dc.contributor.author | Φλώρος, Κωνσταντίνος | el |
dc.contributor.author | Floros, Konstantinos | en |
dc.date.accessioned | 2019-12-09T11:27:20Z | |
dc.date.available | 2019-12-09T11:27:20Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49563 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17261 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αλληλεπίδραση | el |
dc.subject | Αυτόνομα οχήματα | el |
dc.subject | Οδηγός | el |
dc.subject | Πεζός | el |
dc.subject | Διασταυρώσεις | el |
dc.subject | Interaction | en |
dc.subject | Automated vehicles | en |
dc.subject | Driver | en |
dc.subject | Pedestrian | en |
dc.subject | Crossing | en |
dc.title | Αλληλεπίδραση οδηγού - πεζού σε περιβάλλον μικτής αστικής κυκλοφορίας | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Κυκλοφοριακή τεχνική | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-07-08 | |
heal.abstract | Τα οδικά ατυχήματα κατακτούν την τρίτη αιτία θανάτου, μετά τις καρδιοπάθειες και τον καρκίνο, καθώς είναι η αφορμή να χάνονται πολλές, κυρίως νέες, ζωές στην άσφαλτο. H αυτοματοποίηση των μέσων μεταφοράς στοχεύει στην αύξηση της ασφάλειας αλλά και της αποδοτικότητάς των μεταφορών. Προς αυτή την κατεύθυνση, η ανάπτυξη των αυτόνομων οχημάτων είναι μια αναπόφευκτη πραγματικότητα. Η ανέλιξη υπολογιστικών εργαλείων όπως της τεχνητής νοημοσύνης επιταχύνει την ανάπτυξη ευφυών συστημάτων καθιστώντας τα αυτόνομα οχήματα ένα εύφορο έδαφος για την αυτοκινητοβιομηχανία και την επιστημονική κοινότητα. Τα Αυτοματοποιημένα Οχήματα παρουσίασαν ταχεία τεχνολογική ανάπτυξη την τελευταία δεκαετία και σύντομα αναμένεται να χρησιμοποιηθούν σε δημόσιους δρόμους. Ωστόσο, η οδική κυκλοφορία είναι απίθανο να γίνει πλήρως αυτοματοποιημένη στο εγγύς μέλλον. Αντ 'αυτού, τα αυτόνομα οχήματα θα μοιράζονται το χώρο στο δρόμο με άλλους χρήστες του οδικού δικτύου, συμπεριλαμβανομένων των ποδηλατών, των πεζών και των οδηγών. Μία σημαντική πρόκληση για την ανάπτυξη των αυτόνομων οχημάτων είναι η κατανόηση του τρόπου με τον οποίο τα εν λόγω οχήματα θα πρέπει να αλληλεπιδράσουν με τις υπόλοιπες ομάδες χρηστών που αναφέρθηκαν παραπάνω, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ασφαλής και αποδοτική κυκλοφοριακή ροή. Η παρούσα διπλωματική στοχεύει στην κατανόηση του τρόπου διεξαγωγής των αλληλεπιδράσεων μεταξύ των οδηγών και των πεζών, προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφαλής ενσωμάτωση των αυτόνομων οχημάτων σε περιβάλλοντα μικτής κυκλοφορίας. Αναλύονται τα ποσοτικά και ποιοτικά αποτελέσματα που εξάγονται από τη μελέτη αλληλεπίδρασης οχήματος - πεζού σε αστικές διασταυρώσεις υψηλής πυκνότητας χωρίς σήμανση με χρήση γυαλιών eye tracking σε συνδυασμό με σχολιασμό των συμμετεχόντων. Παράλληλα μοντελοποιείται η συμπεριφορά των οδηγών και των πεζών σε μια διασταύρωση και γίνεται προσπάθεια δημιουργίας λειτουργικού μοντέλου που απεικονίζει τις πιθανές καταστάσεις αμοιβαίας προσοχής μεταξύ οδηγού και πεζού όπως προσδιορίζονται από τα δεδομένα των παρατηρήσεων. Τέλος εξάγονται συμπεράσματα με βάση την ανάλυση των ευρημάτων στις διάφορες παρατηρούμενες καταστάσεις αλληλεπίδρασης μεταξύ οδηγού και πεζού | el |
heal.abstract | Road accidents are the third cause of death, after heart disease and cancer, as it is the reason for many, especially new, lives to be lost on the asphalt. The automation of transport means is increasing the safety and the efficiency of transport. To that end, the development of autonomous vehicles is an inevitable reality. The advancement of computational tools such as artificial intelligence accelerates the development of intelligent systems, making autonomous vehicles a fertile ground for the automotive industry and the scientific community. Automated vehicles have seen rapid technological development over the last decade and will soon be deployed on public roads. However, road traffic is unlikely to become fully automated in the near future. Instead, automated vehicles will share the road space with other human road users, including cyclists, pedestrians and drivers. A major challenge in the development of automated vehicles is understanding how these vehicles should interact with other human road users in order to ensure safe and efficient traffic flow. This diploma thesis aims to understand how interactions unfold between drivers and pedestrians, in order to ensure the safe integration of automated vehicles into mixed traffic environments. The quantitative and qualitative results derived from the interaction between the driver and the pedestrian study using eye tracking eyewear coupled with participants' commentary are being analyzed. At the same time, the behavior of drivers and pedestrians is modeled at a junction and effort is being made to create working model depicting the possible states of mutual attentiveness between driver and pedestrian as identified from the observation data. Finally, conclusions are drawn based on the analysis of the findings in the various observed states of interaction between the driver and the pedestrian. | en |
heal.advisorName | Ναθαναήλ, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Μαρμαράς, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Πόνης, Σταύρος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης και Επιχειρησιακής Έρευνας | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 66 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: