HEAL DSpace

Ανάλυση διαδικασιών διανομής εταιρίας Logistics και αντιμετώπιση προβλημάτων στη διαδικασία προϋπολογισμού κόστους παραδόσεων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κάνδιας, Ιωάννης el
dc.contributor.author Kandias, Ioannis en
dc.date.accessioned 2019-12-09T11:02:38Z
dc.date.available 2019-12-09T11:02:38Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49561
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17259
dc.rights Default License
dc.subject Διάγραμμα ροής el
dc.subject Ανάλυση διαδικασιών el
dc.subject Πληροφοριακά συστήματα el
dc.subject Στατιστική ανάλυση el
dc.subject Κοστολόγηση el
dc.subject Flowcharts en
dc.subject Process analysis en
dc.subject Statistical analysis en
dc.subject Information systems en
dc.subject Costing en
dc.title Ανάλυση διαδικασιών διανομής εταιρίας Logistics και αντιμετώπιση προβλημάτων στη διαδικασία προϋπολογισμού κόστους παραδόσεων el
dc.title An analysis of the delivery procedures of a logistics company and problem solving in delivery cost budgeting en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Πληροφοριακά συστήματα el
heal.classification Ανάλυση διαδικασιών el
heal.classification Προϋπολογισμός κόστους el
heal.classification Στατιστική ανάλυση el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-10-03
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελείται από δύο κομμάτια. Το πρώτο κομμάτι αποτελείται από την καταγραφή των υφιστάμενων διαδικασιών καθώς και των χρησιμοποιούμενων πληροφοριακών συστημάτων της εταιρίας 3PL. Οι ακολουθούμενες διαδικασίες στην εταιρία δεν ήταν καταγεγραμμένες με αποτέλεσμα να μην γνωρίζει η διοίκησή της τα βήματα των διαδικασιών από τη στιγμή της λήψης της παραγγελίας έως την διεκπεραίωσή της και την καταχώρησή της στο σύστημα της εταιρίας. Ο σκοπός είναι η αποτύπωση των διαδικασιών της με έναν απλό και κατανοητό τρόπο όπως είναι το διάγραμμα ροής ώστε να εντοπιστούν οι αδυναμίες τους, δηλαδή να εντοπιστούν τα σημεία τα οποία χρήζουν βελτίωσης. Παράλληλα καταγράφονται τα χρησιμοποιούμενα πληροφοριακά συστήματα καθώς και τα διακινούμενα έγγραφα για την καλύτερη αποτύπωση όλων των παραμέτρων των διαδικασιών. Το εγχειρίδιο της εταιρίας το οποίο περιγράφει όλες τις διαδικασίες (και τις διαδικασίες οι οποίες περιγράφονται στην εργασία αυτή) είναι πολύ λεπτομερές και δεν είναι εύκολο για τους εργαζομένους να ανατρέχουν σ’ αυτό. Λόγω αυτής της πολυπλοκότητας η διοίκηση της εταιρίας δεν είχε μία επαρκή εικόνα για το τι πραγματικά εκτελείται από το σύνολο των εργαζόμενων που συμμετέχουν από τη λήψη έως την εκτέλεση της παραγγελίας. Για την μοντελοποίηση των διαδικασιών αυτών επιλέχθηκε η απεικόνιση τους σε διαγράμματα ροής. Η εταιρία 3PL για την οποία πραγματοποιήθηκε η συγκεκριμένη ανάλυση δεν είναι αρκετά εξοικειωμένη με τις γραφικές μεθόδους μοντελοποίησης των διαδικασιών. Η μέθοδος που επιλέχθηκε είναι εύκολα κατανοητή και παράλληλα μεταφέρει πλήθος πληροφοριών, όπως για παράδειγμα τα διακινούμενα έγγραφα καθώς και τα χρησιμοποιούμενα πληροφοριακά συστήματα. Η μέθοδος αυτή δίνει τη δυνατότητα και στους εργαζομένους οι οποίοι δεν έχουν το κατάλληλο θεωρητικό υπόβαθρο να τη κατανοήσουν και να είναι σε θέση να γνωρίζουν τι κάνουν τα άλλα τμήματα στο σύνολο της διαδικασίας. Τέλος είναι πιο εύκολο να καταλάβουν συνολικά καλύτερα τη ροή όλης της διαδικασίας από τη λήψη της παραγγελίας έως την ολοκλήρωσή της. Για την καλύτερη αντίληψη των υφιστάμενων διαδικασιών συμπεριλήφθηκε στην εργασία το Context Diagram το οποίο δείχνει την αλληλουχία των διαδικασιών από τη στιγμή της λήψης της παραγγελίας έως τη στιγμή που η παραγγελία θα έχει πραγματοποιηθεί και καταχωρηθεί στο σύστημα της εταιρίας. Εντοπίστηκαν τα προβλήματα και οι συνέπειές τους στην λειτουργία της εταιρίας καθώς και οι προτάσεις για τη βελτίωση των διαδικασιών της. Παράλληλα καταστρώθηκε το διάγραμμα αιτίου αποτελέσματος με σκοπό την σχηματική παρουσίαση των αδυναμιών των υφιστάμενων διαδικασιών από διαφορετικές σκοπιές, όπως των συστημάτων, των εργαζομένων κτλ. Οι διαδικασίες της εταιρίας που καταγράφηκαν είναι οι εξής: 1. Εντολές Αποστολής 3PL 2. Εντολές Αποστολής Cross Docking 3. Λήψη παραγγελιών Αλυσίδας Καταστημάτων Α 4. Λήψη Εμπορευμάτων Αλυσίδας Καταστημάτων Α 5. Έκδοση Δελτίου Αποστολής 6. Λήψη Παραγγελιών Παραλαβής Εμπορευμάτων 7. Ορισμός Οδηγιών Παραλαβής Εμπορευμάτων 8. Δρομολόγηση 9. Προετοιμασία Δρομολογίου 10. Παράδοση Εμπορευμάτων 11. Ολοκλήρωση Δρομολογίου 12. Συγκέντρωση και Προώθηση Δελτίων Αποστολής 13. Έλεγχος Δελτίων Αποστολής Επαρχίας 14. Έλεγχος Μεταφορικού Κόστους 15. Τιμολόγηση 16. Συγκέντρωση Αντικαταβολών 17. Έλεγχος Αντικαταβολών Η αδυναμία των χρησιμοποιούμενων πληροφοριακών συστημάτων στην αποθήκευση των δεδομένων της παραγγελίας σε μορφή η οποία θα επιτρέπει την επεξεργασία τους, δυσχέραινε την εύρεση δεδομένων τα οποία θα βοηθούσαν στον ακριβέστερο προσδιορισμό της αντιστοιχίας των στοιχείων κόστους με το όγκο τους. Κατά τη διάρκεια της καταγραφής των διαδικασιών παρατηρήθηκε ότι η εταιρία δεν είχε επαρκή γνώση του τι μεταφέρει λόγω της ιδιομορφίας των παραγγελιών που λάμβανε. Πιο συγκεκριμένα η κοστολόγηση γινόταν με αντιστοίχηση των διάφορων στοιχείων κόστους σε μία μέση τιμή του κάθε είδους. Το πρόβλημα εντοπιζόταν στο γεγονός ότι δεν μπορούσε να βρεθεί με ικανοποιητική ακρίβεια η αντιστοιχία αυτή για δύο στοιχεία κόστους. Το δεύτερο κομμάτι της εργασίας πραγματεύεται τη λύση αυτού του προβλήματος, δηλαδή την εύρεση της αντιστοιχίας αυτών των βασικών μονάδων μεταφοράς-όγκου ώστε να γίνει αποτελεσματικότερη η κοστολόγηση της εταιρίας με μία βραχυπρόθεσμη αλλά αποτελεσματική λύση. Για την εύρεση αυτών των μεγεθών ακολουθήθηκε η μέθοδος της δειγματοληψίας, δηλαδή η μέτρηση μεγάλου αριθμού παλετών και μεγάλου αριθμού δεμάτων ώστε το δείγμα να είναι όσο το δυνατόν πιο αντιπροσωπευτικό για την εξαγωγή ορθών αποτελεσμάτων. Κατόπιν αυτού έγινε η στατιστική επεξεργασία του δείγματος με σκοπό την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων. Προσδιορίστηκαν η μέση τιμή και η τυπική απόκλιση των δειγμάτων καθώς και το εύρος που κυμαίνονται τα αντίστοιχα μεγέθη του πιθανοσυνόλου δηλαδή η αναγωγή του αποτελέσματος στο σύνολο των εμπορευμάτων της εταιρίας. Παράλληλα βρέθηκε και η κατανομή του δείγματος των παλετών και των δεμάτων υπολογίζοντας την ασυμμετρία και την κυρτότητά τους. el
heal.advisorName Τατσιόπουλος, Ηλίας
heal.advisorName Γκαγιαλής, Σωτήρης
heal.committeeMemberName Τατσιόπουλος, Ηλίας
heal.committeeMemberName Πόνης, Σταύρος
heal.committeeMemberName Παναγιώτου, Νικόλαος
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης και Επιχειρησιακής Έρευνας el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 154 σ.
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής