dc.contributor.author |
Bαρούτσος, Παναγιώτης
|
el |
dc.contributor.author |
Varoutsos, Panayiotis
|
en |
dc.date.accessioned |
2020-02-17T11:56:33Z |
|
dc.date.available |
2020-02-17T11:56:33Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49799 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Πολυπολιτισμικότητα |
el |
dc.subject |
Multiculturalism |
en |
dc.subject |
Σπηλιά |
el |
dc.subject |
Θρησκεία |
el |
dc.subject |
Ιερό |
el |
dc.subject |
Δημόσιο |
el |
dc.subject |
Cave |
en |
dc.subject |
Religion |
en |
dc.subject |
Sacred places |
en |
dc.subject |
Public places |
en |
dc.title |
Κοινός Ιερός Τόπος στο σπήλαιο του Προφήτη Ηλία Ριζούπολης |
el |
dc.title |
Shared Sacred Space in the cave of Prophet Elijah in Rizoupoli |
en |
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.generalDescription |
Σύμβουλοι Καθηγητές: Βασιλάτος Παναγιώτης, Κουτρολίκου Πέννυ |
el |
heal.classification |
Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός |
el |
heal.classification |
Architectural Design |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2019-07-04 |
|
heal.abstract |
Σήµερα, περισσότερο από κάθε άλλη εποχή, η µαζική µετατόπιση πληθυσµών φέρνει στην επιφάνεια το ζήτηµα διαχείρισης της πολυπολιτισµικότητας. Αυτό εκφράζεται µέσα από την καθηµερινότητα τόσο σε θέµατα κοινωνικής διαχείρισης όσο και θρησκευτικής ταυτότητας. Την ένταξη αυτών των δυο σε πραγµατικό χωρικό σενάριο αντιµετωπίζει η παρούσα διπλωµατική µέσα από τρεις ενότητες στοιχειοθέτησης, έρευνας-ανάλυσης και ανάπτυξης-σχεδιασµού.
Μέσω της πρώτης ενότητας αποκαλύπτεται ένα αόρατο δίκτυο άτυπων χώρων λατρείας έξω από τη σφαίρα του δηµόσιου βίου της πόλης καθώς και η έλλειψη ενός κοινωνικού κέντρου με θρησκευτικό πλαίσιο αναφοράς για τις ομάδες των «έτερων" θρησκευτικοτήτων. Η δεύτερη ενότητα καταλήγει στην επιλογή της σπηλιάς του Προφήτη Ηλία στη Ριζούπολη ως το τον τόπο εκείνο που απευθύνεται στο θρησκευτικό κοινό συναίσθηµα των οµάδων αυτών και δύναται να παράσχει ένα “οικείο” έδαφος στο αστικό περιβάλλον. Στη σπηλιά οι ομάδες αυτές βιώνουν μια εµπειρία που απογυµνώνει το κάθε δόγµα απ’ τις κοινωνικοπολιτικές του προεκτάσεις και το θρησκευτικό συναίσθηµα εµφανίζεται ως ιδεολογική συµπεριφορά.
Στην τρίτη ενότητα αναλύεται ο στόχος του σχεδιασµού που αφορά την ανάδειξη της ιερότητας του σπηλαίου στο επίπεδο του δηµοσίου βίου ως κοινωνική πράξη. Το πρόσωπο του ιερού στην πόλη εμφανίζεται ως κοινωνική µέριµνα µέσω διαφόρων παροχών (ΚΕΠ, βιβλιοθήκη, εστίαση) αλλά και ως δηµόσια εκτόνωση µέσω της πλατείας που λειτουργεί ως κέντρο γειτονιάς. Το κτίριο διατρυπά το τοπίο της πόλης και διαρθρώνεται τοπολογικά όπως σε µια ταινία του Μέµπιους όπου το εξωτερικό και το εσωτερικό απευθύνονται συνάµα σε δυο φαινοµενικά ασύνδετους κόσµους: τον σωµατικό -της πόλης- και τον ιερό -της σπηλιάς. |
el |
heal.abstract |
Today, more than ever, the mass displacement of populations brings to the foreground the issue of dealing with multiculturalism. This is expressed through the day-to-day issues of both social management and religious identity. The integration of these two into a real spatial scenario is addressed by the present thesis through three sections of archiving, research-analysis and architectural design.
The first section reveals an invisible network of informal places of worship outside the realm of the city's public life as well as the lack of a religious center of social reference. The cave of prophet Elijah in Rizoupoli is proposed as a place that responds to the common religious ground of these groups and provides a "safe place” in the urban environment. It offers an experience that strips each dogma of its socio-political implications and therefore any religious belief appears as an ideological behavior.
The third section consists of the proposed architectural design that emerges through the sanctity of the cave at the level of public life as a social act. The sacred face of the cave in the city appears as a social concern through various amenities (KEP, library, catering) but also as a public relief through the square that functions as a neighborhood center. The building pervades the landscape of the city and is topologically structured as in a Moebius strip where the exterior and interior are two seemingly unrelated worlds: the physical -the city- and the sacred -the cave. |
en |
heal.advisorName |
Ζαχαριάδης, Ιωάννης |
el |
heal.advisorName |
Zachariadis, Ioannis |
en |
heal.academicPublisher |
Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
69 |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|