dc.contributor.author |
Μυλωνάς, Δημήτριος
|
el |
dc.contributor.author |
Mylonas, Dimitrios
|
en |
dc.date.accessioned |
2020-01-21T09:35:43Z |
|
dc.date.available |
2020-01-21T09:35:43Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49699 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17397 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Συστήματα Αυτοματισμού” |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Δευτερογενές μονοπάτι |
el |
dc.subject |
Προσαρμοστικά φίλτρα |
el |
dc.subject |
Ενεργητικός έλεγχος θορύβου |
el |
dc.subject |
LMS |
en |
dc.subject |
Active noise control |
el |
dc.subject |
FxLMS |
en |
dc.subject |
Secondary path |
en |
dc.subject |
Adaptive filters |
en |
dc.title |
Ενεργητικός έλεγχος χαμηλοσυχνού αρμονικού θορύβου σε μέσα μεταφοράς |
el |
dc.contributor.department |
Laboratory of Dynamics and Structures |
el |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΘΟΡΥΒΟΥ |
el |
heal.classification |
ACTIVE NOISE CONTROL |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2019-06-05 |
|
heal.abstract |
Σκοπός της συγκεκριμένης μεταπτυχιακής εργασίας είναι η μελέτη και η υλοποίηση ενός συστήματος ενεργητικού ελέγχου θορύβου, το οποίο θα μειώνει το επίπεδο θορύβων χαμηλής συχνότητας μέσα στην καμπίνα μέσων μεταφοράς (αυτοκίνητα, μικρά αεροσκάφη, θαλαμηγοί), οι οποίοι προέρχονται από τους κινητήρες των μέσων αυτών. Η μείωση των θορύβων αυτών συμβάλλει στη βελτίωση των συνθηκών που επικρατούν στην καμπίνα των επιβατών. Προκειμένου να επιτευχθεί το εν λόγω σύστημα ήταν αναγκαία η σε βάθος μελέτη των αλγορίθμων, του ελεγκτή καθώς και των αισθητήρων και επενεργητών που θα χρησιμοποιούνταν. Έτσι υλοποιήθηκε ο αλγόριθμος FxLMS στο περιβάλλον του LabView 2017. Σαν υπολογιστική πλατφόρμα για να “τρέξει” ο FxLMS χρησιμοποιήθηκε ο CRIO-9030. Έπειτα έγινε η επιλογή κατάλληλων ηχείων και μικροφώνων, ώστε να επιτυγχάνεται ικανοποιητική μείωση του χαμηλόσυχνου θορύβου. |
el |
heal.abstract |
The objective of this thesis is to study and implement an active noise control system (ΑΝC) aimed at reducing a low-frequency sound from the cabin of vehicles such as automobiles and light aircrafts. The sound is produced by the engines of the vehicle and its reduction leads to the comfort enhancement inside the cabin. In order to achieve active noise control in these environments, aspects as the control method, the actuator and sensor type and the positioning must be considered. Filtered x LMS algorithm is used, implemented in LabVIEW 2017 environment. The algorithm “runs” in cRIO 9030 system of National Instruments. Significant decrease of the sound level and especially of the 100 Hz harmonic was noted.
Keywords: |
en |
heal.advisorName |
Αντωνιάδης, Ιωάννης |
el |
heal.committeeMemberName |
Αντωνιάδης, Ιωάννης |
el |
heal.committeeMemberName |
Προβατίδης, Χριστόφορος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κουλοχέρης, Δημήτριος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
89 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|