dc.contributor.author |
Μαριεττάκη, Αθηνά Παναγιώτα
|
|
dc.contributor.author |
Mariettaki, Athena Panagiota
|
|
dc.date.accessioned |
2019-11-25T15:50:02Z |
|
dc.date.available |
2019-11-25T15:50:02Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49476 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17174 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Ήχος |
el |
dc.subject |
Ακοή |
el |
dc.subject |
Ακουστική |
el |
dc.subject |
Ακουστικός σχεδιασμός |
el |
dc.subject |
Μουσική |
el |
dc.subject |
Αίθουσες συναυλιών |
el |
dc.subject |
Μέγαρα μουσικής |
el |
dc.subject |
Χώροι ακροατηρίου |
el |
dc.subject |
Sound |
en |
dc.subject |
Hearing |
en |
dc.subject |
Acoustics |
en |
dc.subject |
Architectural acoustics |
en |
dc.subject |
Room acoustics |
en |
dc.subject |
Music |
en |
dc.subject |
Concert halls |
en |
dc.subject |
Symphony halls |
en |
dc.subject |
Performance spaces |
en |
dc.title |
Ακουστική και χώροι συμφωνικής μουσικής |
el |
dc.title |
Architectural acoustics and symphony halls |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Architectural acoustics |
en |
heal.classification |
Κτιριακή ακουστική |
el |
heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
heal.classification |
Architecture |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2019-09-24 |
|
heal.abstract |
Το θέμα αυτής της εργασίας είναι ο Ακουστικός Σχεδιασμός, όσον αφορά τις Αίθουσες Συμφωνικής Μουσικής.
Αρχικά παρουσιάζονται οι βασικές συνιστώσες του θέματος: ο ήχος ως φυσικό φαινόμενο και η συμπεριφορά του στο χώρο, η ανθρώπινη ακοή και ακρόαση και η ακουστική αντίληψη του χώρου και, τέλος, ο μουσικός ήχος και τα χαρακτηριστικά του μέσα από την ιστορική τους εξέλιξη.
Στη συνέχεια διερευνάται η παράλληλη εξέλιξη της μουσικής στο δυτικό κόσμο και των χώρων στους οποίους ακούγεται, με έμφαση στο ρόλο της ακουστικής στη μεταξύ τους αλληλεπίδραση: μέχρι το 19ο αιώνα η καλή ακουστική είναι αποτέλεσμα του εμπειρικού σχεδιασμού.
Έπειτα παρουσιάζεται η εμφάνιση και η ανάπτυξη, κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα, της επιστήμης της κτιριακής ακουστικής, με βασικό αντικείμενο τις μεγάλες Αίθουσες Συμφωνικής Μουσικής και αναλύονται τα σημαντικότερα παραδείγματα. Φτάνοντας στα τέλη του 20ού αιώνα διαμορφώνεται ένα καθολικά αποδεκτό πλαίσιο κριτηρίων και αρχών που διέπουν αυτήν την επιστήμη. Τα κριτήρια αυτά παρατίθενται σε πίνακες, καθώς και ενδεικτικοί τρόποι εφαρμογής τους, όπως προέκυψαν συμπερασματικά από τη μελέτη της βιβλιογραφίας και των παράδειγμάτων.
Τέλος, γίνεται αναφορά στα σύγχρονα Μέγαρα Μουσικής ανά τον κόσμο, στα οποία η, δεδομένη πλέον, τεχνογνωσία έχει επιτρέψει σε μεγάλο βαθμό την απελευθέρωση του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού. |
el |
heal.abstract |
The subject of this dissertation is architectural acoustics and Classical Music Auditoria.
The essay begins by describing the fundamental elements of the subject: the nature of sound waves and sound propagation, the process of human hearing, listening and auditory spatial awareness and, finally, the characteristics of musical sound through their evolution over time.
Then, the role of acoustics in the parallel developments between music and spaces for music performance is investigated: until the 19th century good acoustics is achieved through trial-and-error.
The emergence and development, during the 20th century, of the science of architectural acoustics, with large Symphony Halls as the major focus, is presented, through analysis of the most important examples. Arriving at the end of the 20th century, a universally accepted framework of criteria and principles governing this science is established. These criteria are described, as well as indicative ways of applying them, as concluded from the study of the literature and examples.
Finally, reference is made to modern Concert Halls throughout the world, where the acquired know-how has allowed a greater flexibility of architectural design. |
en |
heal.tableOfContents |
ΕΙΣΑΓΩΓΗ_I.ΗΧΗΤΙΚΑ ΚΥΜΑΤΑ_II.ΗΧΟΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ_III.ΗΧΟΣ ΚΑΙ ΧΩΡΟΣ_IV.ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΗΧΟΣ_V.ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΑΚΡΟΑΣΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΤΟ ΔΥΤΙΚΟ ΚΟΣΜΟ_VI.ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΑΚΟΥΣΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΧΩΡΩΝ ΑΚΡΟΑΣΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ_VII.ΟΙ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΣΥΜΦΩΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΗΜΕΡΑ_ΕΠΙΛΟΓΟΣ |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|