HEAL DSpace

Λιμενικές υπηρεσίες & αρμοδιότητες φορέων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Τράπαλη, Κωνσταντίνα el
dc.contributor.author Trapali, Konstantina en
dc.date.accessioned 2019-11-05T06:56:22Z
dc.date.available 2019-11-05T06:56:22Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49374
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17072
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Επιστήμη και Τεχνολογία Υδατικών Πόρων” el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Λιμενική Υπηρεσία el
dc.subject Αρμοδιότητες el
dc.subject Εμπλεκόμενοι Φορείς el
dc.subject Λιμενικό Σύστημα el
dc.subject Νομοθεσία el
dc.subject Port Service en
dc.subject Responsibilities en
dc.subject Involved Bodies en
dc.subject Port System en
dc.subject Legislation en
dc.title Λιμενικές υπηρεσίες & αρμοδιότητες φορέων el
heal.type masterThesis
heal.classification Διαχείριση Λιμένων el
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-06-27
heal.abstract Η διατύπωση μία ενιαίας και ρεαλιστικής λιμενικής πολιτικής, η οποία θα δίνει προοπτικές ανάπτυξης στους ευρωπαϊκούς λιμένες, αποτελεί βασικό στόχο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Δεδομένου ότι οι λιμένες έχουν μετατραπεί από χώρους διακίνησης επιβατών και εμπορευμάτων σε επιχειρήσεις, με πολύπλοκες τεχνοκρατικές διαδικασίες και τρόπο λειτουργίας, είναι επιτακτική η προσαρμογή σε νέες απαιτήσεις απέναντι στο περιβάλλον, την οικονομία, το κοινωνικό σύνολο κ.λπ. Η παροχή λιμενικών υπηρεσιών πραγματοποιείται πλέον σε ένα νέο, διαφοροποιημένο περιβάλλον, όπου νέοι κανονισμοί, και εν γένει νέα νομοθεσία, θέτουν απαιτήσεις, περιορισμούς κ.λπ. με στόχο την εξασφάλιση της ανταγωνιστικότητας, της αποτελεσματικότητας και της αποδοτικότητας των λιμένων. Η παροχή λιμενικών υπηρεσιών υψηλού επιπέδου είναι βασική επιδίωξη της ευρωπαϊκής λιμενικής πολιτικής. Η Διπλωματική Εργασία αποτυπώνει το υφιστάμενο Θεσμικό Πλαίσιο που διέπει την παροχή Λιμενικών Υπηρεσιών στο Ελληνικό Λιμενικό Σύστημα και επικεντρώνεται στην αποσαφήνιση του ρόλου και των αρμοδιοτήτων των εμπλεκόμενων Φορέων. Στο πλαίσιο της παρούσας ανάλυσης αρχικά πραγματοποιήθηκε η αναζήτηση και η συλλογή της υφιστάμενης Νομοθεσίας, Ευρωπαϊκής και Ελληνικής, που διέπει την λειτουργία των λιμένων και ειδικότερα τις επτά (7)λιμενικές υπηρεσίες του Κανονισμού 352/2017 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 15ηςΦεβρουαρίου 2017 για τη θέσπιση πλαισίου αναφορικά με την παροχή λιμενικών υπηρεσιών και κοινών κανόνων για τη χρηματοοικονομική διαφάνεια των λιμένων. Συγκεκριμένα οι υπό μελέτη παρεχόμενες λιμενικές υπηρεσίες είναι ο εφοδιασμός με καύσιμο, η διακίνηση φορτίων, η πρόσδεση, οι υπηρεσίες επιβατών, η συλλογή των αποβλήτων πλοίου και καταλοίπων φορτίου ,η πλοήγηση και η ρυμούλκηση. Το υλικό το οποίο συγκεντρώθηκε κατηγοριοποιήθηκε βάσει περιεχομένου και πεδίου εφαρμογής και με αυτόν τον τρόπο προέκυψε η αντιστοίχιση θεσμικού πλαισίου ανά λιμενική υπηρεσία. Έπειτα πραγματοποιήθηκε μία εκτενής αναφορά στους εμπλεκόμενους φορείς της ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας πάντα ως προς την παροχή των υπό μελέτη λιμενικών υπηρεσιών, σε μία προσπάθεια αποτύπωσης της υφιστάμενης κατάστασης. Προσδιορίστηκαν οι ρόλοι και οι αρμοδιότητες κάθε φορέα και το αποτέλεσμα ήταν η κατάταξή τους σε λειτουργικά στάδια σύμφωνα με το είδος και τον βαθμό εμπλοκής τους στην διαδικασία παροχής των λιμενικών υπηρεσιών. Σύμφωνα με την πρόταση διαχωρισμού των φάσεων κάθε λιμενικής δραστηριότητας σε πέντε (5) Στάδια (Γιαντσή, 2016), η λειτουργία των Λιμένων καθορίζεται από τέσσερις (4) λειτουργίες – δραστηριότητες (functions). Επιγραμματικά αναφέρονται : 1) η επιτελική διαχείριση της ιδιοκτησίας της γης, 2) η ρύθμιση της διαχείρισης – λειτουργίας, 3) η επιχειρησιακή λειτουργία και 4) η διαχείριση της κοινότητας. Σε κάθε λειτουργία εντάσσονται διάφορες επιμέρους λειτουργικές δράσεις. Στο πλαίσιο της παρούσας εργασίας το επίκεντρο της μελέτης αποτέλεσε η Ρύθμιση της Διαχείρισης – Λειτουργίας, η οποία συνδυάζει καθήκοντα και αρμοδιότητες που αναφέρονται στον έλεγχο, την εποπτεία και την αστυνόμευση και η Επιχειρησιακή Λειτουργία, η οποία περιλαμβάνει την παροχή λιμενικών υπηρεσιών : μεταφορά επιβατών, φορτοεκφόρτωση φορτίων, αποθήκευση και μεταφορά φορτίων εντός λιμένα, μεταφορά φορτίων εκτός λιμένα, λιμενικές ναυτικές υπηρεσίες (πλοήγηση, ρυμούλκηση, πρόσδεση), λιμενικές δευτερεύουσες υπηρεσίες (πετρέλευση, ενέργεια, κατάλοιπα κ.λπ.). Σύμφωνα με την συγκεκριμένη πρόταση για την ολοκλήρωση κάθε λειτουργικής δράσης απαιτούνται πέντε (5) βήματα – στάδια. Για τις ανάγκες της παρούσας μελέτης, τα προαναφερθέντα στάδια τροποποιήθηκαν/συμπληρώθηκαν έτσι ώστε να αποτυπώσουν την διαδικασία ολοκλήρωσης της «δράσης» Παροχή Λιμενικής Υπηρεσίας στο Ελληνικό Λιμενικό Σύστημα. Συγκεκριμένα η Επιχειρησιακή Λειτουργία για την παρούσα ανάλυση κατηγοριοποιήθηκε στα κάτωθι στάδια : 1. Προγραμματισμός 2. Σχεδιασμός 3. Διαβούλευση 4. Εφαρμογή & Διαχείριση 5. Εποπτεία & Έλεγχος Ανατροφοδότηση Μέσω της εργασίας, παρέχεται η δυνατότητα ανάδειξης προβλημάτων που προκύπτουν λόγω της ασάφειας που επικρατεί ως προς τον καθορισμό των αρμοδιοτήτων των εμπλεκόμενων φορέων. Στόχος είναι η παράθεση προτάσεων και λύσεων για την βελτιστοποίηση της λειτουργίας των ελληνικών λιμένων και την παροχή ποιοτικών λιμενικών υπηρεσιών. el
heal.abstract The formulation of a unified and realistic port policy that provides growth prospects for European ports is a key objective of the European Union. Since ports have been transformed from passenger and freight corridors into enterprises with complex technocratic procedures and modes of operation, it is imperative to adapt to new demands on the environment, economy, society, etc. The provision of port services is now taking place in a new, diversified environment, where new regulations, and in general new legislation, lay down requirements, restrictions, etc. in order to ensure the competitiveness and efficiency of ports. High-level portservices are a key targetof theEuropean port policy.This diploma thesis reflects the existing institutional framework governing theprovision of port services to the Greek port system and focuses on clarifying the role and responsibilities of the involved bodies. Τhe research and collection of the existing legislation, European and Greek, governing the operation of ports was initially carried out. In particular the study focuses on the seven port services of Regulation 352/2017, ofthe European Parliament andthe Council of 15 February 2017 establishing a framework for the provision of port services and common rules for the financial transparency of ports including fuel supply, cargo handling, mooring, passenger services, ship waste and cargo residues, pilotageand towage. The material that was collectedwas categorized by content and scope, and this resultedin the matching of institutional framework by port service. An extensive reference to the involved bodiesof the Greek port industrywas made, in relation to theprovision of port services, in an effort to presentthe current situation. Theirroles and responsibilities were identified and the result was their classification in operational stages according to the type andthedegree of involvement in the process of providing port services.According to the proposal that separatesthe phases of each port activity into five (5) stages (Giantsi, 2016), port operation is determinedby four (4) functions: 1) management of land ownership, 2) configuration of management -operation, 3) operational function and 4) management of the community. Various operational actions are integrated into each operation.In the context of this analysis, the study focuses on OperationalManagement, which combines the responsibilities related to control, supervision and policing and Operational Function, which includes the provision of port services: passenger transfer, cargo handling, storage and transport of cargo within a port, offshore transport, port services (pilotage, towage, mooring), port auxiliary services etc.According to the specific proposal, for the completion of each operationalaction, five (5) steps are required. For the purposes of the present study, the aforementionedstages are modified / completed in order to capture the process of completing the "action" Provision of Port Service to the Greek Port System. 8Specifically, the Operational Function for this analysis is categorized in the following stages:1.Planning 2.Design3.Consultation4.Operation & Management5.Supervision & ControlFeedbackThe presentation of the current situation makes it possible tohighlight problems identified in defining the responsibilities of the involved bodies. The aim is thepresentation ofproposals and solutions for the optimum operation of Greek ports and the provision of high quality port services en
heal.advisorName Αζοράκος, Σαμψών el
heal.committeeMemberName Νάνου, Αικατερίνη el
heal.committeeMemberName Γιαντσή, Θεοδώρα el
heal.committeeMemberName Αζοράκος, Σαμψών el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 108 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα