dc.contributor.author | Topalidou, Elisavet | el |
dc.contributor.author | Τοπαλίδου, Ελισάβετ | en |
dc.date.accessioned | 2020-02-03T10:52:00Z | |
dc.date.available | 2020-02-03T10:52:00Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49734 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17432 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Δομοστατικός Σχεδιασμός και Ανάλυση των Κατασκευών” | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Μεταλλικές κατασκευές | el |
dc.subject | Μεταλλικά κτίρια | el |
dc.subject | Μεταλλικό υπόστεγο | el |
dc.subject | Σύστημα FUSEIS1-1 | el |
dc.subject | Σύστημα MRF | el |
dc.subject | Steel constructions | en |
dc.subject | Metallic buildings | en |
dc.subject | Metallic hangar | en |
dc.subject | FUSEIS1-1 system | en |
dc.subject | MRF system | en |
dc.title | Σχεδιασμός Συγκροτήματος Μεταλλικών Κτιρίων Γραφείων και Υπόστεγου Συντήρησης Αεροσκαφών | el |
dc.title | Design of a Metallic Complex of Office Buildings and Aircraft Maintenance Hangar | en |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Μεταλλικές κατασκευές | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-10-31 | |
heal.abstract | Αντικείμενο της παρούσας εργασίας αποτελεί ένα συγκρότημα μεταλλικών κτιρίων και υπόστεγων στην περιοχή του Κρατικού Αερολιμένα Νέας Αγχιάλου. Το συγκρότημα κτιρίων αποτελείται από τριώροφα κτίρια, τα οποία προορίζονται για τη στέγαση γραφείων. Η διάταξη των κτιρίων σε κάτοψη είναι τέτοια, ώστε να δημιουργείται ελεύθερος χώρος μεταξύ τους, ο οποίος καλύπτεται από μεταλλικά υπόστεγα που προσφέρονται για τη στέγαση, συντήρηση και επισκευή μικρών στρατιωτικών αεροσκαφών. Η γεωμετρία του συγκροτήματος βασίζεται σε υπάρχοντα αρχιτεκτονικά σχέδια. Πραγματοποιείται μελέτη και διαστασιολόγηση τριών μεταλλικών κτιρίων και ενός μεταλλικού υπόστεγου. Μορφώνονται τέσσερα στατικώς ανεξάρτητα μοντέλα με γραμμικά ραβδωτά στοιχεία (beam elements) και η προσομοίωσή τους πραγματοποιείται με χρήση του εμπορικού λογισμικού SAP2000. Για τα τριώροφα κτίρια, αρχικά επιλέγονται οι βασικές παράμετροι σχεδιασμού τους (δομικά υλικά, γεωμετρία φέροντος οργανισμού, τύπος αντισεισμικών συστημάτων, πλήθος και διάταξη τους στο φορέα). Για τη σεισμική προστασία των κτιρίων χρησιμοποιούνται συστήματα FUSEIS1-1 και MRFs. Ορίζονται τα ίδια βάρη των επικαλύψεων και στη συνέχεια υπολογίζονται τα ωφέλιμα φορτία των ορόφων και δωμάτων και τα φορτία χιονιού των δωμάτων σύμφωνα με τις διατάξεις του Ευρωκώδικα. Κατασκευάζονται προσομοιώματα των φορέων των κτιρίων, εισάγονται τα φορτία τους και πραγματοποιούνται οι συνδυασμοί τους. Διενεργείται γραμμική ελαστική ανάλυση και προκύπτουν τα εντατικά μεγέθη και οι παραμορφώσεις βάσει των οποίων ελέγχονται και διαστασιολογούνται τα κύρια δομικά μέλη των φορέων σύμφωνα με τα κριτήρια αντοχής και λειτουργικότητας, σε Οριακή Κατάσταση Αστοχίας και Λειτουργικότητας. Ακολουθεί ο αντισεισμικός σχεδιασμός τους με την πραγματοποίηση δυναμικής φασματικής ανάλυσης. Με την εκτέλεση της ελαστικής ανάλυσης και την εφαρμογή των κριτηρίων ικανοτικού σχεδιασμού, λαμβάνεται υπόψη η πιθανή μετελαστική συμπεριφορά των κατασκευών κατά το σεισμό σχεδιασμού, με τη διαρροή των φορέων σε συγκεκριμένες θέσεις. Επιπλέον, πραγματοποιούνται μη γραμμικές στατικές αναλύσεις (αναλύσεις pushover), οι οποίες δίνουν πληροφορίες για την εξέλιξη της διαρροής και πλαστικοποίησης των μελών των φορέων. Προβλέπεται έτσι η παραμορφωμένη κατάσταση και ο μηχανισμός κατάρρευσης κάθε φορέα, κρίνεται αν είναι οι επιθυμητοί και υπολογίζεται ο συντελεστής συμπεριφοράς στις κύριες διευθύνσεις. Τέλος, παρατίθεται η απαίτηση κάθε κατασκευής σε χάλυβα (kg/m2). Όσον αφορά το υπόστεγο, αρχικά επιλέγονται οι βασικές παράμετροι σχεδιασμού του (δομικά υλικά, γεωμετρία φέροντος οργανισμού, τύπος αντιανέμιων συστημάτων, πλήθος και διάταξη τους στο φορέα). Τοποθετείται γερανογέφυρα ανυψωτικής ικανότητας 5 t για τη συντήρηση και επισκευή αεροσκαφών (μεταφορά κινητήρα και άλλων μικρών ανταλλακτικών). Ορίζονται τα ίδια βάρη των επικαλύψεων και του μηχανολογικού εξοπλισμού. Στη συνέχεια υπολογίζονται τα φορτία χιονιού, οι πιέσεις ανέμου, οι θερμοκρασιακές μεταβολές και τα βάρη που προέρχονται από τη λειτουργία της γερανογέφυρας σύμφωνα με τις διατάξεις του Ευρωκώδικα. Μορφώνεται προσομοίωμα του φορέα του υπόστεγου, εισάγονται τα φορτία του και πραγματοποιούνται οι συνδυασμοί τους. Διενεργείται γραμμική ελαστική ανάλυση και προκύπτουν τα εντατικά μεγέθη και οι παραμορφώσεις βάσει των οποίων ελέγχονται και διαστασιολογούνται τα κύρια δομικά μέλη του φορέα σύμφωνα με τα κριτήρια αντοχής και λειτουργικότητας και γίνεται ο έλεγχός τους σε Οριακή Κατάσταση Αστοχίας (ΟΚΑ) και Λειτουργικότητας (ΟΚΛ). Τέλος, παρατίθεται η απαίτηση του υπόστεγου σε χάλυβα (kg/m2). | el |
heal.abstract | The object of this master thesis is the design of a metallic building and hangar complex in the area of Nea Anchialos State Airport. The building complex consists of three-storey buildings, which are intended for office housing. The layout of the buildings creates free space between them, which is covered by metal sheds and is offered for housing, maintenance and repair of small military aircraft. The geometry of the complex is based on existing architectural designs. A study and dimensioning of three metal buildings and a metal shed are carried out. Four static independent models with linear beam elements are constructed. The commercial software SAP 2000 is used for the simulation. Initially, the main parameters of the design for the three-storey buildings are set (building materials, the geometry of the bearing organism, type of earthquake systems, their number and arrangement). For seismic protection, FUSEIS1-1 and MRFs systems are used. The coating weights are defined, the live loads of the floors and the roofs and the snow loads of the roofs are calculated according to the provisions of the Eurocode. Models of the buildings are constructed, their loads are imported and their combinations are made. Linear elastic analysis is performed, resulting in specific internal forces and deformations. All the main structural members are preliminarily dimensioned and checked with the worst case of internal forces and deformations according to the criteria of durability and functionality at Ultimate Limit State - ULS and Service Limit State - SLS. Subsequently, the seismic design of the buildings is occurred, by conducting Modal Response Spectrum Analysis and applying the capacity design. Hence, the possible post-elastic behavior of the constructions, with the structural elements yielding in specific locations, is taken into account. In addition, non-linear static analyses (pushover analyses) are performed, which provide information on the development of the yielding and plasticity of the structural members. The deformed shape and the collapse mechanism of each structure are predicted and assessed. The behavior factor, which is used in the linear analysis, is checked. Finally, the steel requirement for each construction is given (kg/m2). Regarding the hangar, initially, the main parameters are set (materials, the geometry of the bearing structure, type, number and arrangement of wind-resistant systems). For the maintenance and repair of aircraft (e.g. engine and small spare parts transfer), a crane (5 tn lifting capacity) is installed. The self-weights of coatings and mechanical equipment are defined. The snow loads, wind pressures, temperature loads and weights from the operation of the crane are calculated, according to the provisions of the Eurocode. Model of the hangar is constructed, its loads are imported and their combinations are made. Linear Elastic analysis is performed, resulting in specific internal forces and deformations. All members of the hangar are dimensioned and checked with the worst case of internal forces and deformations according to the criteria of durability and functionality at ULS and SLS. Finally, the steel requirement for the hangar is given (kg/m2). | en |
heal.advisorName | Βάγιας, Ιωάννης | |
heal.committeeMemberName | Βάγιας, Ιωάννης | |
heal.committeeMemberName | Βαμβάτσικος, Δημήτριος | |
heal.committeeMemberName | Θανόπουλος, Παύλος | |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 181 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: