dc.contributor.author |
Μαραγκουδάκη, Στέλλα
|
|
dc.contributor.author |
Σοφιανού, Κωνσταντίνα
|
|
dc.contributor.author |
Maragkoudaki, Stella
|
|
dc.contributor.author |
Sofianou, Konstantina
|
|
dc.date.accessioned |
2019-11-05T08:29:22Z |
|
dc.date.available |
2019-11-05T08:29:22Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49377 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17075 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Λουσιέν Ερβέ |
el |
dc.subject |
Λε Κορμπυζιέ |
el |
dc.subject |
Φωτογραφία |
el |
dc.subject |
Φωτογράφοι |
el |
dc.subject |
Εργα |
el |
dc.subject |
Απεικονίσεις |
el |
dc.subject |
Αντίληψη χώρου |
el |
dc.subject |
Μοντέρνο |
el |
dc.subject |
Μοντερνισμός |
el |
dc.subject |
Lucien Hervé |
en |
dc.subject |
Le Corbusier |
en |
dc.subject |
Photography |
en |
dc.subject |
Photographers |
en |
dc.subject |
Creations |
en |
dc.subject |
Imaging |
en |
dc.subject |
Perception of space |
en |
dc.subject |
Modernism |
en |
dc.title |
Lucien Hervé – Le Corbusier: το έργο μέσα στο έργο |
el |
dc.title |
Lucien Hervé – Le Corbusier: creation within creation |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Αρχιτεκτονική και Φωτογραφία |
el |
heal.classification |
Architecture and photography |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2019-06-28 |
|
heal.abstract |
Το 1949, ο φωτογράφος Lucien Hervé και ο Le Corbusier ξεκινούν τη συνεργασία τους, αναπτύσσοντας μια ιδιαίτερη σχέση για 16 χρόνια. Τόσο τα βιώματα του φωτογράφου, όσο και οι επιρροές του από την τέχνη και τις αναζητήσεις του, δημιούργησαν πρόσφορο έδαφος για τις κοινές αναφορές που μοιράζονταν με τον αρχιτέκτονα, όχι μόνο σχετικά με τις τέχνες, - και πιο συγκεκριμένα στα πεδία δράσης των δύο, δηλαδή την αρχιτεκτονική και τη φωτογραφία - αλλά και με τη φιλοσοφία του καθενός αναφορικά με πολλούς τομείς. Ο Le Corbusier, αντιλαμβανόμενος πλήρως την ανερχόμενη δύναμη της εικόνας, μετά από πολλές επανατοποθετήσεις πάνω στο ζήτημα της σχέσης αρχιτεκτονικής και φωτογραφίας, καταλήγει σε μια αντιμετώπιση που σε συνέργεια με τα παραπάνω, τον φέρνει κοντά στα ιδεώδη του φωτογράφου. Ο Hervé έντονα επηρεασμένος από την avant-garde της εποχής, ταράζει το status quo της, παράγει εικόνες συχνά αιρετικές, χαρακτηριζόμενος από ένα σύνολο γνωρισμάτων που διακρίνονται έντονα στο έργο του. Με βάση αυτά, επιχειρείται ανάλυση επιλεγμένων λήψεων από κτίρια του Le Corbusier, στην οποία αυτές μελετώνται αναφορικά με το κάδρο, τις αναλογίες και την προοπτική, το χειρισμό του φωτός και της σκιάς, το ανθρώπινου στοιχείο, αλλά και τη χρήση των φωτογραφικών σειρών για την απόδοση του χώρου, μέσα από τα οποία γίνεται αντιληπτή η πολυπλοκότητα τόσο της αντίληψης του φωτογράφου όσο και του αρχιτεκτονημένου χώρου του Le Corbusier. |
el |
heal.abstract |
In 1949, photographer Lucien Hervé and architect Le Corbusier began their collaboration, developing a special relationship lasting for 16 years. The photographer's experiences, his influences from art and his quests, had created a fertile ground for common references with the architect, not only regarding arts - and especially the terrain of involvement of both men, architecture and photography – but also concerning their global conception towards many issues. Le Corbusier, fully aware of the rising power of the image, after many reconsiderations regarding the bonds between architecture and photography, ends up in a conclusion that, by plotting the above, brings him closer to the ideals of the photographer. Hervé, strongly influenced by the avant-garde of the era, causes turmoil upon the established beliefs of the times, produces images often revolutionary, characterized by features that are vibrantly noted in his work. Based on those, an analysis of selected pictures from Le Corbusier’s buildings is attempted, which have been studied regarding frame, proportions and perspective, light and shadow handling, human element, and photographic series used for the comprehension of space. Through all of the above, the complexity of both the perception of the photographer and Le Corbusier's architectural space, is conceived. |
en |
heal.tableOfContents |
Εισαγωγή
Α Μέρος | Οι δυο συνεργάτες
Ι. Η ζωή του Lucien Hervé
ΙΙ. επιρροες
ΙΙΙ. Η συνάντηση με τον Le Corbusier
Σχέση και κοινές αναφορές
IV. Ο Le Corbusier και η αρχιτεκτονική σε σχέση με τη φωτογραφία
Πλαίσιο εποχής
V. Η αρχιτεκτονική του Le Corbusier μέσα από το φακό του Lucien Hervé
Οι θέσεις του Hervé περί αρχιτεκτονικής φωτογραφίας & ο τρόπος εργασίας του
Β Μέρος | Φωτογραφική Ανάλυση
I. Κάδρο
II. Αναλογίες - Προοπτική
III. Φως - Σκιά
IV. Ανθρώπινο στοιχείο
V. Φωτογραφικές σειρές
Επίλογος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|