dc.contributor.author | Πετίδης, Ιωάννης | el |
dc.contributor.author | Petidis, Ioannis | en |
dc.date.accessioned | 2020-02-03T10:46:37Z | |
dc.date.available | 2020-02-03T10:46:37Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49733 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17431 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Επιστήμη και Τεχνολογία Υδατικών Πόρων” | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Απόβλητα λιμένων | el |
dc.subject | Σχέδια διαχείρισης αποβλήτων | el |
dc.subject | Εγκαταστάσεις παραλαβής αποβλήτων | el |
dc.subject | Κυκλάδες | el |
dc.subject | Μεταφορά αποβλήτων | el |
dc.subject | PRF | en |
dc.subject | Shipping Garbages | en |
dc.subject | Shipping residues | en |
dc.subject | Cyclades | en |
dc.subject | Ports | en |
dc.title | Σχέδιο διαχείρισης αποβλήτων πλοίων σε σύμπλεγμα νησιών του Αιγαίου. | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Βελτιστοποίηση | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-10-28 | |
heal.abstract | Στην παρούσα διπλωματική εργασία εξετάστηκε η δυνατότητα διαχείρισης των απορριμμάτων και αποβλήτων που προκύπτουν από την ναυτιλία σε τοπικό επίπεδο έτσι όπως προβλέπει και η αναθεωρημένη νομοθεσία 8111.1/41/2009 για τα σχέδια διαχείρισης. Λόγο του ότι είναι τεχνικοοικονομικά αδύνατο για κάθε νησί ξεχωριστά να λειτουργεί επαρκώς και αυτόνομα (σχέδια, ανάδοχοι, ελεγκτικός μηχανισμός) εξετάζετε η δημιουργία ενός «δικτύου» νησιών, στο οποίο τα σχέδια θα καλύπτουν την συλλογική ανάγκη του δικτύου. Με την μελέτη αυτή ουσιαστικά γίνεται μια προσπάθεια να συγκεραστεί η απαίτηση της νομοθεσίας για τοπικά σχέδια διαχείρισης και ταυτόχρονα να καθιστάτε εφικτό και από οικονομικοτεχνικής άποψης βάση των δυναμικοτήτων. Συγκεκριμένα εξετάζεται ένα σύμπλεγμα νησιών του Αιγαίου το οποίο παρουσιάζει την μεγαλύτερη κίνηση επιβατών και πλοίων μετά το λιμάνι του Πειραιά. Εκτενέστερα, αρχικά έγινε βιβλιογραφική ανασκόπηση επί των συστημάτων συλλογής και διαχείρισης αποβλήτων σε άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια. Επίσης, συμπεριλήφθηκε μια σύντομη ανασκόπηση της υφιστάμενης νομοθεσίας για την διαχείριση των αποβλήτων σε τοπικό , ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο. Στη συνέχεια έγινε η επιλογή του συμπλέγματος νήσων (σύμπλεγμα νήσων: Νάξος-Πάρος- Αντίπαρος-Μύκονος-Σχοινούσα-Δονούσα-Ηρακλειά-Ίος-Τήνος-Σύρος-Σέριφος- Σίφνος-Κίμωλος-Φολέγανδρος-Σίκινος-Θήρα-Αμοργός-Κουφονήσια) προς μελέτη και , συλλέχθηκαν δεδομένα για τα πλοία τα οποία προσεγγίζουν τους λιμένες ενδιαφέροντος του εν λόγω συμπλέγματος. Τα δεδομένα αναλύθηκαν με τέτοιο τρόπο ώστε να εξαχθούν συμπεράσματα για τις ανάγκες και τη δυναμικότητα των εγκαταστάσεων που είναι απαραίτητες. Αφού έγιναν οι υπολογισμοί για τα δυνητικά παραγόμενα απόβλητα του συμπλέγματος μελετήθηκαν πέντε διαφορετικά σενάρια για τον τρόπο διαχείρισης των απορριμμάτων-αποβλήτων εντός του συμπλέγματος έτσι ώστε να προκύψει η βέλτιστη λύση . Στα τρία πρώτα σενάρια μελετήθηκε η διαχείριση των αποβλήτων σε δυο διαφορετικά νησιά hub (Μύκονος, Νάξος) τα οποία προέκυψαν μέσω πολυκριτηριακής ανάλυσης που προηγήθηκε αλλά και βάσει τονοχιλιομέτρων επί του συνόλου των αποβλήτων προς κάθε πιθανή νήσο του συμπλέγματος. Στο σενάριο 4 εξετάστηκε η μεταφορά των αποβλήτων τύπου Annex I στο λιμάνι του Πειραιά ως τελικό αποδέκτη με διαφορετικές μεθόδους συλλογής. Τέλος στο σενάριο 5 μελετήθηκαν τα τρία πρώτα σενάρια λαμβάνοντας υπ’ όψη διαφορετική υπόθεση για τις παραδιδόμενες ποσότητες αποβλήτων-απορριμμάτων. 10 Εν συνεχεία έγινε ο σχολιασμός των αποτελεσμάτων των σεναρίων που μελετήθηκαν και η συγγραφή προτάσεων για την διαχείριση των αποβλήτων- απορριμμάτων για κάθε νησί του συμπλέγματος αλλά και για την νήσο hub που τελικά προτείνεται . Τέλος συμπεριλήφθηκαν προτάσεις για περαιτέρω διερεύνηση επί του θέματος της διαχείρισης αποβλήτων, αλλά και όλα τα προβλήματα που υπήρξαν κατά την διάρκεια της έρευνας. | el |
heal.abstract | The present diploma thesis aims to find a feasible and viable way in order to handle the waste (garbage and residues) generated by the shipping industry at a local scale. More specifically, this research focuses on a group of Aegean archipelagos islands. The selection of these islands was made based on the following two characteristics: First, the islands are in close proximity to each other, which could achieve the lowest environmental impact and the most cost effective way of transportation. Secondly, the islands have high percentages of ship and passenger traffic. At the same time we performed a literature review concerning the handling system of the waste and residues produced by the shipping industries in other European ports. In this instance, we considered data from two other studies. The first study concerned 52 ports of the Mediterranean sea, while the second one focused on the main ports of the Baltic sea. Moreover, we studied the legal framework of shipping waste handling in the international, European and Greek legal framework. It is worth mentioning that an important contribution of this thesis is the specification of the basic requirements for the implementation of a reception facility plan in a Greek port. Based on the above characteristics, the identified cluster consists of the following islands: NAXOS-PAROS-ANTIPAROS-MYKONOS-SCHINOUSA11 DONOUSA-IRAKLEIA-IOS-TINOS-SIROS-SERIFOS-SIFNOS-KIMOLOSFOLEGANDROS- SIKINOS-THIRA-AMORGOS-KOUFONISI. The methodology applied at the beginning of the study was: All the shipping lines that serve the islands of the cluster were listed. All the information and data about the coastal shipping traffic was presented through various graphs. To be more specific, the passenger arrivals for the years 2015, 2016 and 2017 were recorded and visualized in a bar chart for every trimester of each year. Furthermore, the arrivals of the ships for every shipping line were recorded throughout these three years and were presented using pie charts. The aforementioned charts facilitated the comparison of the data and highlighted the possible correlation or periodic phenomena that may have occurred. Another important waste producer is the cruise line shipping industry. In this case, all the cruise ships and passengers that arrived in the islands ports at the same period of time (2015-2017) were listed. A graph was used to illustrate the collected information. Accordingly this, the waste material produced by both the shipping and the cruising lines in the years 2015-2017 was estimated. The major drawback in this part was the lack of specific characteristics of the ships under study. A multicriteria evaluation was conducted in order to determine which islands were more suitable as a hub. Based on the analysis mentioned above, the following five possible cases were considered. 1stScenario: The chosen islands were MYKONOS-TINOS-SYROS-NAXOS-PAROS with MYKONOS as a hub island in 40 km range. 2ndScenario: The chosen islands were NAXOS-PAROS-ANTIPAROS-MYKONOSSXOINOUSA- DONOUSA-HRAKLEIA-IOS with NAXOS as a hub island in 40 km range. 3rdScenario: The chosen islands were all the islands of cluster NAXOS-PAROSANTIPAROS- MIKONOS-SCHINOUSA-DONOUSA-IRAKLEIA-IOS-TINOSSIROS- SERIFOS-SIFNOS-KIMOLOS-FOLEGANDROS-SIKINOS-THIRA12 AMORGOS-KOUFONISI in that case NAXOS was the hub center with double the range relative to scenarios 1 and 2 (80km). For each of the above three scenarios we calculated the shipping impact (ton/km) that occurred from waste transportation. This parameter (ton/km) was used as a comparison metric between the scenarios in order to derive the optimal solution. 4th Scenario: In this case, only the transportation solutions for Annex I were studied with the Piraeus port as the final destination. This assumption was made as a result of scenarios 1, 2 & 3 because the tonnage of Annex I was inefficient to support the construction of a treatment plant in any of these three cases. Three possible ways were examined in order to optimize the transportation procedure: hub system collection, circular route system collection and a combination of both systems. 5th Scenario: The last case was a completely new scenario. We modified the initial input data of the possible waste streams that could be delivered from each one of the cluster islands. Moreover, the new assumption about the incoming waste streams was estimated considering that the coastal shipping industry does not deliver any type of waste. Additionally, we considered that only 35% of the total amount of the Annex V garbage should be redirected to their final destination after a sorting procedure (recyclable, organic, inner, EST.) The results of each scenario were evaluated in order to extract some useful conclusions. Furthermore, proposals were formed about the necessary infrastructures that must exist in every island of each cluster. In conclusion, it appears that there is a wide range of possible solutions, which are strongly connected with the initial assumption about waste products from every island. We decided that the most viable solution at this time is the one presented within the 5th scenario. | en |
heal.advisorName | Λοΐζίδου, Μαρία | el |
heal.committeeMemberName | Νάνου, Αικατερίνη | el |
heal.committeeMemberName | Γιαντση, Θεοδώρα | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 136 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: