HEAL DSpace

Η κινηματογραφική αναπαράσταση του χώρου στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό.

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Γεωργιάδου, Ισμήνη el
dc.contributor.author Georgiadou, Ismini en
dc.date.accessioned 2020-03-31T14:44:42Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49989
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.17687
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Διεπιστημονικό Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) Αρχιτεκτονική-Σχεδιασμός του Χώρου, Κατ.Α2: Προωθημένα Ζητήματα Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού. el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Κινηματογράφος el
dc.subject Πρόγραμμα el
dc.subject Εννοιολογικά εργαλεία el
dc.subject Αρχιτεκτονική el
dc.subject Architecture en
dc.subject Cinema en
dc.subject Design en
dc.subject Conceptual tool en
dc.title Η κινηματογραφική αναπαράσταση του χώρου στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό. el
dc.title Cinematic representation of space on architectural design. en
dc.contributor.department Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του χώρου: : Έρευνα στην Αρχιτεκτονική: Σχεδιασμός - Χώρος – Πολιτισμός el
heal.type masterThesis
heal.secondaryTitle Αναπαράσταση και σχεδιασμός: ο κινηματογραφικός χώρος ως υπέρβαση του κτιριολογικού προγράμματος. el
heal.secondaryTitle Representation and design: the cinematic space as an exceedance of building program. en
heal.classification Αρχιτεκτονική el
heal.classification Κινηματογράφος el
heal.classification Χώρος el
heal.dateAvailable 2021-03-30T21:00:00Z
heal.language el
heal.access embargo
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-10-31
heal.abstract Ο Bernard Tschumi άρχισε να βλέπει παραλληλισμούς μεταξύ αφηγηματικών και χωρικών ακολουθιών και σχημάτισε την εξής ερώτηση: «Αν οι συγγραφείς μπορούν να διαχειριστούν τη δομή των ιστοριών τους με την ίδια ευκολία που διαστρεβλώνουν το λεξιλόγιο και τη γραμματική, οι αρχιτέκτονες δε θα μπορούσαν να κάνουν το ίδιο και να οργανώνουν το πρόγραμμα με παρόμοιο σκοπό, αποσπασμένο ή με έναν άλλο εφευρετικό τρόπο; ». Όταν βλέπουμε μία κινούμενη εικόνα, υποβάλουμε τον εαυτό μας σε μία αποσπασματική πραγματικότητα που είναι γεμάτη χρονικές, χωρικές και γεωγραφικές ασυνέχειες. Αυτές οι αλλαγές, οι αντιθέσεις και οι προεκτάσεις του χώρου και του χρόνου οφείλονται στις δυνατότητες του μέσου, του βίντεο. Η επεξεργασία που κάνουμε για να αφομοιώσουμε και να ενώσουμε τα κομμάτια είναι με μια φυσικότητα. Έτσι, σχηματίζεται η εξής ερώτηση, αν είναι εφικτό να συσχετίσουμε τις κινηματογραφικές αρχές για να προσδιορίσουμε όχι εικονικό αλλά πραγματικό χώρο; Ο χειρισμός της αρχιτεκτονικής σα μία κινηματογραφική κατασκευή θα μπορούσε να γίνει με τη χρήση τεσσάρων ζευγαριών όπως: αλληλουχία και δράση, κίνηση και πέρασμα, καδράρισμα του χώρου, ρυθμός και ήχος του χώρου, τα οποία αντιστοιχούν σε ποιότητες του χώρου, αφηγηματικές ποιότητες, ποιότητες θεατή, οπτικές ποιότητες, χρονικές ποιότητες. (Richard Koeck) Σύμφωνα με τον Benjamin, η κάμερα μας συστήνει ασυνείδητες οπτικές, οι οποίες θα μπορούσαν να εξελιχθούν σε μία αντιληπτική μεθοδολογία για το χώρο, η οποία θα μπορούσε να εξελιχθεί σε προγραμματικές διατυπώσεις. Με απασχολούν οι χωρικές ποιότητες που βιώνονται στο χρόνο, πως η κίνηση συσχετίζεται και αν αυτός ο συσχετισμός θα μπορούσε να επηρεάσει το σχεδιασμό. Πως όλα αυτά τα στοιχεία συντίθενται και δημιουργούν, με τα κοινά χαρακτηριστικά, ένα αποτέλεσμα στο σχεδιαστικό κομμάτι με την έννοια ενός προγράμματος, εάν το σχεδιαστικό κομμάτι του κινηματογράφου υπερβαίνει το κτιριολογικό πρόγραμμα, είτε με πιο αφαιρετικό τρόπο σε χωρικές ερμηνείες, πως συστήνεται μία βιωματική εμπειρία. el
heal.abstract Bernard Tschumi started detecting parallels between narratives and spatial sequences and formed the following question: “If writers could manipulate the structure of stories in the same way as they twist vocabulary and grammar, couldn’t architects do the same, organizing the program in a similarly objective, detached or imaginative way?” When we watch a moving image, we put ourselves in a fragmative reality, which is full of temporal, spatial and geographical discontinuities. These changes, the contradictions and the extension of space and time are due to abilities of the medium, video. The process of comprehending and putting the pieces together comes naturally. Therefore, the following question arises, if it is possible to correlate the cinematic principles to define not the virtual but the actual space. The manipulation of architecture like a cinematic structure could be with the use of four pairs such as: sequences and events, movement and passage, framing of space, rhythm and sound of space, that correspond to qualities of space, narrative qualities, spectator qualities, optical qualities, temporal qualities (Richard Koeck). According to Benjamin, the camera introduces us to unconscious optics, which could evolve in a comprehensive methodology for space, which could grow in programmatical formulation. I am interested in spatial qualities that are being experienced in time, how movement is related and how this relation could influence the design process. How all these elements are composed and create, with common characteristics, a result in the part of the design process with the concept of a program, if the designing process part of cinema overcomes the building program, with a more abstract way in spatial interpretations, how an embodied experience is introduced. en
heal.advisorName Παρμενίδης, Γεώργιος el
heal.advisorName Parmenidis, Georgios en
heal.committeeMemberName Γρηγοριάδης, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Λάββα, Σταυρούλα (Ρίβα) el
heal.committeeMemberName Grigoriadis, Ioannis en
heal.committeeMemberName Lavva, Stavroula (Riva) en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 103
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα