HEAL DSpace

Ακουστική και χώροι συμφωνικής μουσικής

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μαριεττάκη, Αθηνά Παναγιώτα
dc.contributor.author Mariettaki, Athena Panagiota
dc.date.accessioned 2019-11-25T15:50:02Z
dc.date.available 2019-11-25T15:50:02Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49476
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17174
dc.rights Default License
dc.subject Ήχος el
dc.subject Ακοή el
dc.subject Ακουστική el
dc.subject Ακουστικός σχεδιασμός el
dc.subject Μουσική el
dc.subject Αίθουσες συναυλιών el
dc.subject Μέγαρα μουσικής el
dc.subject Χώροι ακροατηρίου el
dc.subject Sound en
dc.subject Hearing en
dc.subject Acoustics en
dc.subject Architectural acoustics en
dc.subject Room acoustics en
dc.subject Music en
dc.subject Concert halls en
dc.subject Symphony halls en
dc.subject Performance spaces en
dc.title Ακουστική και χώροι συμφωνικής μουσικής el
dc.title Architectural acoustics and symphony halls en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Architectural acoustics en
heal.classification Κτιριακή ακουστική el
heal.classification Αρχιτεκτονική el
heal.classification Architecture en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-09-24
heal.abstract Το θέμα αυτής της εργασίας είναι ο Ακουστικός Σχεδιασμός, όσον αφορά τις Αίθουσες Συμφωνικής Μουσικής. Αρχικά παρουσιάζονται οι βασικές συνιστώσες του θέματος: ο ήχος ως φυσικό φαινόμενο και η συμπεριφορά του στο χώρο, η ανθρώπινη ακοή και ακρόαση και η ακουστική αντίληψη του χώρου και, τέλος, ο μουσικός ήχος και τα χαρακτηριστικά του μέσα από την ιστορική τους εξέλιξη. Στη συνέχεια διερευνάται η παράλληλη εξέλιξη της μουσικής στο δυτικό κόσμο και των χώρων στους οποίους ακούγεται, με έμφαση στο ρόλο της ακουστικής στη μεταξύ τους αλληλεπίδραση: μέχρι το 19ο αιώνα η καλή ακουστική είναι αποτέλεσμα του εμπειρικού σχεδιασμού. Έπειτα παρουσιάζεται η εμφάνιση και η ανάπτυξη, κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα, της επιστήμης της κτιριακής ακουστικής, με βασικό αντικείμενο τις μεγάλες Αίθουσες Συμφωνικής Μουσικής και αναλύονται τα σημαντικότερα παραδείγματα. Φτάνοντας στα τέλη του 20ού αιώνα διαμορφώνεται ένα καθολικά αποδεκτό πλαίσιο κριτηρίων και αρχών που διέπουν αυτήν την επιστήμη. Τα κριτήρια αυτά παρατίθενται σε πίνακες, καθώς και ενδεικτικοί τρόποι εφαρμογής τους, όπως προέκυψαν συμπερασματικά από τη μελέτη της βιβλιογραφίας και των παράδειγμάτων. Τέλος, γίνεται αναφορά στα σύγχρονα Μέγαρα Μουσικής ανά τον κόσμο, στα οποία η, δεδομένη πλέον, τεχνογνωσία έχει επιτρέψει σε μεγάλο βαθμό την απελευθέρωση του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού. el
heal.abstract The subject of this dissertation is architectural acoustics and Classical Music Auditoria. The essay begins by describing the fundamental elements of the subject: the nature of sound waves and sound propagation, the process of human hearing, listening and auditory spatial awareness and, finally, the characteristics of musical sound through their evolution over time. Then, the role of acoustics in the parallel developments between music and spaces for music performance is investigated: until the 19th century good acoustics is achieved through trial-and-error. The emergence and development, during the 20th century, of the science of architectural acoustics, with large Symphony Halls as the major focus, is presented, through analysis of the most important examples. Arriving at the end of the 20th century, a universally accepted framework of criteria and principles governing this science is established. These criteria are described, as well as indicative ways of applying them, as concluded from the study of the literature and examples. Finally, reference is made to modern Concert Halls throughout the world, where the acquired know-how has allowed a greater flexibility of architectural design. en
heal.tableOfContents ΕΙΣΑΓΩΓΗ_I.ΗΧΗΤΙΚΑ ΚΥΜΑΤΑ_II.ΗΧΟΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ_III.ΗΧΟΣ ΚΑΙ ΧΩΡΟΣ_IV.ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΗΧΟΣ_V.ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΑΚΡΟΑΣΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΤΟ ΔΥΤΙΚΟ ΚΟΣΜΟ_VI.ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΑΚΟΥΣΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΧΩΡΩΝ ΑΚΡΟΑΣΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ_VII.ΟΙ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΣΥΜΦΩΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΗΜΕΡΑ_ΕΠΙΛΟΓΟΣ el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής