dc.contributor.author | Μπέης, Ιωάννης | el |
dc.contributor.author | Beis, Ioannis | en |
dc.date.accessioned | 2020-03-10T10:18:32Z | |
dc.date.available | 2020-03-10T10:18:32Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49926 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17624 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ρύπανση | el |
dc.subject | Μηχανές εσωτερικής καύσης | el |
dc.subject | Διοξείδιο του άνθρακα | el |
dc.subject | Μεταβλητός χρονισμός Βαλβίδων | el |
dc.subject | Αναγεννητική πέδηση | el |
dc.subject | Pollution | en |
dc.subject | Internal combustion engine | en |
dc.subject | Variable valve timing | en |
dc.subject | Carbon dioxide | en |
dc.subject | Regenerative braking | en |
dc.subject | Start-stop system | en |
dc.title | Υπολογιστική μελέτη επίδρασης διαφόρων τεχνικών μείωσης CO2 πετρελαιοκίνητου οχήματος κατά τη διάρκεια του κύκλου WLTC | el |
dc.title | Computational impact study of various CO2 reduction techniques of a diesel-powered vehicle during the WLTC cycle | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Μηχανολογία οχημάτων | el |
heal.classification | Automotive engineering | en |
heal.classification | Mechanical engineering | en |
heal.classification | Μηχανολογική μηχανική | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-11-06 | |
heal.abstract | Τα τελευταία χρόνια, ολοένα και μεγαλύτερο μέρος της επιστημονικής κοινότητας ασχολείται με τη μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου με δεδομένο ότι τα αέρια αυτά, με προεξάρχον το διοξείδιο του άνθρακα (CO2), συμβάλλουν ως ενδογενείς παράγοντες στην κλιματική αλλαγή. Συγκεκριμένα, απορροφούν την μεγάλου μήκους κύματος γήινη ακτινοβολία και επανεκπέμπουν θερμική ακτινοβολία, θερμαίνοντας τον πλανήτη ως αποτέλεσμα. Στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, το διοξείδιο του άνθρακα είναι το προϊόν της τέλειας καύσης και η μείωσή του επέρχεται μόνο μέσω μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου (δευτερευόντως και με χρήση βιοκαυσίμων). Για να επιτύχουν τη μείωση αυτή οι κατασκευαστές επιβατικών αυτοκινήτων αλλά και ελαφρών φορτηγών έχουν ωθηθεί τα τελευταία χρόνια σε λύσεις όπως η χρήση μικρότερων αλλά στροβιλο-υπερπληρωμένων κινητήρων (“downsizing”). Άλλες επιτυχημένες τεχνολογίες είναι η άμεση έγχυση (σε κινητήρες Otto), αλλά και συστήματα όπως το start-stop, η αναγεννητική πέδηση (Regenerative braking), το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, ο μεταβλητός λόγος συμπίεσης κυλίνδρου κ.α., σε συνδυασμό πάντα με παραδοσιακές τεχνικές όπως η μείωση παντός είδους τριβών, είτε στον κινητήρα και τα υποσυστήματα του, είτε στο όχημα συνολικά. Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με την επίδραση διαφόρων από τις προαναφερθείσες τεχνικές στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ενός εξακύλινδρου κινητήρα diesel, μέσω της μελέτης του σε μεταβατικές συνθήκες λειτουργίας με τη βοήθεια του υπολογιστικού πακέτου GT–SUITE της Gamma Technologies, Inc. Το GT-POWER αποτελεί ένα εξειδικευμένο λογισμικό μονοδιάστατης μοντελοποίησης με ευρεία χρήση στη βιομηχανία. Στη συγκεκριμένη διπλωματική εργασία μοντελοποιείται ο κινητήρας με το σύστημα υπερπλήρωσής του, καθώς και η σύνδεσή του με το όχημα. Η διαδικασία εκτίμησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα γίνεται κατά τη διάρκεια του πρόσφατα θεσμοθετημένου Παγκόσμιου Κύκλου Πόλης WLTC, ο οποίος από τον Σεπτέμβριο του 2017 αντικατέστησε τον NEDC (New European Driving Cycle) στη διαδικασία πιστοποίησης νέων επιβατικών οχημάτων και ελαφρών φορτηγών στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αρχικά, θα εξεταστούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του οχήματος δίχως κάποια βελτιωτική επίδραση (αναφέρεται ως συμβατικό όχημα), στη συνέχεια θα προστίθενται στο μοντέλο οι διάφορες τεχνικές ξεχωριστά, οι οποίες θα συγκρίνονται η κάθε μία σε σχέση με το αρχικό. Οι τεχνικές που εξετάζονται είναι: • Σύστημα start-stop • Αναγεννητική πέδηση (Regenerative Braking) • Μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων (VVT) • Τροποποιήσεις στην αεροδυναμική του οχήματος • Τροποποιήσεις στη στρατηγική επιλογής σχέσεων κιβωτίου ταχυτήτων | el |
heal.abstract | Over the last few years, great effort has been dedicated to the reduction of greenhouse gases emissions, given that these gases, most prominently carbon dioxide (CO2), contribute as endogenous factors to climate change. Specifically, they absorb the long-wavelength earth radiation and re-emit thermal radiation, and as a result (over)heat the planet. In an internal combustion engine (I.C.E.), carbon dioxide is the product of combustion, and its reduction can only occur by reducing fuel consumption (a secondary mechanism is using biofuels). In order to achieve this reduction, manufacturers of passenger cars and light trucks have been pushed in recent years into solutions such as the use of smaller yet turbocharged engines (“downsizing”). Other successful technologies are direct injection (in spark ignition engines), and also systems such as start-stop, regenerative braking, cylinder deactivation, variable compression ratio etc; all the above are combined with traditional techniques such as the reduction of all kinds of friction, either on the engine and its subsystems, or on the vehicle. This diploma thesis deals with the impact of various from the abovementioned techniques on reducing carbon dioxide emissions from a six-cylinder turbocharged diesel-powered vehicle under transient operating conditions, using the GT-POWER computational software, a specialized one-dimensional modeling software with wide use in the industry. Carbon dioxide emissions are estimated during the recently legislated worldwide driving cycle WLTC, which since September 2017 has replaced the NEDC (New European Driving Cycle) in the certification process of new passenger cars and light trucks in the European Union. Initially, CO2 emissions of the vehicle without any ameliorative techniques will be examined, then each technique is going to be “added” to the model individually, and its impact on CO2 emissions will be assessed with reference to the baseline case. The techniques that are examined are: • Start-Stop system • Regenerative braking • Variable Valve Timing • Aerodynamics modifications • Gear change scenario modifications | en |
heal.advisorName | Γιακουμής, Ευάγγελος | |
heal.committeeMemberName | Χουντάλας, Δημήτριος | |
heal.committeeMemberName | Φούντη, Μαρία | |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Θερμότητας. Εργαστήριο Μηχανών Εσωτερικής Καύσης (ΜΕΚ) | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 149 σ. | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: