HEAL DSpace

Προσομοίωση των μεταβατικών αποκρίσεων κατά τη σύμπλεξη και την απεμπλοκή συμπλέκτη δίσκων υγρής τριβής με επιφανειακές διαμορφώσεις

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Αλμπάνη, Δέσποινα
dc.contributor.author Almpani, Despoina en
dc.date.accessioned 2019-12-03T12:09:33Z
dc.date.available 2019-12-03T12:09:33Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49544
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17242
dc.rights Default License
dc.subject Συμπλέκτης υγρής τριβής el
dc.subject Διαμορφώσεις el
dc.subject Βελτιστοποίηση el
dc.subject Σύμπλεξη el
dc.subject Απεμπλοκή el
dc.subject Wet disk clutch en
dc.subject Grooves en
dc.subject Optimization en
dc.subject Engagement en
dc.subject Disengaged state en
dc.title Προσομοίωση των μεταβατικών αποκρίσεων κατά τη σύμπλεξη και την απεμπλοκή συμπλέκτη δίσκων υγρής τριβής με επιφανειακές διαμορφώσεις el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Στοιχεία Μηχανών el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-10-07
heal.abstract Στην παρούσα διπλωματική εργασία γίνεται διερεύνηση της επίδρασης γεωμετρικών διαμορφώσεων δίσκων συμπλέκτη υγρής τριβής σε κρίσιμα μεγέθη ενδιαφέροντος κατά το μεταβατικό στάδιο της σύμπλεξης, καθώς και στην κατάσταση αποσύμπλεξης. Τα μεγέθη αυτά είναι συγκεκριμένα για τη σύμπλεξη η απαιτούμενη δύναμη (ή το αντίστοιχο έργο) επενέργησης και η προσδιδόμενη ροπή, ενώ για την κατάσταση αποσύμπλεξης η ροπή αντίστασης. Η εξαγωγή των αποτελεσμάτων γίνεται μέσω μοντελοποίησης πεπερασμένων στοιχείων στο πρόγραμμα ANSYS με χρήση της δυνατότητας FSI (Fluid Structure Interaction). Η αναφερόμενη διερεύνηση δεν αφορά μόνο τις εναλλακτικές διαμορφώσεις, αλλά και τον προσδιορισμό εκείνων των γεωμετρικών παραμέτρων που βελτιστοποιούν κάθε μία από αυτές. Για την πρόβλεψη των μεγεθών ενδιαφέροντος σε κάθε διαφορετική περίπτωση διαμορφώσεων γίνεται χρήση ΤΝΔ (Τεχνητών Νευρωνικών Δικτύων) με είσοδο τις ανεξάρτητες παραμέτρους που χαρακτηρίζουν την εκάστοτε διαμόρφωση και έξοδο το μέγεθος ενδιαφέροντος ή κάποιο μέτρο αυτού. Η βελτιστοποίηση γίνεται αξιοποιώντας τα ΤΝΔ και κάνοντας χρήση γενετικών αλγορίθμων. Τα αποτελέσματα συγκρίνονται τόσο μεταξύ των διαφορετικών παραμέτρων για κάθε διαμόρφωση, όσο και μεταξύ των βέλτιστων διαμορφώσεων με γνώμονα πάντα την περίπτωση των απλών επίπεδων δίσκων. Τέλος, γίνεται λόγος για την επίδραση της τραχύτητας σε διάκενα χαμηλότερα των 100 μm (μικτή λίπανση) εξάγοντας επιφάνειες τραχύτητας από πραγματικές μετρήσεις και έναν κώδικα – γεννήτρια τυχαίων επιφανειών, κάνοντας χρήση συντελεστών διόρθωσης ροής. el
heal.abstract In the present diploma thesis research is being conducted into what impact different geometrical features of discs in a wet clutch can have on critical magnitudes of interest both during the transitional stage of engagement and on the disengagement state. To be specific, in the case of engagement the magnitudes in question are the required force (or the equivalent work) that is exerted and the torque provided while for the disengagement state it is the drag torque. The results are obtained via FEA (Finite Element Analysis) and the appropriate modeling on the ANSYS software program by using the FSI (Fluid – Structure Interaction) components. The present research does not involve only the alternative features but also aims at defining which geometrical parameters optimize each of them. In order to anticipate the magnitudes of interest in each different case of features ANNs (Artificial Neural Networks) are used where the input is the independent parameters that characterize each feature while the output is the magnitude of interest or some measure reffering to it. The optimization is conducted by exploiting the ANNs and making use of genetic algorithms. Comparison of the results is being made both among the different parameters for each configuration and among the optimum configurations always in accordance with the case of plain flat discs. Finally, the present study deals with the impact roughness can have for gaps shorter than 100 κm (mixed lubrication regime) by code-generating random rough surfaces following statistical characteristics of real measurments and in the end estimating and making use of flow correction factors en
heal.advisorName Σπιτάς, Βασίλειος
heal.committeeMemberName Προβατίδης, Χριστόφορος
heal.committeeMemberName Χασαλεύρης, Αθανάσιος
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανολογικών Κατασκευών και Αυτομάτου Ελέγχου. Εργαστήριο Στοιχείων Μηχανών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 146 σ.
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής