HEAL DSpace

Επίδραση ηφαιστειακής σκόνης στους αεροπορικούς κινητήρες

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Σπέλλας, Κηρύκος el
dc.contributor.author Spellas, Kirykos en
dc.date.accessioned 2020-02-17T09:31:38Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49785
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Ηφαιστειακή σκόνη el
dc.subject Volcanic ash en
dc.subject Αλλοιώσεις el
dc.subject Deteriorations en
dc.subject Αεροπορικοί κινητήρες el
dc.subject Aircraft engines en
dc.subject Μέθοδος συσσώρευσης βαθμίδων el
dc.subject Stage stacking method en
dc.subject Περιθώριο πάλμωσης el
dc.subject Surge margin en
dc.title Επίδραση ηφαιστειακής σκόνης στους αεροπορικούς κινητήρες el
dc.title The effect of volcanic ash on aircraft engine performance en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Αρχές αεροπορικών κινητήρων el
heal.classification Αλλοιώσεις στροβιλομηχανών el
heal.dateAvailable 2021-02-16T22:00:00Z
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-10-02
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με το αντικείμενο της αλλοίωσης των επιδόσεων των αεροπορικών κινητήρων , και πιο συγκεκριμένα αλλοιώσεων που προκύπτουν από την αλληλεπίδραση ενός αεροσκάφους κατά την διάρκεια της αποστολής του με ηφαιστειακή σκόνη. Η εργασία έχει σαν στόχο την ποσοτικοποίηση της αλλοίωσης αυτής πάνω σε χαρακτηριστικές καμπύλες του κινητήρα και την εφαρμογή των αλλοιώσεων αυτών σε μια αποστολή. Ειδικότερα, μετά την συλλογή γενικότερων πληροφοριών που αφορούν τόσο το την ηφαιστειακή σκόνη ξεχωριστά όσο και την επίδραση της στις αερομεταφορές , αξιοποιείται ένας κώδικας για την μέθοδο συσσώρευσης βαθμίδων , ο οποίος έχει δημιουργηθεί στο υπολογιστικό πρόγραμμα PROOSIS, προκειμένου να προσομοιωθεί η αλλοίωση που υφίσταται ο κινητήρας εξαιτίας της αλληλεπίδρασης με την ηφαιστειακή σκόνη , και πιο συγκεκριμένα η συνιστώσα του συμπιεστή. Στην συνέχεια , τα αποτελέσματα του κώδικα εφαρμόζονται και για την προσομοίωση αλλοίωσης στον V2500-A1 , καθώς ο κινητήρας αυτός χρησιμοποιείται από το Airbus A320 που είναι και το αεροπλάνο με το οποίο θα πραγματοποιηθεί η αποστολή. Τέλος, τα συμπεράσματα τα οποία βγήκαν από την έρευνα εφαρμόστηκαν στην αποστολή αεροσκάφους , μέσω του CAMACM, προκειμένου να προσομοιωθούν 3 διαφορετικά σενάρια αλληλεπίδρασης με ηφαιστειακή σκόνη για το A320. Οι κύριες παράμετροι της πτήσης που έπρεπε να ελεγχθούν το πώς μεταβάλλονται ήταν η θερμοκρασία εισόδου του στροβίλου , το περιθώριο πάλμωσης και η συνολική κατανάλωση καυσίμου. el
heal.abstract The current diploma thesis is mainly concerned with the deterioration of the aircraft’s turbomachines performance and particularly with the deteriorations that are caused from the interaction of the aircraft with volcanic ash. The main purpose is to quantify the deterioration on generic maps of the compressors and then apply these deteriorations on a mission analysis. In particular, after a lot of general information is gathered , a Stage Stacking code in PROOSIS is used in order to simulate the deterioration of an engine turbomachine, that is caused as a result of an interaction with volcanic ash , and more precisely what will happen to the compressor. After that , the results from the code are used in order to simulate the same deteriorations on V2500-A1 , which is an engine that A320 aircraft uses. The reason that this aircraft and engines are chosen , is that the mission analysis code uses this aircraft in order to calculate the results. Finally, the conclusions are applied on the mission analysis in order to simulate three different scenarios of interaction with volcanic ash for the A320. The main parameters that need to be checked how they change through the mission are the turbine inlet temperature , the surge margin and the total fuel consumption . en
heal.advisorName Μαθιουδάκης, Κωνσταντίνος
heal.advisorName Mathioudakis, Konstantinos
heal.committeeMemberName Μαθιουδάκης, Κωνσταντίνος
heal.committeeMemberName Mathioudakis, Konstantinos
heal.committeeMemberName Αρετάκης, Νικόλαος
heal.committeeMemberName Aretakis, Nikos
heal.committeeMemberName Γιαννάκογλου, Κυριάκος
heal.committeeMemberName Giannakoglou, Kyriakos
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ρευστών. Εργαστήριο Θερμικών Στροβιλομηχανών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 150 σ.
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα