dc.contributor.author |
Σιλιόγκα, Βάγια
|
el |
dc.contributor.author |
Siliogka, Vagia
|
en |
dc.date.accessioned |
2020-03-09T12:56:44Z |
|
dc.date.available |
2020-03-09T12:56:44Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49895 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17593 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Οικολογική οδήγηση |
el |
dc.subject |
Eco-driving |
en |
dc.subject |
Driving behavior |
en |
dc.subject |
Efficiency |
en |
dc.subject |
DEA method |
en |
dc.subject |
Οδηγική συμπεριφορά |
el |
dc.subject |
Αποδοτικότητα |
el |
dc.subject |
Μέθοδος DEA |
el |
dc.title |
Ανάπτυξη μεθοδολογίας εκτίμησης αποδοτικότητας ως προς την ασφαλή και οικολογική οδήγηση |
el |
dc.title |
Methodology development for assessing efficiency in terms of safe and eco-driving |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Οικολογική οδήγηση |
el |
heal.classification |
Eco-driving |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2019-10-23 |
|
heal.abstract |
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η ανάπτυξη μεθοδολογίας για τη συγκριτική αξιολόγηση της αποδοτικότητας οδηγών με κριτήριο την οικολογική οδήγηση. Η μεθοδολογία βασίζεται στην ποσοτικοποίηση της οδηγικής συμπεριφοράς και κυρίως αυτής που οδηγεί σε αυξημένη κατανάλωση καυσίμου μέσα από αισθητήρες που βρίσκονται εγκατεστημένοι σε έξυπνα κινητά τηλέφωνα. Η σχετική αξιολόγηση βασίζεται στις αρχές της μεθόδου Data Envelopment Analysis (DEA). Αξιοποιήθηκε μια βάση δεδομένων με 1,109,015 διαδρομές και 3,278 οδηγούς και αναπτύχθηκαν δύο μοντέλα για την αξιολόγηση της αποδοτικότητας των οδηγών, το ένα με κριτήριο την ασφαλή οδήγηση και το άλλο την οικολογική οδήγηση. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η πλειοψηφία των οδηγών έχει χαμηλή αποδοτικότητα, οι πιο οικολογικοί οδηγοί είναι και πιο ασφαλείς, όμως οι πιο ασφαλείς οδηγοί δε σημαίνει ότι είναι και πιο οικολογικοί. Τέλος, ο παράγοντας που επηρεάζει περισσότερο την οικολογική οδήγηση μεταξύ των κατηγοριών είναι ο χρόνος όπου η επιτάχυνση είναι πάνω από το κατώτερο όριο της οικολογικής οδήγησης. Τα αποτελέσματα μπορούν να δίνονται ως πληροφορία στους οδηγούς σχετικά με τη συνολική τους οδηγική αποδοτικότητα, αλλά και με στόχο την παρότρυνση για την υιοθέτηση πιο οικολογικής οδικής συμπεριφοράς. |
el |
heal.abstract |
The aim of this diploma thesis is to provide a methodological approach for benchmarking driving efficiency in terms of eco-driving. The methodology is based on the quantification of driving behavior and mostly, those driving characteristics that lead to increased fuel consumption using data gathered through smartphone sensors. The relevant evaluation is based on the principles of Data Envelopment Analysis (DEA) method. The database included 1,109,015 trips and 3,278 drivers, and in order to evaluate driving efficiency two models were constructed, the first in terms of safety and the latter, in terms of eco-driving. The results showed that the majority of drivers has low efficiency. The most eco-drivers are also the safest drivers, while the safest drivers are not necessarily the most eco-drivers. Moreover, the most influential factor for eco-driving efficiency is the acceleration above the threshold of eco-driving. Results could be used as feedback to drivers regarding their driving efficiency with the aim to raise awareness and motivate them to adopt eco-driving behavior. |
en |
heal.advisorName |
Vlahogianni, Eleni |
|
heal.advisorName |
Βλαχογιάννη, Ελένη |
|
heal.committeeMemberName |
Γιαννής, Γεώργιος |
|
heal.committeeMemberName |
Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος |
|
heal.committeeMemberName |
Βλαχογιάννη, Ελένη |
|
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής. Εργαστήριο Κυκλοφοριακής Τεχνικής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
60 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|