HEAL DSpace

Στατική και δυναμική καταπόνηση χαλύβων αυξημένης πλαστικότητας κατά την παραμόρφωση (TRIP 700) και συνακόλουθοι μετασχηματισμοί φάσεων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Φούρλαρης, Γεώργιος el
dc.contributor.author Λαζάρου, Μάριος Χ. el
dc.contributor.author Lazarou, Marios Ch. en
dc.date.accessioned 2011-09-06T07:11:44Z
dc.date.available 2011-09-06T07:11:44Z
dc.date.copyright 2011-07-22 -
dc.date.issued 2011-09-06
dc.date.submitted 2011-07-22 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/4956
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.9181
dc.description 131 σ. el
dc.description.abstract Η οικονομία καυσίμων, η μείωση των ρύπων και συνεπώς η μείωση του βάρους των αυτοκινήτων έχουν γίνει τα τελευταία 20 χρόνια τα μεγαλύτερα σημεία ενδιαφέροντος για την αυτοκινητοβιομηχανία. Ο κύριος λόγος είναι ότι ο σκελετός ενός αυτοκινήτου αποτελεί το 25-30% του συνολικού βάρους του. Μείωση του βάρους όμως σημαίνει μείωση του πάχους της λαμαρίνας του αυτοκινήτου και επομένως υψηλότερες απαιτήσεις αντοχής του χάλυβα της λαμαρίνας σε συνδυασμό με τις επιπλέον απαιτήσεις για ανάπτυξη χαλύβων χαμηλού κόστους παραγωγής και κατεργασίας, υψηλής διαμορφωσιμότητας (ώστε να επιτυγχάνονται πολύπλοκα σχήματα) και υψηλής συγκολλησιμότητας. Οι χάλυβες υψηλής αντοχής τύπου ΤRΙΡ είναι ουσιαστικά πολυφασικοί χάλυβες οι οποίοι περιέχουν μαρτενσίτη, μπαινίτη, και/ή υπολειπόμενο ωστενίτη σε ικανές ποσότητες ώστε να παράγουν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες μηχανικές ιδιότητες. Ετσι αποφασίστηκε στην παρούσα διπλωματική να μελετηθεί ο χαλυβας τυπου ΤRΙΡ 700. Το ακρωνύμιο ΤRΙΡ προέρχεται από την έκφραση Transformation Induced Plasticity δηλαδή "πλαστικότητα εκ μετασχηματισμού" και συνδέεται με τον μηχανικά-αποκαλούμενο μαρτενσιτικό μετασχηματισμό του παραμένοντα ωστενίτη. Η δομή αυτών των πολυφασικών χαλύβων αποτελείται κυρίως από φερρίτη, μπαινίτη και παραμένοντα ωστενίτη. Η επιρροή του φαινομένου ΤRΙΡ του παραμένοντος ωστενίτη είναι αυτή που αυξάνει την ομοιόμορφη παραμόρφωση αυτών ,των χαλύβων και που έχει ως αποτέλεσμα τη δραματική αύξηση της διαμορφωσιμότητας. Για το λόγο αυτό οι χάλυβες ΤΡΙΡ αποτελούν μια νέα κατηγορία χαλύβων, με ένα εξαιρετικό συνδυασμό υψηλής αντοχής και διαμορφωσιμότητας καθιστώντας με αυτό τον τρόπο αυτούς τους χάλυβες πολύ ελκυστικούς για εφαρμογές ψυχρής διαμόρφωσης που απαιτεί η βιομηχανία αυτοκινήτων. Με την ολοκλήρωση της διπλωματικής καταλήξαμε σε ενδιαφέροντα συμπεράσματα .Έτσι η αλλαγή της μικροδομής των χαλύβων TRIP μετά από ενδοκρίσιμη ανόπτηση ακολουθούμενη από μπαινιτικό μετασχηματισμό παράγει σύνθετες μικροδομές, με διαφορετική κρυσταλλογραφία, χαρακτηριστικά μετασχηματισμού κατά την πλαστική παραμόρφωση) που αποδίδουν τελικώς στο υλικό προηγμένα μηχανικά χαρακτηριστικά . el
dc.description.abstract The fuel economy, the reduced emissions and therefore the reduce of the weight of cars which was made in the last 20 years has the major interest for the automotive industry. The main reason is that the skeleton of a car is 25-30% of the total weight. Reduced weight means reduced the thickness of sheet metal of the car and therefore higher strength requirements of the steel sheet in conjunction with the additional requirements for development of low cost steel production and processing, high transformation(to achieve complex shapes) and high weldability. The high-strength TRIR steels is essentially multi-phase steels that contain martensite, bainite, and / or remaining austenite in sufficient quantities to produce very interesting mechanical properties. So it was decided in this project to study the TRIR steel 700. The TRIR acronym derived from the expression of Transformation Induced Plasticity relates to the mechanical-called martensitic transformation of the retaining austenite. The structure of these multiphase steels consists mainly of ferrite, bainite and retaining austenite. The result of the TRIP phenomenon of remaining austenite is this who is increasing the deformation of steel. For this reason TRIR steels are a new class of steels with an excellent combination of high strength and easy shaping making this way these steels very attractive for applications requiring cold shaping in the automotive industry. The conclusions of this project are very interesting. So the change of microstructure of TRIP steels after anilling followed by bainite transformation produces complex microstructures with different crystallography, characteristics of transformation during plastic deformation) that give the material eventually advanced mechanical characteristics en
dc.description.statementofresponsibility Μάριος Χ. Λαζάρου el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDRestricted-policy.xml en
dc.subject Χάλυβες el
dc.subject Αυξημένη πλαστικότητα el
dc.subject Τριπ 700 el
dc.subject Στατική καταπόνηση el
dc.subject Δυναμική καταπόνηση el
dc.subject Steels en
dc.subject Induced plasticity en
dc.subject Trip 700 en
dc.subject Static Load en
dc.subject Dynamic load en
dc.title Στατική και δυναμική καταπόνηση χαλύβων αυξημένης πλαστικότητας κατά την παραμόρφωση (TRIP 700) και συνακόλουθοι μετασχηματισμοί φάσεων el
dc.title.alternative Static and dynamic load of tranformation induced plasticity steels (TRIP 700) and phase transformtion en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2011-07-19 -
dc.date.modified 2011-07-22 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Παναγόπουλος, Χρίστος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Πάνιας, Δημήτριος el
dc.contributor.committeemember Φούρλαρης, Γεώργιος el
dc.contributor.committeemember Παναγόπουλος, Χρίστος el
dc.contributor.committeemember Πάνιας, Δημήτριος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων-Μεταλλουργών. Τομέας Μεταλλουργίας και Τεχνολογίας Υλικών. Εργαστήριο Μεταλλογνωσίας el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2011-09-06 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2011-09-06 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής