dc.contributor.author |
Αβανίδου, Καλλιόπη
|
|
dc.contributor.author |
Avanidou, Kalliopi
|
|
dc.date.accessioned |
2020-02-12T11:11:16Z |
|
dc.date.available |
2020-02-12T11:11:16Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49764 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17462 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Γεωπληροφορική” |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Η χαρτογραφία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση |
el |
dc.subject |
Πραγματολογία |
el |
dc.subject |
Σημειολογία |
el |
dc.subject |
Σύνταξη |
el |
dc.subject |
Χαρτογραφικά σημεία |
el |
dc.title |
Μια σημειολογική προσέγγιση στους σχολικούς χάρτες |
el |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
Θεωρητική Χαρτογραφία |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2019-10-29 |
|
heal.abstract |
Στόχος της παρούσας έρευνας είναι η εξέταση των χαρτών που συναντώνται στα βιβλία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η χωρική σκέψη βρίσκει εφαρμογή στην καθημερινή ζωή, όπως η παροχή και η λήψη οδηγιών, η πλοήγηση στον χώρο και η ερμηνεία χαρτών. Για τον σκοπό αυτό διερευνήθηκαν οι χάρτες που χρησιμοποιούνται στα σχολικά βιβλία, σύμφωνα με τους κλάδους της σημειωτικής και τους χαρτογραφικούς κανόνες ώστε να παρατηρηθεί αν οι μαθητές θα προβούν στην αποτελεσματική ανάγνωσή τους. Ο τρόπος που δομεί ένας χαρτογράφος τα σύμβολα είναι καθοριστικός για την συνεκτικότητα και την απόδοση του νοήματος. Ξεκάθαρα ο όρος της Γεωγραφίας συναντάται στις δυο τελευταίες τάξεις του δημοτικού και εκεί εντοπίζονται πιο δομημένα οι πρώτοι χαρτογραφικοί όροι, παρόλα αυτά στο μάθημα της Ιστορίας προηγουμένων τάξεων παρατηρείται η εκτενής χρήση χαρτών και ενώ αναμένεται η σαφής απόδοση των στοιχείων που οπτικοποιούν τα σφάλματα που εντοπίζονται οδηγούν σε εσφαλμένες δηλώσεις και συνδηλώσεις. Πραγματοποιήθηκε ανάλυση χαρτών στηριζόμενη στην πραγματολογία, και την πιθανή ερμηνεία που μπορεί να δοθεί από την πλευρά του αναγνώστη, ώστε να εντοπιστούν πιθανά συντακτικά και ερμηνευτικά λάθη. Κλείνοντας ακολουθεί μια σειρά προτάσεων βελτίωσης χαρτών που αναλύθηκαν, για την καλύτερη απόδοση του νοήματος σύμφωνα με κανόνες. |
el |
heal.abstract |
The purpose of this study is to examine the maps which found in primary education textbooks. Spatial thinking finds practical use in everyday life, such as providing and receiving directions, navigating, and interpreting maps. For this purpose, the maps which used in the primary education textbooks were studied according to semantics and the cartographic rules in order to observe if the students would read them effectively. The way a cartographer constructs symbols is crucial to the consistency and efficiency of their meaning. The term of Geography is clearly found in the last two classes of elementary school where the first mapping terms are more structured, although extensive use of maps is observed in the History lesson of the preceding classes and while is expected a clearly presentation of the data which visualized, the errors lead to incorrect statements and conclusions. The study includes a map analysis based on pragmatics, and a possible interpretation by the reader, so to identify syntactic and interpretative errors. At the end follows a series of map improvement suggestions that were analyzed to succeed a better performance of the meaning. |
en |
heal.advisorName |
Φιλιππακοπούλου, Βασιλική |
|
heal.committeeMemberName |
Φιλιππακοπούλου, Βασιλική |
|
heal.committeeMemberName |
Νάκος, Βύρωνας |
|
heal.committeeMemberName |
Τομαή, Ελένη |
|
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
114 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|