dc.contributor.author |
Καρατζά, Βικτωρία - Φανουρία
|
|
dc.contributor.author |
Karatza, Victoria - Fanouria
|
|
dc.date.accessioned |
2019-11-06T12:07:31Z |
|
dc.date.available |
2019-11-06T12:07:31Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49390 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17088 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Ηλεκτρικός |
el |
dc.subject |
Σιδηρόδρομοι |
el |
dc.subject |
Σιδηροδρομικοί σταθμοί |
el |
dc.subject |
Πόλεις |
el |
dc.subject |
Αθήνα |
el |
dc.subject |
Εξέλιξη |
el |
dc.subject |
Αστικοί σιδηρόδομοι |
el |
dc.subject |
ΗΣΑΠ |
el |
dc.subject |
Τρένα |
el |
dc.subject |
Γραμμές |
el |
dc.subject |
Railways |
en |
dc.subject |
Railway stations |
en |
dc.subject |
Cities |
en |
dc.subject |
Athens |
en |
dc.subject |
Evolution |
en |
dc.subject |
Urban railways |
en |
dc.subject |
Trains |
en |
dc.title |
Ηλεκτρικός σιδηρόδρομος Αθηνών - Πειραιώς |
el |
dc.title |
Athens - Piraeus electric railway |
el |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
heal.classification |
Πολεοδομία |
el |
heal.classification |
Συγκοινωνιολογία |
el |
heal.classification |
Architecture |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2019-07-03 |
|
heal.abstract |
Συνδεδεμένη με την βιομηχανική επανάσταση, στις αρχές του 19ου αιώνα κάνει στην εμφάνισή της η πρώτη γραμμή σιδηροδρόμου στην Αγγλία, για μεταφορά εμπορευμάτων και πρώτων υλών και λίγα χρόνια μετά, για μεταφορά επιβατών. Η Ελλάδα, εξ αιτίας οικονομικών, εθνικών, πολιτικών και κοινωνικών δυσκολιών, καθυστερεί σε ανάπτυξη σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη και ως εκ τούτου καθυστερεί και να αποκτήσει αντίστοιχο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Στο τέλος του 19ου αιώνα, η πρώτη γραμμή αστικού σιδηρόδρομου εμφανίζεται στην Ευρώπη, αναμορφώνοντας το σκηνικό των πόλεων, επιτρέποντας την επέκταση τους προς τα προάστια. Ως προς τον αστικό σιδηρόδρομο, η πτωχή Αθήνα είναι από τις πρώτες πρωτεύουσες που τον αποκτούν. Ερμηνεύεται παράδοξο ότι προηγείται αστικός σιδηρόδρομος και έπεται ο υπεραστικός.
Η ιστορία του Ηλεκτρικού ξεκινά πριν 150 χρόνια, με την σημερινή ενιαία γραμμή να αποτελείται από δύο διαφορετικά τμήματα σιδηροδρόμων, ιδιωτικών εταιριών και συμφερόντων.Σταδιακά, όσο επεκτείνεται η πρωτεύουσα, ενοποιείται η γραμμή και εγκαινιάζονται νέοι σταθμοί. Η σχέση Ηλεκτρικού και πόλης είναι διαλεκτική, τροφοδοτώντας το ένα το άλλο.
Σε σχέση με την πόλη, σε ένα πιο γενικό επίπεδο, τόσο οι γραμμές, όσο και οι σιδηροδρομικοί σταθμοί μέσα στον αστικό ιστό έχουν μια δυναμική και ιδιαίτερη σημασία για την δομή και την λειτουργία της. |
el |
heal.abstract |
Linked to the industrial revolution in the early 19th century, the first railway line in England was launched to transport goods and raw materials and a few years later to carry passengers. Greece, due to economic, national, political and social difficulties, is lagging behind the rest of Europe and is therefore delaying and gaining a corresponding rail network.
At the end of the 19th century, the first urban railway line appears in Europe, reforming the scenery of the cities, allowing them to extend to the suburbs. As for urban railways, poor Athens is one of the first capitals to acquire it. It is paradoxical that it is preceded by an urban railway and followed by an interurban one.
The history of Electric begins 150 years ago, with today's single line consisting of two different sections of railways, private companies and interests. Gradually, as the capital expands, the line is consolidated and new stations are being opened. The relationship between Electricity and City is dialectic, fueling each other.
In relation to the city, at a more general level, both the lines and the railway stations within the urban fabric have a dynamic and particular importance for its structure and operation. |
en |
heal.tableOfContents |
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Αντικείμενο εργασίας
Μεθοδολογία
01| Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ
01.1 Ο σιδηρόδρομος
01.2 Το προοίμιο
01.3 Οι συνθήκες πριν την εμφάνιση
01.4 Οι πρώτες γραμμές
01.5 Η ανάγκη για αστικό σιδηρόδρομο
01.6 20ος αιώνας η παρακμή και η ανάκαμψη
01.7 Φορείς διαχείρισης
02| Η ΕΞΕΛΙΞΗ
02.1 Η ίδρυση του νεότερου ελληνικού κράτους και οι πρώτοι
σιδηρόδρομοι του
02.2 Η ανάπτυξη της Αθήνας και των δικτύων της
02.2.1 Μέχρι τον 20ο
αιώνα
02.2.2 20ος αιώνας
02.2.3 Οι αρχές του 21ου
αιώνα
03| ΗΣΑΠ: 1869 μέχρι σήμερα
03.1 1835-1869: Το ξεκίνημα
03.2 1869-1904: Ο ατμήλατος ΣΑΠ
03.3 1904-1925: Ο Ηλεκτρικός
03.4 1882-1938: Το «ΘΗΡΙΟ» της Κηφισιάς
03.5 1926-1975: Οι ΕΗΣ και τα έργα επέκτασης του δικτύου
03.6 1976-2019: Ο ΗΣΑΠ
03.7 Φορείς διαχείρισης
04| ΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΑΣΤΙΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ
04.1 Ο Σιδηροδρομικός Σταθμός της πόλης
04.2 Η σειρά των Σταθμών - Στάσεων του Ηλεκτρικού
της Αθήνας
05| ΓΡΑΜΜΗ ΚΑΙ ΠΟΛΗ
05.1 Ο Ηλεκτρικός σιδηρόδρομος σε σχέση με την δομή
και τις λειτουργίες του ιστού της πόλης
05.2 Ο Ηλεκτρικός σιδηρόδρομος ως γραμμικό σύστημα
πολυμορφικό και χωρικό
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ – ΕΠΙΛΟΓΟΣ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
Το ανθρώπινο δυναμικό - η Ένωση
Προτάσεις για επεκτάσεις του δικτύου και για
γραμμές Μετρό τον 20ο αιώνα
Μέσα σταθερής τροχιάς μέσα από το ΡΣΑ 2021
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|