dc.contributor.author | Σπέλλας, Κηρύκος | el |
dc.contributor.author | Spellas, Kirykos | en |
dc.date.accessioned | 2020-02-17T09:31:38Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49785 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ηφαιστειακή σκόνη | el |
dc.subject | Volcanic ash | en |
dc.subject | Αλλοιώσεις | el |
dc.subject | Deteriorations | en |
dc.subject | Αεροπορικοί κινητήρες | el |
dc.subject | Aircraft engines | en |
dc.subject | Μέθοδος συσσώρευσης βαθμίδων | el |
dc.subject | Stage stacking method | en |
dc.subject | Περιθώριο πάλμωσης | el |
dc.subject | Surge margin | en |
dc.title | Επίδραση ηφαιστειακής σκόνης στους αεροπορικούς κινητήρες | el |
dc.title | The effect of volcanic ash on aircraft engine performance | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Αρχές αεροπορικών κινητήρων | el |
heal.classification | Αλλοιώσεις στροβιλομηχανών | el |
heal.dateAvailable | 2021-02-16T22:00:00Z | |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-10-02 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με το αντικείμενο της αλλοίωσης των επιδόσεων των αεροπορικών κινητήρων , και πιο συγκεκριμένα αλλοιώσεων που προκύπτουν από την αλληλεπίδραση ενός αεροσκάφους κατά την διάρκεια της αποστολής του με ηφαιστειακή σκόνη. Η εργασία έχει σαν στόχο την ποσοτικοποίηση της αλλοίωσης αυτής πάνω σε χαρακτηριστικές καμπύλες του κινητήρα και την εφαρμογή των αλλοιώσεων αυτών σε μια αποστολή. Ειδικότερα, μετά την συλλογή γενικότερων πληροφοριών που αφορούν τόσο το την ηφαιστειακή σκόνη ξεχωριστά όσο και την επίδραση της στις αερομεταφορές , αξιοποιείται ένας κώδικας για την μέθοδο συσσώρευσης βαθμίδων , ο οποίος έχει δημιουργηθεί στο υπολογιστικό πρόγραμμα PROOSIS, προκειμένου να προσομοιωθεί η αλλοίωση που υφίσταται ο κινητήρας εξαιτίας της αλληλεπίδρασης με την ηφαιστειακή σκόνη , και πιο συγκεκριμένα η συνιστώσα του συμπιεστή. Στην συνέχεια , τα αποτελέσματα του κώδικα εφαρμόζονται και για την προσομοίωση αλλοίωσης στον V2500-A1 , καθώς ο κινητήρας αυτός χρησιμοποιείται από το Airbus A320 που είναι και το αεροπλάνο με το οποίο θα πραγματοποιηθεί η αποστολή. Τέλος, τα συμπεράσματα τα οποία βγήκαν από την έρευνα εφαρμόστηκαν στην αποστολή αεροσκάφους , μέσω του CAMACM, προκειμένου να προσομοιωθούν 3 διαφορετικά σενάρια αλληλεπίδρασης με ηφαιστειακή σκόνη για το A320. Οι κύριες παράμετροι της πτήσης που έπρεπε να ελεγχθούν το πώς μεταβάλλονται ήταν η θερμοκρασία εισόδου του στροβίλου , το περιθώριο πάλμωσης και η συνολική κατανάλωση καυσίμου. | el |
heal.abstract | The current diploma thesis is mainly concerned with the deterioration of the aircraft’s turbomachines performance and particularly with the deteriorations that are caused from the interaction of the aircraft with volcanic ash. The main purpose is to quantify the deterioration on generic maps of the compressors and then apply these deteriorations on a mission analysis. In particular, after a lot of general information is gathered , a Stage Stacking code in PROOSIS is used in order to simulate the deterioration of an engine turbomachine, that is caused as a result of an interaction with volcanic ash , and more precisely what will happen to the compressor. After that , the results from the code are used in order to simulate the same deteriorations on V2500-A1 , which is an engine that A320 aircraft uses. The reason that this aircraft and engines are chosen , is that the mission analysis code uses this aircraft in order to calculate the results. Finally, the conclusions are applied on the mission analysis in order to simulate three different scenarios of interaction with volcanic ash for the A320. The main parameters that need to be checked how they change through the mission are the turbine inlet temperature , the surge margin and the total fuel consumption . | en |
heal.advisorName | Μαθιουδάκης, Κωνσταντίνος | |
heal.advisorName | Mathioudakis, Konstantinos | |
heal.committeeMemberName | Μαθιουδάκης, Κωνσταντίνος | |
heal.committeeMemberName | Mathioudakis, Konstantinos | |
heal.committeeMemberName | Αρετάκης, Νικόλαος | |
heal.committeeMemberName | Aretakis, Nikos | |
heal.committeeMemberName | Γιαννάκογλου, Κυριάκος | |
heal.committeeMemberName | Giannakoglou, Kyriakos | |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ρευστών. Εργαστήριο Θερμικών Στροβιλομηχανών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 150 σ. | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: