργων I. Εισαγωγή: σκοπός κεφαλαίου/ μέθοδος…………………………………………………………….60 II. Alvaro Siza o Σύντομη βιογραφία………………………………………………………………………………..61 o Σχολή του Πόρτο…………………………………………………………………………………….63 o Σχέση με φως……………………………………………………………………………………...….64 III. Alvaro Siza – Santa Maria o Ανάλυση έργου……………………………………………………………………………………….70 • Ανάλυση φωτός………………………………………………………………………….79 o Προσωπική εμπειρία……………………………………………………………………………….83 IV. Alvaro Siza- Santo Ovidio o Ανάλυση έργου……………………………………………………………………………………….94 • Ανάλυση φωτός………………………………………………………………………….101 o Προσωπική εμπειρία………………………………………………………………………………104 V. Σύγκριση των δύο έργων………………………………………………………………………………….….110 5. Συμπεράσματα………………………………………………………………………………………………………………………………………….116 Επίλογος…………………………………………………………………………………………………………………………..120 6. Βιοβλιογραφία.....................................................................................................................122 | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: