dc.contributor.author |
Αλμπάνη, Δέσποινα
|
|
dc.contributor.author |
Almpani, Despoina
|
en |
dc.date.accessioned |
2019-12-03T12:09:33Z |
|
dc.date.available |
2019-12-03T12:09:33Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49544 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17242 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Συμπλέκτης υγρής τριβής |
el |
dc.subject |
Διαμορφώσεις |
el |
dc.subject |
Βελτιστοποίηση |
el |
dc.subject |
Σύμπλεξη |
el |
dc.subject |
Απεμπλοκή |
el |
dc.subject |
Wet disk clutch |
en |
dc.subject |
Grooves |
en |
dc.subject |
Optimization |
en |
dc.subject |
Engagement |
en |
dc.subject |
Disengaged state |
en |
dc.title |
Προσομοίωση των μεταβατικών αποκρίσεων κατά τη σύμπλεξη και την απεμπλοκή συμπλέκτη δίσκων υγρής τριβής με επιφανειακές διαμορφώσεις |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Στοιχεία Μηχανών |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2019-10-07 |
|
heal.abstract |
Στην παρούσα διπλωματική εργασία γίνεται διερεύνηση της επίδρασης γεωμετρικών διαμορφώσεων δίσκων συμπλέκτη υγρής τριβής σε κρίσιμα μεγέθη ενδιαφέροντος κατά το μεταβατικό στάδιο της σύμπλεξης, καθώς και στην κατάσταση αποσύμπλεξης. Τα μεγέθη αυτά είναι συγκεκριμένα για τη σύμπλεξη η απαιτούμενη δύναμη (ή το αντίστοιχο έργο) επενέργησης και η προσδιδόμενη ροπή, ενώ για την κατάσταση αποσύμπλεξης η ροπή αντίστασης. Η εξαγωγή των αποτελεσμάτων γίνεται μέσω μοντελοποίησης πεπερασμένων στοιχείων στο πρόγραμμα ANSYS με χρήση της δυνατότητας FSI (Fluid Structure Interaction). Η αναφερόμενη διερεύνηση δεν αφορά μόνο τις εναλλακτικές διαμορφώσεις, αλλά και τον προσδιορισμό εκείνων των γεωμετρικών παραμέτρων που βελτιστοποιούν κάθε μία από αυτές. Για την πρόβλεψη των μεγεθών ενδιαφέροντος σε κάθε διαφορετική περίπτωση διαμορφώσεων γίνεται χρήση ΤΝΔ (Τεχνητών Νευρωνικών Δικτύων) με είσοδο τις ανεξάρτητες παραμέτρους που χαρακτηρίζουν την εκάστοτε διαμόρφωση και έξοδο το μέγεθος ενδιαφέροντος ή κάποιο μέτρο αυτού. Η βελτιστοποίηση γίνεται αξιοποιώντας τα ΤΝΔ και κάνοντας χρήση γενετικών αλγορίθμων. Τα αποτελέσματα συγκρίνονται τόσο μεταξύ των διαφορετικών παραμέτρων για κάθε διαμόρφωση, όσο και μεταξύ των βέλτιστων διαμορφώσεων με γνώμονα πάντα την περίπτωση των απλών επίπεδων δίσκων. Τέλος, γίνεται λόγος για την επίδραση της τραχύτητας σε διάκενα χαμηλότερα των 100 μm (μικτή λίπανση) εξάγοντας επιφάνειες τραχύτητας από πραγματικές μετρήσεις και έναν κώδικα – γεννήτρια τυχαίων επιφανειών, κάνοντας χρήση συντελεστών διόρθωσης ροής. |
el |
heal.abstract |
In the present diploma thesis research is being conducted into what impact different geometrical
features of discs in a wet clutch can have on critical magnitudes of interest both during the transitional stage of
engagement and on the disengagement state. To be specific, in the case of engagement the magnitudes in
question are the required force (or the equivalent work) that is exerted and the torque provided while for the
disengagement state it is the drag torque. The results are obtained via FEA (Finite Element Analysis) and the
appropriate modeling on the ANSYS software program by using the FSI (Fluid – Structure Interaction)
components. The present research does not involve only the alternative features but also aims at defining which
geometrical parameters optimize each of them. In order to anticipate the magnitudes of interest in each different
case of features ANNs (Artificial Neural Networks) are used where the input is the independent parameters that
characterize each feature while the output is the magnitude of interest or some measure reffering to it. The
optimization is conducted by exploiting the ANNs and making use of genetic algorithms. Comparison of the
results is being made both among the different parameters for each configuration and among the optimum
configurations always in accordance with the case of plain flat discs. Finally, the present study deals with the
impact roughness can have for gaps shorter than 100 κm (mixed lubrication regime) by code-generating
random rough surfaces following statistical characteristics of real measurments and in the end estimating and
making use of flow correction factors |
en |
heal.advisorName |
Σπιτάς, Βασίλειος |
|
heal.committeeMemberName |
Προβατίδης, Χριστόφορος |
|
heal.committeeMemberName |
Χασαλεύρης, Αθανάσιος |
|
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανολογικών Κατασκευών και Αυτομάτου Ελέγχου. Εργαστήριο Στοιχείων Μηχανών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
146 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|