dc.contributor.author | Θανάσκο, Αρετή | el |
dc.contributor.author | Thanasko, Areti | en |
dc.date.accessioned | 2020-03-10T11:07:26Z | |
dc.date.available | 2020-03-10T11:07:26Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49932 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17630 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Οδικά ατυχήματα | el |
dc.subject | Θερμοκρασία | el |
dc.subject | Βροχόπτωση | el |
dc.subject | Γραμμικό μικτό μοντέλο | el |
dc.subject | Χρονικά διαστήματα | el |
dc.subject | Weather conditions | en |
dc.subject | Precipitation | en |
dc.subject | Road accidents | en |
dc.subject | Linear mixed model | en |
dc.subject | Time periods | en |
dc.title | Μακροσκοπική συσχέτιση οδικών ατυχημάτων και καιρικών συνθηκών σε Ευρωπαϊκές πόλεις | el |
dc.title | Long term association of road accidents and weather conditions in European cities | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Διαχείριση κυκλοφορίας και οδική ασφάλεια | el |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-10-29 | |
heal.abstract | Στόχος της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας είναι να διερευνηθεί η μακροσκοπική συσχέτιση των οδικών ατυχημάτων και των καιρικών συνθηκών σε Ευρωπαϊκές πόλεις. Για τον σκοπό αυτό αναπτύχθηκε μια βάση δεδομένων που περιελάμβανε για κάθε πόλη τα στοιχεία για την μέση μηνιαία θερμοκρασία και βροχόπτωση, καθώς και τον μηνιαίο αριθμό ατυχημάτων την χρονική περίοδο 1991-2017. Οι πόλεις αυτές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες που περιλαμβάνουν τις βόρειες και τις νότιες αντίστοιχα. Αναπτύχθηκαν Γραμμικά Μικτά Μοντέλα τόσο για το σύνολο των ετών, όσο και για τα επιμέρους χρονικά διαστήματα 1991-2005 και 2006-2017, ενδεικτικά πριν και μετά την εντατικοποίηση της κλιματικής αλλαγής. Επίσης αναπτύχθηκε ένα ακόμα μοντέλο που συσχετίζει το κατά κεφαλήν Α.Ε.Π. των παραπάνω χωρών με την θερμοκρασία και τα οδικά ατυχήματα. Από την εφαρμογή των μαθηματικών μοντέλων προέκυψε πως η αύξηση της βροχόπτωσης και της θερμοκρασίας επιδρά θετικά στην αύξηση των ατυχημάτων. Για τις νότιες πόλεις προέκυψε ότι η επίδραση τους στα οδικά ατυχήματα είναι μεγαλύτερη σε σχέση με τις βόρειες πόλεις. Σχετικά με τα αποτελέσματα από τα επιμέρους χρονικά διαστήματα, για την βροχόπτωση προέκυψε μείωση της επίδρασης τους στα ατυχήματα σε βάθος χρόνου, ωστόσο η συσχέτιση τους συνεχίζει να είναι θετική. Επιπλέον, η αύξηση της θερμοκρασίας λόγω της κλιματικής αλλαγής οδηγεί στην αύξηση των οδικών ατυχημάτων και τελικώς επιβραδύνει τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. | el |
heal.abstract | The objective of this Diploma Thesis is to investigate the long-term correlation between road accidents and weather conditions in European cities. On that purpose, a database containing average monthly temperature and precipitation data for every city - as well as the monthly number of road accidents for the period 1991-2017 was developed. The cities were divided into two groups: southern and northern cities. Linear Mixed Models were developed for the total time period, as well as for the periods of 1991-2005 and 2006-2017, indicatively before and after intensification of climate change. Moreover, another model correlating the GDP per capita with temperature and road accidents was developed. The application of the models concluded that increase of precipitation and temperature results at increase of road accidents. For the group of south cities, the impact of weather conditions in road accidents is found more severe. For each time period, the rain has a negative impact on accidents, although their correlation is positive. Furthermore, temperature increase due to climate change slows down the improvement of road safety. | en |
heal.advisorName | Γιαννής, Γιώργος | |
heal.committeeMemberName | Γιαννής, Γιώργος | |
heal.committeeMemberName | Μαυρομάτης, Στέργιος | |
heal.committeeMemberName | Βλαχογιάννη, Ελένη | |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής. Εργαστήριο Κυκλοφοριακής Τεχνικής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 77 σ. | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: