dc.contributor.author | Παρίσση, Δανάη Βασιλική | |
dc.contributor.author | Parissi, Danai Vasiliki | |
dc.date.accessioned | 2019-11-06T12:49:23Z | |
dc.date.available | 2019-11-06T12:49:23Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49391 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17089 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Μουσική | el |
dc.subject | Αρχιτεκτονική | el |
dc.subject | Εκφραστικά μέσα | el |
dc.subject | 20ος αιώνας | el |
dc.subject | Σύγχρονη | el |
dc.subject | Ροκ | el |
dc.subject | Ηλεκτρική | el |
dc.subject | Ηλεκτροακουστική | el |
dc.subject | Μοντερνισμός | el |
dc.subject | Μεταμοντερνισμός | el |
dc.subject | Music | en |
dc.subject | Architecture | en |
dc.subject | 20th century | en |
dc.subject | Contemporary | en |
dc.subject | Rock | en |
dc.subject | Electronic | en |
dc.subject | Electroacoustic | en |
dc.subject | Modernism | en |
dc.subject | Postmodernism | en |
dc.title | Post music architecture: εξερευνώντας τα εκφραστικά μέσα της σύγχρονης μουσικής και αρχιτεκτονικής | el |
dc.title | Post music architecture: the common ground of expression in contemporary music and architecture | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.classification | Μουσική | el |
heal.classification | Ιστορία της Τέχνης | el |
heal.classification | Architecture | en |
heal.classification | Music | en |
heal.classification | Art History | en |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-06-26 | |
heal.abstract | Η μουσική και η αρχιτεκτονική είναι δύο τέχνες των οποίων η ιστορία εκτείνεται παράλληλα, σε βάθος χρόνου. Στόχος της έρευνας είναι να εντοπίσει τα σημεία αυτά που συνδέουν μουσική και αρχιτεκτονική, πέρα από την αισθητική τους ποιότητα, τα οποία καθιστούν τη σύνδεση ιδιαίτερη μέσα στο φάσμα των τεχνών. Συγκεκριμένα η έρευνα εστιάζει στην σύνδεση των εκφραστικών μέσων της σύγχρονης μουσικής και αρχιτεκτονικής στο σύνολο της πορείας τους μέσα στον 20ο αιώνα. Με αφετηρία την σύνδεση των δύο τεχνών εννοιολογικά και ιδεολογικά, γίνεται μια προσπάθεια συσχέτισης των εκφραστικών μέσων της δυτικής αρχιτεκτονικής και της μουσικής στο κοινό ιστορικό, κοινωνικό και πολιτισμικό πλαίσιο του 20ου αιώνα, ως και σήμερα. Σκοπός της συσχέτισης αυτής είναι να χαρτογραφηθεί η κοινή πορεία εξέλιξης των εκφραστικών μέσων των δύο τεχνών μέχρι το σήμερα, αλλά και η σύνδεση τους στο μέλλον. | el |
heal.abstract | Music and architecture are two forms of art whose paths intertwine through history. The goal of this research paper is to pinpoint those instances in time that link music and architecture, and to study the reasons why they form this special bond. More specifically the research focuses on the common ground of expression in contemporary 20th century music and architecture. With music’s and architecture’s compositional and ideologic similarities as a starting point, the research studies the connection between the modes and forms of expression western music and architecture utilize in the common historical, social and cultural ground of the 20th century. The goal of this research is to map out the common path of music’s and architecture’s artistic development so far and look into their future as two forms of art that share a common ground. | en |
heal.tableOfContents | Εισαγωγή 1. ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ 1.1. Ορισμός των βασικών εννοιών της μουσικής και αρχιτεκτονικής 1.1.1. Ο ορισμός της μουσικής 1.1.2. Ο ορισμος της αρχιτεκτονικής ως μορφή τέχνης 1.2. Η σύνδεση μουσικής και αρχιτεκτονικής στο ακαδημαϊκό έργο 1.2.1. Ιστορική αναδρομή στα ακαδημαϊκά κείμενα 1.2.2. Σύγχρονη σύνδεση μουσικής και αρχιτεκτονικής 2. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΔΥΟ ΤΕΧΝΩN 2.1. Τα κοινά συνθετικά εργαλεία της μουσικής και αρχιτεκτονικής 2.1.1. Τα εργαλεία της συμμετρίας, της ευρυθμίας και της διάθεσης 2.1.2. Τα μαθηματικά ως εργαλείο σύνθεσης 2.1.3. Η κεντρική ιδέα και οι μηχανισμοί επεξεργασίας της 2.1.4. Άλλα παραδείγματα εννοιολογικής σύνδεσης 2.2. Ακουστική: η φυσική ανάλυση του ήχου και του χώρου 2.3. Τα κοινά εκφραστικά μέσα των δύο τεχνών 2.3.1. Η θεωρία της ψυχολογίας της αρχιτεκτονικής 2.3.2. Η θεωρία της ψυχολογίας της μουσικής 2.3.3. Το κοινό έδαφος των εκφραστικών μέσων της μουσικής και της αρχιτεκτονικής 3. ΤΑ ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ 3.1. Το πρώτο μισό του 20ου αιώνα: Μοντερνισμός 3.1.1. Η αρχιτεκτονική του Μοντερνισμού: ειλικρίνεια και φονξιοναλισμός 3.1.2. Μοντέρνα μουσική: ο φονξιοναλισμός του ατονισμού 3.2. Β’ Παγκόσμιος πόλεμος, 60’s - 70’s: η αρχή του μεταμοντέρνου 3.2.1. Μεταπολεμική αρχιτεκτονική: επαναπροσδιορισμός των εννοιών 3.2.2. Η μουσική μετά τον Β Παγκόσμιο: απομάκρυνση από τα παλιά πρότυπα 3.2.3. 1960-1970: Ο φουτουρισμός όπως εκφράζεται στη μουσική και την αρχιτεκτονική 3.2.4. Η επιρροή της λαϊκής κουλτούρας στα εκφραστικά μέσα της μουσικής και της αρχιτεκτονικής του 60’ 3.3. Από το 70’ και μετά: η εποχή του post 3.3.1. Χίπηδες και ριζοσπαστική αρχιτεκτονική: το εκφραστικό μέσο της φολκ και του ντανταϊσμού 3.3.2 Κοινωνική επανάσταση: η αρχιτεκτονική ως σύμβολο της punk και του DIY movement 3.3.3. Η εποχή του post: μεταμοντερνισμός ως όρος - ομπρέλα Συμπεράσματα 4. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 4.1. Μια σύγκριση των συνειρμικών εικόνων που δημιουργεί η μουσική σε διαφορετικά άτομα. 4.2. Σύνθεση μουσικής για αρχιτεκτονικό χώρο: ένα μουσικό κομμάτι για το μετρό της Αθήνας 5. Βιβλιογραφία 5.1. Πηγές Εικόνων | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: