HEAL DSpace

Σχεδιασμός Συγκροτήματος Μεταλλικών Κτιρίων Γραφείων και Υπόστεγου Συντήρησης Αεροσκαφών

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Topalidou, Elisavet el
dc.contributor.author Τοπαλίδου, Ελισάβετ en
dc.date.accessioned 2020-02-03T10:52:00Z
dc.date.available 2020-02-03T10:52:00Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49734
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17432
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Δομοστατικός Σχεδιασμός και Ανάλυση των Κατασκευών” el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Μεταλλικές κατασκευές el
dc.subject Μεταλλικά κτίρια el
dc.subject Μεταλλικό υπόστεγο el
dc.subject Σύστημα FUSEIS1-1 el
dc.subject Σύστημα MRF el
dc.subject Steel constructions en
dc.subject Metallic buildings en
dc.subject Metallic hangar en
dc.subject FUSEIS1-1 system en
dc.subject MRF system en
dc.title Σχεδιασμός Συγκροτήματος Μεταλλικών Κτιρίων Γραφείων και Υπόστεγου Συντήρησης Αεροσκαφών el
dc.title Design of a Metallic Complex of Office Buildings and Aircraft Maintenance Hangar en
heal.type masterThesis
heal.classification Μεταλλικές κατασκευές el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-10-31
heal.abstract Αντικείμενο της παρούσας εργασίας αποτελεί ένα συγκρότημα μεταλλικών κτιρίων και υπόστεγων στην περιοχή του Κρατικού Αερολιμένα Νέας Αγχιάλου. Το συγκρότημα κτιρίων αποτελείται από τριώροφα κτίρια, τα οποία προορίζονται για τη στέγαση γραφείων. Η διάταξη των κτιρίων σε κάτοψη είναι τέτοια, ώστε να δημιουργείται ελεύθερος χώρος μεταξύ τους, ο οποίος καλύπτεται από μεταλλικά υπόστεγα που προσφέρονται για τη στέγαση, συντήρηση και επισκευή μικρών στρατιωτικών αεροσκαφών. Η γεωμετρία του συγκροτήματος βασίζεται σε υπάρχοντα αρχιτεκτονικά σχέδια. Πραγματοποιείται μελέτη και διαστασιολόγηση τριών μεταλλικών κτιρίων και ενός μεταλλικού υπόστεγου. Μορφώνονται τέσσερα στατικώς ανεξάρτητα μοντέλα με γραμμικά ραβδωτά στοιχεία (beam elements) και η προσομοίωσή τους πραγματοποιείται με χρήση του εμπορικού λογισμικού SAP2000. Για τα τριώροφα κτίρια, αρχικά επιλέγονται οι βασικές παράμετροι σχεδιασμού τους (δομικά υλικά, γεωμετρία φέροντος οργανισμού, τύπος αντισεισμικών συστημάτων, πλήθος και διάταξη τους στο φορέα). Για τη σεισμική προστασία των κτιρίων χρησιμοποιούνται συστήματα FUSEIS1-1 και MRFs. Ορίζονται τα ίδια βάρη των επικαλύψεων και στη συνέχεια υπολογίζονται τα ωφέλιμα φορτία των ορόφων και δωμάτων και τα φορτία χιονιού των δωμάτων σύμφωνα με τις διατάξεις του Ευρωκώδικα. Κατασκευάζονται προσομοιώματα των φορέων των κτιρίων, εισάγονται τα φορτία τους και πραγματοποιούνται οι συνδυασμοί τους. Διενεργείται γραμμική ελαστική ανάλυση και προκύπτουν τα εντατικά μεγέθη και οι παραμορφώσεις βάσει των οποίων ελέγχονται και διαστασιολογούνται τα κύρια δομικά μέλη των φορέων σύμφωνα με τα κριτήρια αντοχής και λειτουργικότητας, σε Οριακή Κατάσταση Αστοχίας και Λειτουργικότητας. Ακολουθεί ο αντισεισμικός σχεδιασμός τους με την πραγματοποίηση δυναμικής φασματικής ανάλυσης. Με την εκτέλεση της ελαστικής ανάλυσης και την εφαρμογή των κριτηρίων ικανοτικού σχεδιασμού, λαμβάνεται υπόψη η πιθανή μετελαστική συμπεριφορά των κατασκευών κατά το σεισμό σχεδιασμού, με τη διαρροή των φορέων σε συγκεκριμένες θέσεις. Επιπλέον, πραγματοποιούνται μη γραμμικές στατικές αναλύσεις (αναλύσεις pushover), οι οποίες δίνουν πληροφορίες για την εξέλιξη της διαρροής και πλαστικοποίησης των μελών των φορέων. Προβλέπεται έτσι η παραμορφωμένη κατάσταση και ο μηχανισμός κατάρρευσης κάθε φορέα, κρίνεται αν είναι οι επιθυμητοί και υπολογίζεται ο συντελεστής συμπεριφοράς στις κύριες διευθύνσεις. Τέλος, παρατίθεται η απαίτηση κάθε κατασκευής σε χάλυβα (kg/m2). Όσον αφορά το υπόστεγο, αρχικά επιλέγονται οι βασικές παράμετροι σχεδιασμού του (δομικά υλικά, γεωμετρία φέροντος οργανισμού, τύπος αντιανέμιων συστημάτων, πλήθος και διάταξη τους στο φορέα). Τοποθετείται γερανογέφυρα ανυψωτικής ικανότητας 5 t για τη συντήρηση και επισκευή αεροσκαφών (μεταφορά κινητήρα και άλλων μικρών ανταλλακτικών). Ορίζονται τα ίδια βάρη των επικαλύψεων και του μηχανολογικού εξοπλισμού. Στη συνέχεια υπολογίζονται τα φορτία χιονιού, οι πιέσεις ανέμου, οι θερμοκρασιακές μεταβολές και τα βάρη που προέρχονται από τη λειτουργία της γερανογέφυρας σύμφωνα με τις διατάξεις του Ευρωκώδικα. Μορφώνεται προσομοίωμα του φορέα του υπόστεγου, εισάγονται τα φορτία του και πραγματοποιούνται οι συνδυασμοί τους. Διενεργείται γραμμική ελαστική ανάλυση και προκύπτουν τα εντατικά μεγέθη και οι παραμορφώσεις βάσει των οποίων ελέγχονται και διαστασιολογούνται τα κύρια δομικά μέλη του φορέα σύμφωνα με τα κριτήρια αντοχής και λειτουργικότητας και γίνεται ο έλεγχός τους σε Οριακή Κατάσταση Αστοχίας (ΟΚΑ) και Λειτουργικότητας (ΟΚΛ). Τέλος, παρατίθεται η απαίτηση του υπόστεγου σε χάλυβα (kg/m2). el
heal.abstract The object of this master thesis is the design of a metallic building and hangar complex in the area of Nea Anchialos State Airport. The building complex consists of three-storey buildings, which are intended for office housing. The layout of the buildings creates free space between them, which is covered by metal sheds and is offered for housing, maintenance and repair of small military aircraft. The geometry of the complex is based on existing architectural designs. A study and dimensioning of three metal buildings and a metal shed are carried out. Four static independent models with linear beam elements are constructed. The commercial software SAP 2000 is used for the simulation. Initially, the main parameters of the design for the three-storey buildings are set (building materials, the geometry of the bearing organism, type of earthquake systems, their number and arrangement). For seismic protection, FUSEIS1-1 and MRFs systems are used. The coating weights are defined, the live loads of the floors and the roofs and the snow loads of the roofs are calculated according to the provisions of the Eurocode. Models of the buildings are constructed, their loads are imported and their combinations are made. Linear elastic analysis is performed, resulting in specific internal forces and deformations. All the main structural members are preliminarily dimensioned and checked with the worst case of internal forces and deformations according to the criteria of durability and functionality at Ultimate Limit State - ULS and Service Limit State - SLS. Subsequently, the seismic design of the buildings is occurred, by conducting Modal Response Spectrum Analysis and applying the capacity design. Hence, the possible post-elastic behavior of the constructions, with the structural elements yielding in specific locations, is taken into account. In addition, non-linear static analyses (pushover analyses) are performed, which provide information on the development of the yielding and plasticity of the structural members. The deformed shape and the collapse mechanism of each structure are predicted and assessed. The behavior factor, which is used in the linear analysis, is checked. Finally, the steel requirement for each construction is given (kg/m2). Regarding the hangar, initially, the main parameters are set (materials, the geometry of the bearing structure, type, number and arrangement of wind-resistant systems). For the maintenance and repair of aircraft (e.g. engine and small spare parts transfer), a crane (5 tn lifting capacity) is installed. The self-weights of coatings and mechanical equipment are defined. The snow loads, wind pressures, temperature loads and weights from the operation of the crane are calculated, according to the provisions of the Eurocode. Model of the hangar is constructed, its loads are imported and their combinations are made. Linear Elastic analysis is performed, resulting in specific internal forces and deformations. All members of the hangar are dimensioned and checked with the worst case of internal forces and deformations according to the criteria of durability and functionality at ULS and SLS. Finally, the steel requirement for the hangar is given (kg/m2). en
heal.advisorName Βάγιας, Ιωάννης
heal.committeeMemberName Βάγιας, Ιωάννης
heal.committeeMemberName Βαμβάτσικος, Δημήτριος
heal.committeeMemberName Θανόπουλος, Παύλος
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 181 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα