dc.contributor.author | Λοχαΐτης, Πέτρος | el |
dc.contributor.author | Lochaitis, Petros | en |
dc.date.accessioned | 2019-11-26T11:02:46Z | |
dc.date.available | 2019-11-26T11:02:46Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49497 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17195 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων | el |
dc.subject | Σύστημα έχμασης εμπορευματοκιβωτίων | el |
dc.subject | Στοιβασία και ασφάλιση εμπορευματοκιβωτίων | el |
dc.subject | Φορτίσεις εχμάτων | el |
dc.subject | Κίνηση διατοιχισμού | el |
dc.subject | Containership | en |
dc.subject | Lashing system | en |
dc.subject | Stowage and securing of containers | en |
dc.subject | Lashing loads | en |
dc.subject | Ship roll motion | en |
dc.title | Μελέτη του συστήματος έχμασης εμπορευματοκιβωτίων υπό την επίδραση της κίνησης διατοιχισμού | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Θαλάσσιες μεταφορές | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-10-14 | |
heal.abstract | Ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη του θέματος της στοιβασίας και πρόσδεσης των εμπορευματοκιβωτίων στο κατάστρωμα του πλοίου, καθώς και το πως αυτό επηρεάζεται από την κίνηση διατοιχισμού του πλοίου. Αρχικά γίνεται σύντομη αναφορά στο φαινόμενο απώλειας εμπορευματοκιβωτίων λόγω της κίνησης διατοιχισμού και στη συνέχεια παρουσιάζονται βασικές έννοιες θεωρίας που σχετίζονται με τη μελέτη (γενικές αρχές στοιβασίας εμπορευματοκιβωτίων επί του πλοίου). Έπεται μία ανασκόπηση της υπό μελέτης περιοχής από τη σκοπιά των κανονισμών, αλλά και από την πλευρά άλλων συναφών μελετών. Ακολουθεί η διαδικασία σύνθεσης του υπολογιστικού μέρους. Στόχος του μαθηματικού μοντέλου είναι η περιγραφή της συμπεριφοράς μιας στοίβας ενός ή περισσοτέρων εμπορευματοκιβωτίων μαζί με το σύστημα έχμασής της κατά τη διάρκεια διατοιχισμού του πλοίου. Το μοντέλο ενισχύεται με παραδοχές και περιορισμούς κυρίως στο θέμα της σχετικής κίνησης των εμπορευματοκιβωτίων της στοίβας ως προς το κατάστρωμα, αλλά και της μοντελοποίησης των διατάξεων έχμασης. Για την εξαγωγή των αποτελεσμάτων γίνεται χρήση του λογισμικού προγράμματος Mathematica. Γραφικές παραστάσεις των δυνάμεων που αναπτύσσονται κατά τη διάρκεια της κίνησης και διαγράμματα που παρέχουν πληροφορίες σχετικά με τις φορτίσεις (μέγιστες) που δέχονται οι διατάξεις έχμασης αποτελούν τα κύρια αποτελέσματα από την εφαρμογή του μοντέλου. Οι μετρήσεις που λαμβάνουν χώρα, γίνονται για διαφορετικές καταστάσεις φόρτωσης, αλλά και για άλλες διάφορες παραμέτρους που σχετίζονται με τη διέγερση που υφίσταται το πλοίο λόγω κυματισμού. Σημαντικό συμπέρασμα της εργασίας αποτελεί η ανάδειξη της σπουδαιότητας του ρόλου που διαδραματίζουν οι εγκάρσιες δυνάμεις στην κίνηση διατοιχισμού σε αντίθεση με τις κατακόρυφες. Επίσης, άξιο αναφοράς είναι ότι οι φορτίσεις που δέχονται τα συρματόσχοινα πρόσδεσης επηρεάζονται τόσο με τη μεταβολή των παραμέτρων της διέγερσης του πλοίου, όσο και με τη μεταβολή του αριθμού και της μάζας των εμπορευματοκιβωτίων που στοιβάζονται. | el |
heal.abstract | The aim of this diploma thesis is to study the subject of stowage and securing of containers on ship’s deck and additionally, how this can be affected by ship’s rolling motion. Initially, a brief reference to the phenomenon of container loss is made, due to excessive rolling motion and then basic concepts of study-related theory are presented. Furthermore, a literature review takes place both by the scope of regulations and other relevant studies. The goal of the developed mathematical model is to describe the behavior of a container stack in collaboration with its lashing arrangement during roll motion. The model is reinforced with assumptions and constraints, which are mainly associated, firstly, with the relative movements between containers and ship’s deck and secondly, with the lashing system. All the results have been exported by Mathematica, a technical computing system. Graphs which represent the forces that developed during ship’s motion and diagrams which provide information about loads that lashings are expected to take, constitute the main results of mathematical model’s implementation. A great amount of measurements takes place with different loading scenarios and an important variety of several parameters related to the excitation incited by waves encountering the ship from the side. The most essential consequence derived from results assessment is the crucial role that transverse forces play, in contrast with vertical ones. Moreover, it is worth mentioning that loads taken by lashings, affected both by parameters variation related to ship’s excitation and also by the distribution of container masses in the stack. | en |
heal.advisorName | Σπύρου, Κώστας | |
heal.committeeMemberName | Ζαραφωνίτης, Γεώργιος | |
heal.committeeMemberName | Ηλιοπούλου, Ελευθερία | |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών. Εργαστήριο Μελέτης Πλοίου | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 156 σ. | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: