HEAL DSpace

Δυναμική συμπεριφορά ταχύπλοου σκάφους με διπλή ακμή και λόγο L/B=4 σε τυχαίους κυματισμούς

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Νικηφόρου-Τασόπουλος, Αγησίλαος el
dc.contributor.author Nikiforou-Tasopoulos, Agisilaos en
dc.date.accessioned 2019-12-20T10:19:35Z
dc.date.available 2019-12-20T10:19:35Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49608
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17306
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Ναυτική και Θαλάσσια Τεχνολογία και Επιστήμη” el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Φάσμα Bretschneider el
dc.subject Δυναμική συμπεριφορά el
dc.subject Ταχύπλοα σκάφη el
dc.subject Σταθερός συντελεστή εκτοπίσματος el
dc.subject RMS en
dc.subject RAO en
dc.subject Froude en
dc.subject Fixed displacement factor en
dc.subject L/B el
dc.subject Wave response el
dc.title Δυναμική συμπεριφορά ταχύπλοου σκάφους με διπλή ακμή και λόγο L/B=4 σε τυχαίους κυματισμούς el
heal.type masterThesis
heal.classification θαλάσσια υδροδυναμική el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-06-18
heal.abstract Στην παρούσα διπλωματική εργασία, γίνεται μελέτη της δυναμικής συμπεριφοράς του μοντέλου διπλής ακμής 163/01, της συστηματικής σειράς ταχύπλοων σκαφών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου με λόγο μήκους προς πλάτους ίσο με L/B=4.0. Με τον όρο δυναμική συμπεριφορά (seakeeping) περιγράφεται η ικανότητα ενός σκάφους να πλέει με ασφάλεια και χωρίς ιδιαίτερη καταπόνηση στο θαλάσσιο περιβάλλον, αποκτώντας με αυτόν τον τρόπο μεγαλύτερη διάρκεια χρήσης και συνεπώς, καλύτερη οικονομική εκμετάλλευση του πλοίου. Επίσης, συνίσταται στην ανάλυση των χαρακτηριστικών κινήσεων και της πρόσθετης αντίστασης στους κυματισμούς αυτούς. Τα πειράματα έλαβαν χώρα στην πειραματική δεξαμενή του Εργαστηρίου Ναυτικής και Θαλάσσιας Υδροδυναμικής (ΕΝΘΥ) του ΕΜΠ. Σκοπός της εργασίας είναι ο εμπλουτισμός της βάσης δεδομένων του Πολυτεχνείου, έτσι ώστε να είναι εύκολη η ανάκτηση πληροφοριών από τον μελλοντικό μελετητή καθώς και η δυνατότητα σύγκρισης όμοιων με τη σειρά σκαφών. Το πρότυπο μελετήθηκε με σταθερό συντελεστή εκτοπίσματος cDL=1.61, σε ταχύτητα, που αντιστοιχεί σε αριθμό Froude Fn=0.34 σε τυχαίους κυματισμούς, οι οποίοι προσομοιώνουν πραγματικές καταστάσεις θάλασσας. Tο φασματικό μοντέλο που χρησιμοποιήθηκε είναι αυτό του Bretschneider. Στην εργασία παρουσιάζονται τα φάσματα κυματισμού - αποκρίσεων σε εφτά καταστάσεις θάλασσας. Οι αποκρίσεις περιλαμβάνουν την κατακόρυφη κίνηση (heave), την κίνηση προνευτασμού (pitch) και τις απόλυτες κατακόρυφες επιταχύνσεις σε τρείς θέσεις του προτύπου στην πλώρη, στο κέντρο βάρους και στην πρύμνη. Ακόμα, οι δυναμικές αποκρίσεις παρουσιάζονται υπό μορφή RMS τιμών, ενώ η πρόσθετη αντίσταση δίνεται σε μέση τιμή. Στη συνέχεια, γίνεται σύγκριση των τιμών RMS με τις αντίστοιχες τιμές παλαιότερων πειραμάτων σε κοινές συνθήκες. Πιο συγκεκριμένα, στην πρώτη περίπτωση συγκρίνονται τα RMS των αποκρίσεων που εξήχθησαν μέσω των πειραμάτων του προτύπου 163/01 με τα αποτελέσματα για το ίδιο μοντέλο αλλά σε διαφορετική κατάσταση φόρτωσης, με συντελεστή εκτοπίσματος cDL=3.00, ενώ στη δεύτερη περίπτωση τα αποτελέσματα συγκρίνονται με αυτά διαφορετικού μοντέλου, με διαφορετικό λόγο μήκους προς πλάτος, L/B=5.5, στον ίδιο συντελεστή εκτοπίσματος. Τέλος, συγκρίνονται τα πειραματικά φάσματα των αποκρίσεων με αντίστοιχα φάσματα, τα οποία προέκυψαν με τη χρήση των αδιάστατων συντελεστών απόκρισης (Response Amplitude Operator – RAO) σε αρμονικούς κυματισμούς του ίδιου μοντέλου, από παλαιότερα πειράματα. el
heal.abstract In the current master thesis, the dynamic performance of the double chin model 163/01 of the systematic series of the National Technical University of Athens high speed boats was studied with a length to width ratio equal to L / B = 4.0. Seakeeping describes the ability of a boat to sail safely and without considerable strain in the marine environment, thereby obtaining longer use and hence better economic exploitation of the ship. It also consists of the analysis of the characteristic movements and the additional resistance to waves. The experiments took place in the experimental tank of the Laboratory for Ship & Marine Hydrodynamics (LSMH) of the NTUA. The scope of the current thesis is to enrich the database of the University in order to facilitate the retrieval of information for future researchers as well as to enable the comparison of similar series of vessels. The model was studied with a fixed displacement factor cDL = 1.61, at a speed corresponding to a Froude number Fn = 0.34 in random waves, which simulates real sea conditions. The spectral model used was that of Bretschneider. The thesis presents the wave-response spectra in seven different sea states. These responses include heave, pitch and absolute vertical accelerations at three positions of the model, namely in the bow, center of gravity and stern. In addition, the dynamic responses are presented in the form of RMS values, while the additional resistance in form of an average value. The RMS values are compared with the corresponding values of earlier experiments under the same conditions. More specifically, in the first case the RMS of the responses that were obtained from the model 163/01 experiments were compared with the results for the same model but in a different loading condition with a cDL = 3.00 displacement coefficient, whereas in the second case the results were compared with those of a model with length to width ratio L / B = 5.5, with the same displacement coefficient. Finally, the experimental spectra of responses were compared with the corresponding theoretical ones which were obtained from earlier experiments using the non-dimensional Response Amplitude Operator (RAO) in harmonic waves of the same model. en
heal.advisorName Γρηγορόπουλος, Γρηγόριος el
heal.committeeMemberName Τζαμπίρας, Γιώργος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 116 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα