HEAL DSpace

Το γκράφιτι ως μέσο επαναδιαπραγμάτευσης του δημόσιου χώρου και της εικόνας της πόλης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Παπακωνσταντίνου, Ερμής el
dc.contributor.author Papakonstantinou, Ermis en
dc.date.accessioned 2020-02-13T09:17:05Z
dc.date.available 2020-02-13T09:17:05Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49768
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17466
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μεταπτυχιακή εργασία. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του Χώρου : Πολεοδομία - Χωροταξία (Κατ. Β')" el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ *
dc.subject Δημόσιοι χώροι el
dc.subject Γκράφιτι el
dc.subject Δικαίωμα παρέμβασης στο χώρο της πόλης el
dc.subject Εικόνα της πόλης el
dc.subject Συγκρούσεις αισθητικής el
dc.subject Public spaces en
dc.subject Graffiti en
dc.subject Right to intervene in the urban space en
dc.subject City images en
dc.subject Conflicts of Aesthetics en
dc.title Το γκράφιτι ως μέσο επαναδιαπραγμάτευσης του δημόσιου χώρου και της εικόνας της πόλης el
dc.title Graffiti as a means of renegotiation of the public space and image of the city en
heal.type masterThesis el
heal.classification Πολεοδομία και Χωροταξία el
heal.classification Urban and Regional Planning en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-10-08
heal.abstract Παρά τον τίτλο δεν πρόκειται για ένα δοκίμιο που αναλύει το φαινόμενο του γκράφιτι, ούτε για μία τυπολογική ή περιπτωσιακή ανάλυση του φαινομένου. Με αφορμή όμως αντίστοιχες πρακτικές στο χώρο της πόλης, επιχειρείται μία γενικότερη σκιαγράφηση τόσο των όποιων χωρικών αντικτύπων τους, όσο και των συγκρούσεων αισθητικής που διέπουν τη χωροκοινωνική πραγματικότητα της σύγχρονης μητρόπολης. Συγκρούσεων ή αντιθέσεων που σχετίζονται με τον τρόπο με τον οποίο τα ατομικά και συλλογικά υποκείμενα αντιλαμβάνονται το χώρο και την εικόνα της πόλης. Οι συγκρούσεις αυτές προκύπτουν στα πεδία έντονων ανισοτήτων των σύγχρονων κοινωνιών που όμως χαρακτηρίζονται συχνά από κυρίαρχα πρότυπα που συνδέονται με έννοιες όπως η θεαματική κοινωνία και η μαζική κουλτούρα. Η παγιωμένη αυτή κατάσταση επιφέρει αντιδράσεις, καθότι το ετερογενές σύνολο των χρηστών του χώρου της πόλης καλείται εν τέλει να τοποθετηθεί απέναντι σε αυτά τα δεδομένα. Η όποια αυτή τοποθέτηση η στάση, σχετίζεται με ένα πλήθος παραγόντων αλλά και με μηχανισμούς που διέπουν τις σύγχρονες κοινωνίες όπως αυτοί του κοινωνικού Κομφορμισμού. Στο κείμενο προσεγγίζεται το φαινόμενο του γκραφίτι ως αφορμή για διάλογο σχετικά με την πόλη, και πιο συγκεκριμένα για ζητήματα όπως το ποιος εν τέλει έχει δικαίωμα παρέμβασης στο χώρο και την εικόνα της, αλλά και το πως αντιμετωπίζεται από την εκάστοτε εξουσία το οτιδήποτε διαφοροποιείται από τα καθιερωμένα αποδεκτά πρότυπα και συμπεριφορές. Για το λόγο αυτό λαμβάνονται υπόψη παράμετροι που σχετίζονται τόσο με την ίδια την ιστορία του γκράφιτι και ειδικά με τις χωροκοινωνικές συνθήκες στις οποίες γεννήθηκε, όσο και με τις καταστάσεις που προέκυψαν ως αντίκτυπος τόσο στο ίδιο το φαινόμενο, όσο και στην καταστολή του διαφορετικού, του αποκλίνοντος από τα κυρίαρχα πρότυπα. Πρόκειται περισσότερο για ένα κείμενο που προσεγγίζει το γκράφιτι ως κορυφή του παγόβουνου ενός συνόλου φαινομένων στην πόλη που σχετίζονται με ο, τι η κυρίαρχη οπτική θα αντιλαμβάνονταν και θα παρουσίαζε ως διατάραξη της κανονικότητας. Γίνεται επιπρόσθετα λόγος και για τα όσα είναι δυνατόν να συσχετιστούν με τα φαινόμενα αυτά στη νεοελληνική πραγματικότητα, λαμβάνοντας υπόψη τόσο τις ιδιαιτερότητες που υπάρχουν, αλλά και ένα άλλο φαινόμενο που σχετίζεται με τη διαμόρφωση της εικόνας της πόλης: αυτό της διαφήμισης στον αστικό χώρο. Είναι ίσως ένα κείμενο που θα μπορούσε να συνεισφέρει στο γενικότερο διάλογο για την πόλη, θίγοντας πως με αφορμές όπως η συζήτηση για το γκράφιτι μπορεί να γίνουν αντιληπτές εναλλακτικές πιθανότητες για την πόλη, ενώ τα ίδια τα φαινόμενα και οι πρακτικές μπορεί να είναι ενδείξεις μίας διαφορετικής πραγματικότητας. el
heal.abstract Despite its title, this paper is not about analyzing the phenomenon of graffiti, nor it is a typological or case by case analysis of the phenomenon. However, on occasion of corresponding practices in the urban space, a more general delineation is attempted, not only regarding whichever spacial impacts occur, but also the conflicts of aesthetics that govern the sociospatial reality of the contemporary metropolis. Conflicts or contrasts that relate to the manner which individual or collective subjects realize the space and the image of the city. Those conflicts occur in the fields of the intense inequalities of the contemporary societies which are often characterized by the dominant standards that relate to concepts like the spectacular society and mass culture. This consolidated situation brings reactions, since the heterogenous aggregate of users of the urban space is in the end called to choose a stance regarding these facts in the end. Whichever this stance may be, it relates to a sum of factors and with mechanisms that characterize contemporary societies, such as social Conformity. In this text the phenomenon of graffiti is not only approached as a cause for a conversation regarding the city, more specifically regarding matters like who in the end has the right to intervene in the urban space and image, but in how whatever differentiates itself from the established acceptable standards and behaviors is treated by the occasional authority as well. For this reason, parameters are taken into consideration, that relate not only to the history of graffiti itself and especially the sociospatial circumstances in which it was born, but also to the situations that occurred as an impact of both the phenomenon itself and of the repression of the different and the divergent from the dominant standards. This paper’s approach of the graffiti is mainly treating it as the tip of an iceberg of urban phenomena that relate to whatever the dominant way of seeing would perceive and present as a disturbance of regularity. Moreover other things that are possible to relate to these phenomena in the contemporary greek reality are mentioned, taking into consideration not only their existing particular traits, but also another phenomenon that relates to the formation of the image of the city: that of urban advertisement. It could somehow be a paper contributing to the greater debate concerning the city, mentioning that with a starting point like the argumentation around the graffiti, alternate possibilities regarding the city could be perceived, while the phenomena and practices by themselves could be indications of a different reality en
heal.advisorName Κουτρολίκου, Πέννυ el
heal.committeeMemberName Σαρηγιάννης, Γιώργος el
heal.committeeMemberName Βαΐου, Ντίνα el
heal.committeeMemberName Κουτρολίκου, Πέννυ el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα