HEAL DSpace

Μεταναστευτικές κοινότητες στις σύγχρονες πόλεις: Διερεύνηση της επίδρασης της περπατησιμότητας στη χωροθέτηση τους στις κεντρικές περιοχές τριών ευρωπαϊκών πόλεων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ανδρικοπούλου, Ελένη el
dc.contributor.author Andrikopoulou, Eleni en
dc.date.accessioned 2019-11-06T09:22:04Z
dc.date.available 2019-11-06T09:22:04Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49387
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17085
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μεταπτυχιακή εργασία. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του Χώρου : Πολεοδομία - Χωροταξία (Κατ. Β')" el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Περπατησιμότητα el
dc.subject Αστικά κέντρα el
dc.subject Αστικός σχεδιασμός el
dc.subject Ισότητα el
dc.subject Μεταναστευτικές κοινότητες el
dc.subject M.A.P.S-Mini en
dc.subject Walkability en
dc.subject City centers en
dc.subject City planning en
dc.subject Equality en
dc.subject Migrations en
dc.title Μεταναστευτικές κοινότητες στις σύγχρονες πόλεις: Διερεύνηση της επίδρασης της περπατησιμότητας στη χωροθέτηση τους στις κεντρικές περιοχές τριών ευρωπαϊκών πόλεων el
dc.title Migrant communities in contemporary cities : exploring the influence of walkability on migrants residential spatial patterns in three European down towns areas en
heal.type masterThesis
heal.classification Χωρική Ανάλυση el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-10-09
heal.abstract Κεντρικό στόχο της παρούσας μεταπτυχιακής εργασίας αποτελεί η διερεύνηση της επιρροής της περπατησιμότητας (walkability) στη χωρική κατανομή των μεταναστευτικών κοινοτήτων σε κεντρικές περιοχές (downtown) ευρωπαϊκών πόλεων, όπως η Μαδρίτη, το Άμστερνταμ και η Γλασκώβη. Μέσα από την αξιολόγηση διαφορετικών χαρακτηριστικών του δομημένου περιβάλλοντος μικρής κλίμακας είναι εφικτός ο προσδιορισμός της ύπαρξης ή μη ανισοτήτων ως προς την χωρική κατανομή της περπατησιμότητας. Για το σκοπό αυτό, αρχικά, χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος MAPS-Mini, με την οποία πραγματοποιήθηκε η καταγραφή και αξιολόγηση διαδικτυακά μέσω της υπηρεσίας Street View της Google, σε επίπεδο δρόμου, 15 μεταβλητών σχετικές με την περπατησιμότητα. Συνολικά αξιολογήθηκαν 6.351 τμήματα Οικοδομικών Τετραγώνων και συνδέσεις (διαβάσεις), ενώ πραγματοποιήθηκε και δειγματοληπτική αξιολόγηση από δεύτερο ερευνητή σε τυχαίο δείγμα τμημάτων (10% επί των συνολικών τμημάτων ανά πόλη) με σκοπό τη στατιστική ανάλυση της αξιοπιστίας των υποκειμενικών εκτιμήσεων μεταξύ των δύο αξιολογητών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το κέντρο του Άμστερνταμ (46,36%) και της Γλασκώβης (39,73%) έχουν την υψηλότερη και χαμηλότερη συνολική βαθμολογία ως προς την ελκυστικότητα για μετακίνηση πεζή, αντίστοιχα. Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε ανάλυση ισότητας, συνδυάζοντας το μέσο βαθμό περπατησιμότητας και τα πληθυσμιακά δεδομένα (D4I). Για αυτό το λόγο προσδιορίστηκε ο δείκτης Gini και κατασκευάστηκαν οι καμπύλες Lorenz ανά ομάδα του πληθυσμού με διαφορετική ήπειρο προέλευσης αλλά και για το συνολικό πληθυσμό κάθε περιοχής. Τα αποτελέσματα της ανάλυσης αυτής έδειξαν ότι εμφανίζεται μεγάλη ανισότητα στην κατανομή των επιπέδων περπατησιμότητας για το σύνολο του πληθυσμού τόσο στη Μαδρίτη όσο και στη Γλασκώβη με τιμές του δείκτη Gini μεγαλύτερες του 0,596, ενώ αντίθετα στο Άμστερνταμ σημειώνεται η χαμηλότερη ανισότητα με το δείκτη Gini να ισούται με 0,398. Παράλληλα, χρησιμοποιήθηκαν οι δείκτες χωρικής αυτοσυσχέτισης Global, Local Moran’s I, Γεωγραφικά Σταθμισμένη Παλινδρόμηση με σκοπό τον εντοπισμό και τη διερεύνηση χωρικών προτύπων περπατησιμότητας και ομάδων πληθυσμού διαφορετικής ηπείρου προέλευσης, όπου προέκυψε υψηλό συγκεντρωτικό πρότυπο και για τις τρεις πόλεις όσον αφορά στην περπατησιμότητα και τον πληθυσμό. Τέλος, τα συμπεράσματα της εργασίας βοηθούν στην υποστήριξη αποδοτικότερων πολιτικών ενσωμάτωσης αλλοδαπών σε τοπικό επίπεδο καθώς και στον πιο ορθολογικό σχεδιασμό βιώσιμων και κοινωνικά δίκαιων στρατηγικών ενεργητικής κινητικότητας (active mobility) και αστικού σχεδιασμού. el
heal.abstract The aim of this thesis is the investigation of the impact of sustainability on the spatial distribution of migrant communities in three European cities’ downtown areas (i.e. Madrid, Amsterdam and Glasgow). With evaluation of different elements of the urban micro-scale environment in three European cities’ downtown areas, to provide insight into inequalities in walkability benefits due to spatial distribution. For this purpose, was utilized MAPS-Mini, the brief version of Microscale Audit of Pedestrian Streetscapes to record and assess, at the street level, 15 walkability related items based on the Google Street View service. The total sample consists of about 6.351 street segments/crossings, while for reliability analysis reasons, a second-rater was employed to cross assess 10% of street segments per city. Results showed that Amsterdam and Glasgow had the highest (46,36%) and lowest (39,73%) overall walkability scores, respectively. Assessments were further combined to the population estimates of the European Commission’s J.R.C. D4I spatial dataset to perform equity analysis by estimating the distribution of average walkability scores among the population living downtown in the examined cities. In doing so, is used the Gini (G.) index, and constructed Lorenz Curve graphs. Our findings reveal a landscape of high inequality in downtown walkability distribution since all Gini coefficients were higher than .398. However, the inequality was greatest in Glasgow (G.=.596), and lowest in Amsterdam (G.=.398). In all three downtowns, however, the highest Gini values were observed for the population group coming from Africa. Additionally, were used spatial statistics tests (i.e. Global & Local Moran’s I) to identify global and local patterns of walkability and population. The results indicated a highly clustered pattern of walkability across all downtowns and designated several clusters of uneven walkability geographies. en
heal.advisorName Φώτης, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Πηγάκη, Μαρία el
heal.committeeMemberName Παγώνης, Αθανάσιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 159
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα