dc.contributor.author | Ρώτας, Ρένος Παναγιώτης | el |
dc.contributor.author | Rotas, Renos Panagiotis | en |
dc.date.accessioned | 2020-03-30T18:48:46Z | |
dc.date.available | 2020-03-30T18:48:46Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49976 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17674 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Παραγωγή και Διαχείρηση Ενέργειας” | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Συσσωρευτής ιόντων λιθίου | el |
dc.subject | Μοντέλο Ισοδύναμου Ηλεκτρικού Κυκλώματος | el |
dc.subject | Επίπεδο φόρτισης | el |
dc.subject | Γήρανση συσσωρευτή | el |
dc.subject | Ηλεκτροκίνηση | el |
dc.subject | Αποθήκευση ενέργειας | el |
dc.subject | Lithium ion battery | en |
dc.subject | Equivalent circuit model | en |
dc.subject | State of charge | en |
dc.subject | Battery ageing | en |
dc.subject | Electromobility | en |
dc.subject | Energy storage | en |
dc.title | Ανάλυση Χαρακτηριστικών και Ανάπτυξη Μοντέλου Προσομοίωσης Συσσωρευτή Ιόντων Λιθίου για Ηλεκτρικό Όχημα | el |
dc.title | Lithium Ion Battery for Electric Vehicle Characteristics Analysis and Simulation Model Development | en |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Αποθήκευση ενέργειας | el |
heal.classification | Ηλεκτροκίνηση | el |
heal.classification | Energy storage | en |
heal.classification | Electromobility | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-09-27 | |
heal.abstract | Η ανάπτυξη της τεχνολογίας των ηλεκτρικών οχημάτων για μαζική παραγωγή και χρήση παρέχει μια ιδιαίτερα σημαντική προοπτική εξοικονόμησης ενέργειας και μείωσης των εκπομπών CO2 στον τομέα των μεταφορών. Η ερευνητική δραστηριότητα στη βελτιστοποίηση της τεχνολογίας του συσσωρευτή παίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτή την κατεύθυνση. Η ανάπτυξη του συστήματος παρακολούθησης και ελέγχου του συσσωρευτή με σκοπό τη βέλτιστη δυνατή λειτουργία του οχήματος απαιτεί την ακριβή εκτίμηση της κατάστασης φόρτισης και της τάσης ακροδεκτών του συσσωρευτή κατά τον πραγματικό χρόνο λειτουργίας. Σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας είναι η ανάπτυξη ενός μοντέλου πρόβλεψης της συμπεριφοράς ενός συσσωρευτή ιόντων λιθίου σε συνθήκες δυναμικής λειτουργίας, καθώς και η διερεύνηση των επιδράσεων των μηχανισμών γήρανσης λόγω υψηλού αριθμού κύκλων φόρτισης/εκφόρτισης στις επιδόσεις του συσσωρευτή. Εισαγωγικά, παρουσιάζονται τα βασικά χαρακτηριστικά και οι διαφορετικές τεχνολογίες συσσωρευτή που βρίσκουν εφαρμογή σε ηλεκτρικά οχήματα. Στη συνέχεια, αναλύονται η αρχή και οι συνθήκες λειτουργίας του συσσωρευτή ιόντων λιθίου, τα φαινόμενα καταπόνησης και φθοράς που υφίσταται, ενώ παράλληλα πραγματοποιείται μια επισκόπηση των σχετικών ερευνητικών προκλήσεων. Το επόμενο τμήμα της εργασίας περιλαμβάνει τον ορισμό των βασικών παραμέτρων που χαρακτηρίζουν τις επιδόσεις του συσσωρευτή, την μαθηματική ανάλυσή τους και τις διαφορετικές προσεγγίσεις που ακολουθούν τα ήδη αναπτυγμένα μοντέλα προσομοίωσης. Επιπλέον, γίνεται παρουσίαση του θεωρητικού υπόβαθρου του χρησιμοποιούμενου Μοντέλου Ισοδύναμου Ηλεκτρικού Κυκλώματος. Κατόπιν αναπτύσσεται μοντέλο προσομοίωσης ενός κελιού συσσωρευτή ιόντων λιθίου με ενεργό υλικό της καθόδου LiFePO4 με τη χρήση ισοδύναμου ηλεκτρικού κυκλώματος ενός κλάδου RC. Επιπλέον, πραγματοποιείται προσομοίωση και σύγκριση με δεδομένα 3 διαφορετικών πειραματικών δοκιμών με σκοπό την επικύρωση της ακρίβειας του μοντέλου. Η ανάπτυξη του μοντέλου πραγματοποιήθηκε στο περιβάλλον SimscapeTM του MATLAB με τη χρήση της διαθέσιμης εργαλειοθήκης Simulink Design OptimizationTM. Στο τελευταίο μέρος παρουσιάζονται τα κυριότερα αποτελέσματα, σημεία προαγωγής της επιστήμης και κάποιες προτάσεις για περαιτέρω διερεύνηση. | el |
heal.abstract | Electric vehicle technology development for mass production and use offers a very important prospect of energy saving and reduction of CO2 emission in the transport sector. Research activity in optimizing battery technology plays a crucial role in this direction. Battery management system development in order to optimize vehicle operation demands an accurate State of Charge and terminal voltage estimation during run-time. The purpose of this thesis is to develop a simulation model predicting a lithium ion battery behavior under dynamic operation conditions, as well as to examine the ageing mechanisms impact on battery performance due to high number of charge/discharge cycles. Initially, the basic characteristics and different technologies of batteries that are used in electric vehicles are presented. In addition, lithium ion battery operation principle and conditions along with the stress and degradation effects that undergoes are presented, while in the same time an overview of the related research challenges is being made. The next part of the thesis includes the definition of the key parameters that characterize the battery performance, their mathematical analysis and the different approaches followed by the already developed simulation models. Furthermore, a presentation of the used Electrical Equivalent Circuit Model theoretical background is being made. Afterwards, a simulation model of a lithium ion battery cell that has LiFePO4 as a cathode active material is developed through the utilization of an electrical equivalent circuit with a single RC branch. Moreover, simulation and comparison with 3 different experimental test datasets is done in order to validate the model accuracy. The model developed in MATLAB SimscapeTM environment using the available Simulink Design OptimizationTM toolbox. In the latter part the main results, the advances of science and some proposals for future investigation are being made. | en |
heal.advisorName | Κλαδάς, Αντώνιος | |
heal.advisorName | Kladas, Antonios | |
heal.committeeMemberName | Κλαδάς, Αντώνιος | |
heal.committeeMemberName | Προυσαλίδης, Ιωάννης | |
heal.committeeMemberName | Γεωργιλάκης, Παύλος | |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 73 | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: