dc.contributor.author | Μπουγάτσου, Φιλάνθη | el |
dc.contributor.author | Bougatsou, Filanthi | en |
dc.date.accessioned | 2020-02-20T10:14:04Z | |
dc.date.available | 2020-02-20T10:14:04Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49818 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17516 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ετεροτοπία | el |
dc.subject | Heterotopia | en |
dc.subject | Βιωματική διαδικασία | el |
dc.subject | Δημόσιος χώρος | el |
dc.subject | Θεατρικό κείμενο | el |
dc.subject | Σαίξπηρ | el |
dc.subject | Experiential process | en |
dc.subject | Public space | en |
dc.subject | Theatrical play | en |
dc.subject | Shakespeare | en |
dc.title | “Τρικυμία” στον δημόσιο χώρο | el |
dc.title | “The tempest” in the public space | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.secondaryTitle | Χωρο-ποιητικές του σαιξπηρικού κειμένου ως παρεμβαλλόμενες ετεροτοπίες | el |
heal.secondaryTitle | Spatializations of Shakespeare’s play as inserted heterotopias | en |
heal.classification | Σχεδιασμός χώρων | el |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-03-19 | |
heal.abstract | Η διπλωματική επιχειρεί την δημιουργία ενός χωρικού αντικειμένου που παράγει δημόσιες εμπειρίες, βασισμένο στην Τρικυμία του Σαίξπηρ. Αφετηρία αποτελεί η ανάγνωση του θεατρικού κειμένου ως εργαλείο για την δημιουργία χώρου. Ένα πρώτο ζήτημα που προσεγγίζεται ως πειραματική διερεύνηση είναι η αρχιτεκτονική δημιουργία ως υλική επιφάνεια της γραφής. Γίνεται μια προσπάθεια παραγωγής ενός χωρικού αναλόγου ως <μετάφραση> του γραπτού λόγου, ώστε οι σημασίες του κειμένου να αποκτήσουν υλική υπόσταση μέσω της σωματικής αντίληψης. Ο στόχος αυτού του πειράματος δεν είναι η απόλυτη ταύτιση χώρου και κειμένου και η πλήρης κατανόηση των αναλογιών, αλλά η πρόκληση αισθημάτων και συνειρμών αντίστοιχων με αυτών που ακολουθούν την ανάγνωση. Όπως η ερμηνεία του κειμένου έτσι και η ερμηνεία του χώρου είναι ανοιχτή και υποκειμενική. Ένα δεύτερο ζήτημα είναι η κοινωνική και πολιτική υπόσταση μιας τέτοια δημιουργίας. Οι αναζητήσεις για συμμετοχικότητα, διαδραστηκότητα, κοινωνικοποίηση, μεταβλητότητα κ.ο.κ., τοποθετούν την καλλιτεχνική δημιουργία σε μια ανοιχτή συνεχή συζήτηση για τον επαναπροσδιορισμό της. Το ζητούμενο δεν είναι η τέχνη ως μιας ουτοπική προ-κατασκευή αλλά ως τρόπος βίωσης του πραγματικού/υπάρχοντος. Ακολουθώντας αυτήν την λογική επιδιώκεται να συμπεριληφθεί στην παραπάνω προσπάθεια μια μετατόπιση στον τρόπο βίωσης της σύγχρονης πόλης. Ο στόχος είναι η σύνθεση μιας ετεροτοπίας η οποία αντιπαραβάλλεται στην καθιερωμένη πραγματικότητα του δημόσιου χώρου καθώς προτείνει νέες συνθήκες ύπαρξης μέσα σε αυτόν και μπορούν να της αποδοθούν πολλαπλές ερμηνείες μέσω της αισθητικής αντίληψης. Για τον λόγο αυτόν δεν αποσκοπείται η λειτουργική κατανόηση αλλά η βιωματική εμπειρία. Το αποτέλεσμα που στοχεύεται είναι η παραγωγή ενός παράδοξου δημόσιου χώρου ως παρένθεση στην πόλη, η δημιουργία ενός <αλλού>, που μπορεί να λειτουργήσει ως σχόλιο στις καθιερωμένες δομές και ως ερέθισμα για επανεξέτασή τους. Η αλληλεπίδραση με αυτήν την κατασκευή βασίζεται σε μια γενική επιλογή, από την λαμβάνουσα θέση σε σχέση με αυτήν έως την ερμηνεία της, ώστε εν τέλη ο καθένας δημιουργεί την δικιά του αφήγηση. | el |
heal.abstract | This thesis project intends to create a spatial object that generates public experiences, based on Shakespeare's play “The Tempest”. The inception is the reading of the play as a tool to create space. The first issue, that is approached as an experimental exploration, is the architectural creation as the materiality of writing. Through the formation of a spatial analogue, a “translation” of the written language, the sense of the text acquires a material existence through physical perception. The purpose of this experiment is not the complete understanding of the representations, but the provocation of feelings and associations corresponding to those that follow the reading process. The interpretation of the space is open and subjective, just like the interpretation of the text while reading it. Τhe social and political existence of such a creation is the next issue approached. The parameters of participation, interactivity, socialization, variability, are placing the artistic creation in an open ongoing debate of redefinition. Art as a utopian pre-construction is replaced from art as a way to experience what exists as real. Based on this rational, this essay intends to an alteration in the experience of the modern city. The aim is to compose a heterotopia that contrasts with the established reality of public space, proposes new conditions of existence within it and includes diverse interpretations. The result is the creation of an absurd public space as a parenthesis in the city, of “another space”, which can cause a review on established public conformations and a stimulus for their reconsideration. The interaction of people with this creation is based on multiple choices so that eventually everyone creates their own narrative. | en |
heal.advisorName | Σταυρίδης, Σταύρος | el |
heal.advisorName | Ντάφλος, Κωνσταντίνος | el |
heal.advisorName | Stavrides, Stavros | en |
heal.advisorName | Daflos, Konstantinos | en |
heal.academicPublisher | Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: