dc.contributor.author | Κίσσας, Νικόλαος | el |
dc.contributor.author | Kissas, Nikolaos | |
dc.date.accessioned | 2020-03-05T12:40:12Z | |
dc.date.available | 2020-03-05T12:40:12Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49869 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17567 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Ναυτική και Θαλάσσια Τεχνολογία και Επιστήμη” | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Συστήματα πρόωσης | en |
dc.subject | Τεχνοοικονομική ανάλυση | |
dc.subject | Υγροποιημένο φυσικό αέριο | |
dc.subject | ME-GI | |
dc.subject | X-DF | |
dc.subject | Techno-Economical Analysis | |
dc.subject | LNG | |
dc.title | Συγκριτική Τέχνο-Οικονομική Μελέτη Διαφορετικών Εγκαταστάσεων Πρόωσης για LNGC. Ανάλυση Εναλλακτικών Πολυετών Σεναρίων Λειτουργίας. | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Ναυτική Μηχανολογία, Οικονομικά | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-06-26 | |
heal.abstract | Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να αναλύσει τα διάφορα συστήματα πρόωσης για τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου από μία τεχνο-οικονομική σκοπιά. Η ανάλυση επικεντρώνεται στα συστήματα που ακολουθούν την εξέλιξη της τεχνολογίας και τις ανάγκες της αγοράς και καλύπτει την πλειοψηφία του υπάρχοντος στόλου. Έτσι, τα υπό εξέταση συστήματα είναι η ηλεκτρική πρόωση τύπου Tri Fuel Diesel Engines (TDFE), οι δίχρονες μηχανές υψηλής πίεσης αερίου τύπου ME-GI και οι μηχανές χαμηλής πίεσης αερίου τύπου X-DF. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά (κινητήρας, τύπος καυσίμου, ισχύς πρόωσης, διαχείριση του φυσικού αερίου που αεριοποιείται, το ηλεκτρικό φορτίο κ.α.) επιλέγονται βασιζόμενα στα χαρακτηριστικά του υπό μελέτη πλοίου και εξετάζονται και υπολογίζονται με λεπτομέρεια. Επιπρόσθετα, τα οικονομικά στοιχεία (κόστος επένδυσης, κόστος λειτουργίας, τιμή των καυσίμων κ.α.) λαμβάνονται υπόψιν στον υπολογισμό της Καθαρά Παρούσας Αξίας (Net Present Value) και του Εσωτερικού Συντελεστή Απόδοσης (Internal Rate of Return) για τον πλοιοκτήτη και το ναυλωτή σε διαφορετικά σενάρια λειτουργίας. Η ανάλυση αυτή προσφέρει ικανές πληροφορίες στον πλοιοκτήτη για να επιλέξει την καταλληλότερη επενδυτική ευκαιρία και στο ναυλωτή τα οικονομικότερη επιλογή. Κάθε εγκατάσταση πρόωσης έχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματά που πρέπει να συνεκτιμηθούν πριν την τελική επιλογή για ένα συγκεκριμένο προφίλ λειτουργίας. Για να είναι η ανάλυση όσο πιο εξονυχιστική γίνεται, τα σενάρια λειτουργίας περιλαμβάνουν 10, 20 και 30 χρόνια λειτουργίας του πλοίου, με δύο διαφορετικά συμβόλαια, βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, που είναι βασισμένα σε ρεαλιστικά δεδομένα της αγοράς. Τελικά, τα αποτελέσματα παρουσιάζουν: i) την πλευρά του πλοιοκτήτη με διαφορετικές επιλογές και περιπτώσεις για τον Απαιτούμενο Συντελεστή Ναύλων (Required Freight Rate), για την Καθαρά Παρούσα Αξία και τον Εσωτερικό Βαθμό Απόδοσης, που επηρεάζουν το προφίλ της επένδυσης, για έναν κύκλο ζωής του πλοίου 10, 20 και 30 ετών, καθώς και την Ανάλυση Ευαισθησίας για τα αντίστοιχα έτη και ii) την πλευρά του ναυλωτή, με την αντίστοιχη ανάλυση κόστους και της Καθαρά Παρούσας Αξίας για κύκλους ζωής της επένδυσης 10, 20 και 30 χρόνια. | el |
heal.advisorName | Λυρίδης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Βεντίκος, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Παπαδόπουλος, Χρήστος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 114 | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: