dc.contributor.author |
Μπεγλερίδου, Ελένη
|
|
dc.contributor.author |
Παππάς, Άγγελος
|
|
dc.contributor.author |
Pappas, Angelos
|
|
dc.contributor.author |
Begleridou, Eleni
|
|
dc.date.accessioned |
2020-02-19T15:12:02Z |
|
dc.date.available |
2020-02-19T15:12:02Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49814 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17512 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Ήχος |
el |
dc.subject |
Xώρος |
el |
dc.subject |
Kλίμακα |
el |
dc.subject |
Mορφή |
el |
dc.subject |
Aκουστική |
el |
dc.subject |
Sound |
en |
dc.subject |
Space |
en |
dc.subject |
Acoustics |
en |
dc.subject |
Tools |
en |
dc.subject |
Geometry |
en |
dc.subject |
Form |
en |
dc.subject |
Scale |
en |
dc.title |
Ακούω το χώρο | σχεδιάζω τον ήχο: ο ήχος ως εργαλείο αρχιτεκτονικής δημιουργίας |
el |
dc.title |
Hearing space | designing sound: sound as an architectural tool |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός |
el |
heal.classification |
Architecture -- Composition, proportion, etc. |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2020-02-14 |
|
heal.abstract |
Η αίσθηση της ακοή παρουσιάζει ένα μεγάλο χωρικό και λειτουργικό εύρος. H σημασία του ήχου καταδεικνύεται τόσο ως προς τη φυσική του διάσταση, όσο και συμβολικά. Κάθε χώρος έχει τον δικό του ήχο, που εκφράζει χαρά ή μελαγχολία, οικειότητα ή μνημειακότητα. Η αμφίδρομη σχέση ήχου και χώρου σκιαγραφείται μέσω της ανάλυσης των χωρικών του ιδιοτήτων, όπως η ανάκλαση ή η διάχυση, αλλά και μέσω της ανάλυσης του τρόπου με τον οποίο ο χώρος αντιδρά σε αυτόν μέσω της ηχούς ή του θορύβου. Οι ιδιότητες αυτές υπάγονται σε ένα ενιαίο ηχητικό περιβάλλον, ένα ηχοτοπίο. Ο αρχιτέκτονας με τη χρήση εργαλείων αποτύπωσης των υλικών συνιστωσών του χώρου, όπως η κλίμακα και η μορφή, είναι σε θέση να αναγνωρίσει και τα άυλα όρια του περιβάλλοντος μέσω του μηχανισμού της αντίληψης, και να “ακούσει” το αστικό ηχοτοπίο. Ωστόσο, οι περιπτώσεις όπου ο ήχος λειτουργεί ως κυρίαρχο μέσο αρχιτεκτονικής δημιουργίας αναλώνονται συχνά σε κτίρια όπου η κύρια αναζήτηση δεν αφορά ηχητικές αλλά μουσικές ποιότητες. Το βασικό ερώτημα που επιχειρεί να θέσει η συγκεκριμένη έρευνα, είναι κατά πόσο ο αρχιτέκτονας μπορεί να αναγάγει αυτή τη δυναμική του μηχανισμού της αντίληψης σε εργαλείο αρχιτεκτονικής δημιουργίας, και με κατεξοχήν αρχιτεκτονικά εργαλεία να σχεδιάσει το δικό του ηχοτοπίο. |
el |
heal.abstract |
The sense of hearing is quite functional and spatial, and is directly related to the three-dimensional perception of space. The importance of sound proves both in its physical and symbolic dimension. Each space has its own sound that could express joy or melancholy, intimacy or monumentality. The two-way relationship of sound and space is highlighted by analysing its spatial properties such as reflection or diffusion, but also by analysing the way space responds to it through notions such as echo or noise. These properties are subject to a specific sound environment, a soundscape. Using tools of imprinting the material components of space, such as scale and form, the architect is able to identify the intangible boundaries of the environment through the mechanism of perception and to hear the urban soundscape. However, cases where sound acts as a dominant means of architectural creation are often consumed in buildings where the main quest is not sound but musical qualities. The key question which this particular research seeks to address is whether the architect can redefine this dynamic of perception into an architectural creation tool, and by using the common architectural tools to be able to design his own soundscape. |
en |
heal.tableOfContents |
Πρόλογος
01 Εισαγωγή
Αρχιτεκτονική και αισθήσεις
Το ταξίδι του ήχου
Τα κίνητρα του ήχου
02 Ήχος | Χώρος
Μία αμφίδρομη σχέση
Χωρικές ιδιότητες του ήχου
Ακουστικές ιδιότητες του χώρου
03 Ακούω τον χώρο
Ηχοτοπίο
Γεωμετρία
Κλίμακα
Μορφή
04 Σχεδιάζω τον ήχο
Πρώτες εφαρμογές
Θεωρία της αντήχησης
Μοντέρνο κίνημα
Συνθετική διαδικασία
Επίλογος
Βιβλιογραφία |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|